Alin Tapalagă revine în România pe poziția de Director General al Porsche Inter Auto

Alin Tapalaga Porsche

Alin Tapalagă este noul Director General al Porsche Inter Auto România, începând cu luna ianuarie a acestui an, revenind în țară după o carieră internațională impresionantă de șapte ani în cadrul companiei. Tapalagă îi urmează la conducerea Porsche Inter Auto România lui Peter Copetti, care și-a încheiat mandatul de patru ani la finalul lunii decembrie 2017.

”Cei patru ani petrecuți în cadrul Porsche Inter Auto România au reprezentat o experiență extraordinară pentru mine, un parcurs ascendent constant, care a valorificat excelent ritmul de creștere a pieței” a spus Peter Copetti. ”Alături de o echipă unită și competentă, am găsit soluții de dezvoltare atât pentru vânzări, cât și pentru service, extinzându-ne portofoliul de clienți și de servicii și asigurând profitabilitatea companiei.”

De pe 10 ianuarie, Peter Copetti preia conducerea operațiunilor Porsche Inter Auto din Polonia, o piață cu vânzări de peste 500.000 de unități în 2017. El va administra o rețea de 15 dealership-uri, o echipă de 880 de angajați și un volum de vânzări de 18.000 de mașini.

În România, Porsche Inter Auto a avut, la rândul său, o evoluție foarte bună în ultimii patru ani. Pe piața de automobile noi, unde numărul de unități vândute anual a crescut de la 66.000 în 2013 la 135.000 în 2017, vânzările companiei au înregistrat o creștere de peste 90%. Acestor rezultate li s-au alăturat performanțele foarte bune ale activităților de service.

”Sunt onorat că rezultatele din România îmi aduc acum o nouă provocare pe o piață considerabil mai mare și sunt bucuros că las în urmă o organizație performantă, capabilă în continuare să crească într-un ritm alert,” a spus Peter Copetti. ”Plec din Porsche Inter Auto România cu respect față de țară, de oameni și în special față de colegii mei care mi-au acordat încredere și susținere din prima zi de mandat până în ultima.”

Noul Director General al PIA România este un român – Alin Tapalagă – care s-a alăturat companiei Porsche Inter Auto România încă din anul 1998, celebrând, astfel, anul acesta, 20 de ani de activitate în cadrul Porsche Holding Salzburg.

Alin Tapalagă s-a mai aflat la conducerea retailerului auto în România până în anul 2011, într-o formulă de management în care era Director General alături de Dana Cortina. Ulterior, el a fost chemat de către Porsche Holding Salzburg să deschidă operațiunile pe continentul sud-american, respectiv în Columbia. Activitatea din Columbia a început cu importatorul Volkswagen, ulterior compania preluând importul și distribuția pentru toate mărcile grupului, inclusiv pentru camioanele și autobuzele VW și MAN. Piața columbiană are drept caracteristică imprevizibilul, dar, cu toate acestea, înregistrează  vânzări anuale de 300.000 de unități. Produsele comercializate erau în mare parte de fabricație americană (Mexic, Brazilia, Argentina, SUA).

De la începutul anului 2016, Alin Tapalagă a preluat ca Managing Director activitatea Volkswagen Passenger Cars Malaezia. În Malaezia, grupul Volkswagen AG deține unități de producție proprii, inclusiv o fabrică de asamblare. ”Experiența a fost unică, datorită complexității, având în vedere că, pe lângă import și distribuție, aveam și producție locală. O piață auto mare, de 600.000 de unități pe an, extrem de agresivă, dar și foarte ofertantă,” spune Alin Tapalaga.

”Pe continentele american și asiatic am acumulat o experiență vastă, în special datorită modelului de business total diferit față de Europa. Trăind și lucrând departe de țară, am devenit un român mult mai bun”, a spus Alin Tapalagă. ”Cu cât te depărtezi mai mult de țară, cu atât mai importante devin rădăcinile tale, iar experiența de afară poate fi cel mai bine fructificată în țara natală. Pentru a pune în valoare mărci europene pe aceste două piețe, era necesar un efort deosebit, dus la excelență, în ceea ce privește customer experience. În România, avem un mare avantaj, avem mărci puternice și recunoscute, așa încât obiectivul meu personal este să crestem substanțial calitatea serviciilor.”

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top