Mai multe mașini electrificate decât diesel vândute în România în octombrie

Raportul APIA privind vânzările de autoturisme din octombrie arată că, pentru a doua lună consecutiv, românii au cumpărat mai multe mașini electrificate decât diesel.
BMW-5-X1-electric-5 APIA

Tendința de electrificare a pieței auto românești devine tot mai evidentă. Conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) pentru luna octombrie, în România au fost comercializate 1.951 de autoturisme electrice și hibride și doar 1.434 diesel.

Situația din octombrie nu este singulară. Și cu o lună în urmă, în septembrie, înmatriculările de vehicule electrice și hibride noi le-au depășit pe cele de mașini diesel. Mai exact, în a noua lună a anului au fost vândute la noi 1.433 de mașini cu sisteme de propulsie 100% hibride sau 100% electrice și doar 1.243 alimentate cu motorină.

Astfel, dacă în august cota de piață a dieselului din totalul pieței de mașini noi era de 18,9%, iar în septembrie aceasta s-a redus la 14,1%, în octombrie indicatorul s-a situat la 15,1%. Creșterea ponderii mașinilor diesel în octombrie față de septembrie nu înseamnă că vânzările de mașini alimentate cu motorină revin în creștere ci că scade tot mai drastic și segmentul mașinilor alimentate cu benzină.

Acest detaliu este vizibil dacă ne uităm la evoluția vânzărilor de mașini electrificate (electrice și hibride). În august acestea reprezentau doar 12,4% din totalul pieței auto, în septembrie cota lor urca la 16,2%, pentru ca în octombrie să ocupe 20,5%.

După primele zece luni din 2021, 66,9% din totalul de 96.742 de autoturisme vândute în România au fost alimentate cu benzină, 20,3% diesel, iar 12,8% electrificate. Ritmul în care se extinde fenomenul electrificării în piața auto de la noi este unul fulminant dacă avem în vedere că după primele zece luni din 2020 mașinile electrice și hibride reprezentau doar 6,6% din piață.

Datele APIA arată că liderul vânzărilor de mașini 100% electrice este, după primele zece luni din 2021, marca Volkswagen (749 unități), urmată de Dacia (342 unități) și Hyundai (307 unități). În privința vânzărilor de mașini hibride cu încărcare la priză (plug-in hybrid), clasamentul este condus de Mercedes-Benz (441 unități), BMW (287 unități) și Hyundai (246 unități), iar podiumul segmentului hibridelor fără încărcare la priză (full hybris) este ocupat, în ordine, de Toyota (5.814 unități), Hyundai (797 unități) și Renault (286 unități).

Este important de observat că singura marcă aflată pe podium în toate secțiunile pieței mașinilor electrificate este Hyundai. Asta dovedește că, pe lângă poziția de lider al importatorilor și a doua marcă din România în clasamentul general, Hyundai este bine poziționată în toate segmentele de viitor ale pieței auto.

– Recul al pieței auto. Hyundai a devenit liderul importurilor
– Piața auto românească pierde teren în Europa

Adaugati comentariu