#ArtaÎnMișcare by MINI

ArtaÎnMișcare

Evenimentul #ArtaÎnMișcare a celebrat legătura dintre MINI și București. Explorarea galeriilor și a spațiilor artistice a demonstrat că mobilitatea urbană și cultura pot merge mână în mână, subliniind faptul că România este binecuvântată cu unii dintre cei mai buni artiști din lume, mai ales în ceea ce privește fenomenul street art.

Lansat pe 26 august 1959, MINI a revoluționat industria auto prin dimensiunile compacte care ascund un interior spațios. În scurt timp, modelul a depășit granițele unui automobil economic, devenind un reper al culturii pop și un competitor redutabil în motorsport.

Pentru a marca aniversarea pe plan local, MINI a organizat în București un eveniment care a îmbinat spiritul explorării urbane cu descoperirea scenei culturale. Sub conceptul #ArtaÎnMișcare, o flotă de modele MINI a însoțit participanții într-un traseu cultural prin galerii și spații artistice. Printre opriri s-au numărat vizite la spații dedicate artei contemporane: Salon de Papier by Mobius x Cartierul Creativ, The Institute prin spațiul Amzei Creative Corner, /SAC – Societatea de Artă Contemporană și Scânteia+.

“MINI este un automobil perfect pentru explorările urbane, București este un oraș efervescent. Se dezvoltă și oferă multe suprize valoroase, mai ales în ceea ce privește scena culturală – de la street art, la galerii și festivaluri – capitala este plină de comori. Prin acest proiect am dorit să aducem în atenția tuturor o parte din motivele pentru care iubim acest oraș. Cum puteam să o facem mai bine, decât într-o mașină care a creat fascinație în atât de multe forme? Un pop culture icon dedicat (re)descoperirii unui oraș care are atâtea de oferit”, a declarat Alex Șeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

Prin colaborarea cu John Cooper. MINI a deschis drumul spre performanță, modelele MINI Cooper adunând victorii importante. În timp, Mini a cucerit simpatia publicului larg și a intrat în imaginarul colectiv prin apariții cinematografice memorabile („The Italian Job” și „Mr. Bean”) sau prin asocierea cu personalități precum Steve McQueen, Brigitte Bardot, The Beatles sau Twiggy. În paralel, Mini a inspirat lumea modei: Mary Quant i-a împrumutat numele pentru celebra rochie „Mini”, iar creatori precum Paul Smith au continuat dialogul creativ cu marca.

De-a lungul timpului, MINI a fost privit atât ca un simbol al rafinamentului, cât și ca o poartă de intrare accesibilă în motorsport. Mari piloți precum James Hunt și Niki Lauda au debutat în competiții la volanul unui MINI. Marca și-a consolidat ulterior prestigiul prin șase victorii în Raliul Dakar și prin proiecte dezvoltate în motorsportul electric, inclusiv în România, unde echipa Engage Racing a obținut o premieră mondială: primul titlu de campion național pentru un automobil electric în competiții alături de modele cu motoare convenționale.

Odată cu relansarea recentă a gamei, MINI continuă să ofere reinterpretări moderne ale designului emblematic. Chiar și după pătrunderea noilor modele în zona electrificării, personalitatea acestora continuă să inspire, păstrând caracterul inconfundabil de „go-kart”. Astfel, la 66 de ani de la apariția sa, MINI înseamnă mai mult decât un automobil, fiind un reper cultural în toată regula.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top