Alfa Romeo a prezentat noul SUV compact al gamei, Milano

Alfa Romeo Milano AuoExpert

Milano este cel mai recent membru al familiei Alfa Romeo. Este un SUV compact complet electric cu un aspect sportiv, dar controversat în lumea fanilor mărcii. Părerile despre designul exterior sunt împărțite. Fie îți place cum arată, fie ți se pare o înfățișare ciudată. Nu prea există cale de mijloc.

 

Milano este primul vehicul complet electric al italienilor și se bazează pe platforma e-CMP Stellantis pe care sunt construite multe alte modele ale grupului, printre care Citroen e-C4, Opel Corsa e, Mokka e, Peugeot e-208, e-2008, Fiat 600e, Lancia Ypsilon sau Jeep Avenger.

Alfa Romeo Milano AuoExpert

Noul model va fi într-adevăr o prezență exotică pe străzi datorită designului său distinctiv. Acesta este proiectat de renumitul Alfa Romeo Centro Stile din Torino, iar misiunea noului limbaj modernist de design al mărcii este de a atrage o nouă generație de clienți.

 

Suv-ul compact are o lungime de 4,17 metri, o lățime de 1,78 și înălțime de 1,5 m. În partea frontală a fost păstrată grila triunghi specifică Alfa Romeo, dar de această dată este acoperită cu un plastic ce are decupaje în forma siglei mărcii. Grila este integrată frumos în continuarea liniei farurilor subțiri Matrix-LED adaptive formate din câte trei elemente pe fiecare parte.

Alfa Romeo Milano AuoExpert

La interior, subiectul central este sportivitatea.  Scaunele sport cu tetiere integrate par să aibă o susținere laterală bună, iar în partea superioară este prezentă o cusătură cu logo-ul Alfa Romeo. Instrumentarul de bord este format dintr-un ecran de 10,25 inchi și păstrează designul istoric „Cannocchiale”. Ecranul tactil de 10,25 inchi al sistemului multimedia are Chat GPT integrat și este orientat practic către șofer. Au fost păstrate butoanele fizice pentru climatizare și volum, iar acestea sunt asemănătoare cu cele din alte modele ale grupului.

 

Milano doar cu numele

 

Totul frumos până ajungem cu privirea la consola centrală. Aici este amplasat butonul pentru pornirea motorului, prezent pe volan la celelalte modele Alfa Romeo. Pe lângă acesta, regăsim și un „nou” selector de viteze și butonul pentru selectarea modurilor de condus. Nou pe o Alfa, acesta este identic cu cele de pe Peugeot sau Citroen. De asemenea, selectarea modurilor de condus nu se mai face prin intermediul butonului rotativ DNA specific mărcii italienești, ci cu printr-un simplu selector cu inscripția Drive Mode cum am mai văzut pe modelele PSA.

Alfa Romeo Milano AuoExpert

Milano va fi disponibil atât în versiune hibridă cu un motor de 1,2 litri turbo și o putere de 136 CP, cât și în versiune electrică cu două niveluri de putere. Modelul electric va avea două linii de echipare, una de bază cu 156 CP și Veloce cu 240 CP. Ambele versiuni sunt conectate la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 54 kWh și promit o autonomie de 410 km în ciclu WLTP. Puterea maximă de încărcare pe DC este de 100 kW, adică aproximativ 30 de minute până la 80%.

Comenzile pentru noul Alfa Romeo Milano încep la începutul verii, dar nu avem înă informații despre data la care va ajunge în România sau despre preț.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top