Megane Sport Tourer este un fel de Făt-Frumos al testelor de anduranţă: a parcurs într-o lună cât alţii în trei – nu mai puţin de 3.000 de km pe traseul Bucureşti-Dubrovnik, via Zagreb.
- Spatiu interior
- suspensie foarte confortabila
- Ergonomia comenzilor
- valori mici la revanzare
Membrul motorizat al echipei AutoExpert – Renault Megane ST – este pus pe drumeţii. Dacă în luna iulie a vizitat Grecia, luna aceasta s-a relaxat pe Coasta Dalmată – în Dubrovnik, Croaţia, o destinaţie ideală pentru un break, dar mai ales pentru pasagerii săi.
Cu gândul la ducă
9 zile, 3.000 de km, două persoane la bord, bagaje cât pentru trei şi un Megane spaţios şi foarte economic. Trebuie să recunosc că cele mai mici griji le-am avut cu spaţiul pentru bagaje şi consumul de carburant. În rest, un traseu ce poate fi făcut în patru zile cu un minim de stres!
Bucureşti – Dubrovnik …
Nu am plecat din Bucureşti cu noaptea în cap, ci la o oră rezonabilă la care liniile senzuale ale lui ST pot fi admirate şi puse în valoare. Datorită portbagajului foarte spaţios, bagajele, odată aşezate în maşină, par atât de puţine încât am avut iniţial impresia că am uitat ceva. Primii 400 de km i-am parcurs pe teritoriul României până la Porţile de Fier, traseu care implică atât autostradă, cât şi drumuri naţionale. Megane 1.9 dCi şi 130 CP a afişat un consum mediu de doar 6,2 l/100km, un rezultat mai mult decât îmbucurător, la prima strigare.
Lucrurile devin fanteziste în Serbia unde, respectând cu stricteţe vitezele stabilite prin lege – 50 km în localităţi şi 90 km pe drumurile naţionale, computerul de bord a arătat o autonomie de 1.200 km şi un consum de domeniul SF-ului, doar 4,5 l/100km, cu AC on. Pentru a atinge această valoare nu este nevoie să te străduieşti prea mult, ci doar să schimbi treptele înainte de 2.000 rpm şi să te porţi blând cu pedala de acceleraţie.
Prima noapte de cazare am avut-o la Belgrad, urmând ca traseul Belgrad-Zagreb – circa 500 km doar pe autostradă – să-l parcurgem a doua zi. Intraţi pe autostradă, sistemul Cruise Control a devenit actorul principal, setat la 130 km/h. Megane savurează fiecare km de autostradă cum numai o maşină franţuzească ştie să o facă. Niciun zgomot parazit nu ajunge în habitaclu, insonorizarea fiind demnă de clasa superioară, iar consumul afisat creşte din nou la valoarea de 6,3 l/100km.
Traseul Zagreb-Dubrovnik a fost însă cireaşa de pe tort: peisaje de vis cu marea în dreapta şi muntele pe stânga, drumuri impecabile, viraje largi şi trapa panormică larg deschisă. Aceasta din urmă poate fi folosită fără niciun fel de problemă până la viteza de 80 km/h, mai departe zgomotul vântului devenind uşor perceptibil (totuşi nu insuportabil). Ajuns în Dubrovnik, Megane ST se simte ca la el acasă: turişti relaxaţi, familişti convinşi, soare şi un port unde se integrează de minune.
… şi retur
Pe drumul de întoarcere lucrurile au început să se complice, iar fiecare sută de km parcursă a devenit o adevărată provocare, nu din pricina Meganului, ci a forţelor majore. Astfel, trecerea prin Muntenegru ne-a întins nervii la maximum, rulând mai mereu în treptele de viteză întâia şi a doua din cauza aglomeraţiei (mai ales pe traseul ce leagă staţiunile de pe litoral). Interiorul maşinii lucrat în culori deschise oferă o puternică senzaţie de calm şi ne-a ajutat în astfel de momente, în care totul pare negru.
Totodată, am decoperit şi primele mici neajunsuri la interior: butoanele de pe consola sunt greu de accesat datorită dimensiunilor mici, iar petul de băutură de 0,5 l poziţionat în faţa schimbătorului incomodează atunci când selectăm treptele de viteză 1, 3 şi 5. În rest, cuplul la turaţii joase, precum şi ambreiajul “moale” îţi fac viata mult mai plăcută. Nici următorii km nu au fost uşori – două accidente mortale care au paralizat traficut timp de câteva ore, rezultatul fiind 20 de ore de condus pentru 670 de km şi un consumul mediu de 7 l/100km.
Norii au disparut cand am intrat în Bulgaria, drumurile virajate fiind o adevărată plăcere chiar şi într-un break precum Megane ST. M-a surprins tare plăcut stabilitatea la viteze mari, precum şi modul de parcurgere a unui drum şerpuit, unde am depăşit cam tot ce am întâlnit. Fiind doar două persoane la bord, nu am simţit nevoia de mai multă putere: cei 130 CP sunt toţi la datorie şi, cel mai important, cuplul prezent la turaţii joase ajută mult în depăşiri.
Sintetizând, cei 3.000 de km parcurşi cu Megane ST ne-au făcut să îi descoperim şi să îi apreciem toate atuurile: spaţiu generos, interior de top, motorizare economică şi o dinamică mult peste aşteptări.
Date tehnice: | Renault Megane Sport Tourer |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.9 dCi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1357/1830 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4559/1879/1507 |
Ampatament | 2700 |
Volum portbagaj [l] | 486 (1600) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.9 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1870 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 96(130)/3750 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 300/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 205 |
0-100 km/h [s] | 9.8 |
Consum urban/extra/mixt | 6.2/4.4/5.1 |
Emisii CO2 [g/km] | 134 |