Primul raliu de asfalt din sezonul 2010 – Asfalt francez

Primul raliu de asfalt din sezonul 2010 a coincis cu debutul Bulgariei in WRC. Ceea ce ar fi trebuie sa fie o cursa de recuperare a celor de la Ford s-a transformat dupa doar doua probe intr-o cursa solitara a masinilor Citroen.

Introducerea Bulgariei in circuitul competitional WRC din acest an a ridicat cateva semne importante de intrebare legate in pricipal de capacitatea vecinilor nostrii de a organiza o astfel de competitie. Din pacate pentru bulgari semne de intrebare s-au transformat destul de repede in semne de exclamare, lipsa de reactie a oficialilor si promovarea slaba in media fiind doar cateva din problemele aparute. Deloc surprinzator, singurii care nu s-au plans au fost oficialii Citroen.
La finalul primei probe speciale Loeb avea deja un avans de 8.6 secunde fata de locul doi, Dani Sordo si 18 secunde fata de cel mai bine clasat Ford, condus de Mikko Hirvonen. A doua proba speciala a zilei a urmarit un scenariu asemanantor, cu Loeb dublandu-si avansaul fata de locul doi, ocupat acum de castigatorul rundei precendete WRC Sebastien Ogier. Aflat la primul raliu alaturi de noul sau copilot Chris Patterson, Petter Solberg a reusit al doilea cel mai bun timp pe speciala a doua, urmat de finlandezul Kimmi Raikkonen pe pozitia a cincea si de cele doua masini Ford.
Penultima proba a zilei a fost marcata de eroarea tanarului Sebastien Ogier care a ratat o instructiune a navigatorului. greseala care a ajuns sa il coste, pe langa cateva panouri sifonate de caroserie, aproape un minut la general. Astfel Sordo a revenit pe pozitia secunda la 20.7 secunde de liderul Loeb, iar masinile Ford au avansat fiecare cate o pozitie ocupand, locurile cinci respectiv sase. Coborarea suspensie fata a masinii conduse de Hirvonen nu a avut efectul scontat, atat el cat si Latvala avand probleme serioase in a tine pasul cu masinile Citroen clasate pe primele patru pozitii.
Sfarsitul primei zile de competitie nu a fost de bun augur pentru pilotul Citroen Raikkonen, a carui incercare de a ataca ultima pozitie a podiumului la costat o iesire spectaculoasa in decor. Desi proba speciala a fost inghetata, masina finlandezului nu a suferit structurale serioase asa ca in a doua zi a putut alerga sub regulamentul de super rally. La varf nu au mai avut loc schimbari importante, Loeb reusind sa se impuna si in ultima etapa a zilei, marind ecartul fata de cel mai bine clasat Ford (pozitia a patra) condus de Hirvonen la peste un minut.
Alegerea anvelopelor pentru a doua zi a fost un joc de noroc, conditiile meteo fiind incerte cu 45 de minute inainte de plecarea din parcul tehnic. Ford a mizat pe un asflat uscat alegand anvelope cu compozitie tare, in timp ce Citroen a ales cealalta fata a monedei, mergand pe anvelope soft. Francezii s-au dovedit mai inspirati, temperaturile scazute si asflatul umed oferindu-le posibilitatea masinilor Citroen de a isi creea un avans consistent. Cum schimbarea anvelopelor nu era posibila decat in pauza de la mijlocul zilei, pilotii Ford s-au vazut obligati sa alerge pe aceeasi compozitie hard si pe speciala sase si sapte.
Cu toate ca asfaltul se uscase pe unele portiuni atat Hirvonen cat si Latvala nu au putut forta nota, fiind devansati de Ogier care a revenit pe pozitia a patra. Inainte de proba speciala cu numarul sapte, diferenta dintre Loeb si Hirvonen ajunsese la 2:32 minute. Pilotii Ford nu au mai avut ocazia sa reduca din ecart, ultima speciala inainte de oprirea in parcul de service fiind anulata din motive de securitate. Aici putem da vina odata pe entuziasmul spectatorilor, dar mai ales pe organizatori care nu au avut nici coordonarea necesara nici suficienti oficiali pentru a repartiza oamenii in locuri special amenajate.
A doua jumatate a zilei a fost dominata autoritar de Petter Solberg, care a reusit sa se apropie la 4.7 secunde de locul doi Dani Sordo. Alegerea unor anvelope soft nu l-a ajutat foarte mult pe Loeb, care a reusit totusi sa obtina timpi buni, mentinand o diferenta de 40 de secunde fata de Sordo si 2:50 fata de Hirvonen. Norocul nu a fost nici de partea celui de-al doilea pilot Ford, Latvala fiind nevoit sa parcurga ultimele doua speciale fara asistarea hidraulica a servodirectiei.
Interesul pentru ultima zi de concurs a fost mentinut doar prin prisma duelului pentru pozitia secunda, acolo unde Solberg venea cu un moral bun. Din pacate pentru finlandez moralul nu a fost suficient pentru a il surclasa pe Sordo, spaniolul reusind sa isi asigure pozitia secunda cu primul timp pe proba speciala numarul 12. Pentru Loeb si Citroen ultima zi nu a fost decat un mars triumfal, castigarea primelor patru pozitii fiind un rezultat inregistrat ultima oara in 1993 atunci cand Toyota castiga Raliul Safari. Daca pilotii Ford nu isi vor intra in ritm in urmtoarele etape, sunt sanse mari ca interesul pentru sezonul actual de WRC sa scada considerabil spre finalul competitiei. Din fericire premisele pentru anul viitor se anunta pozitive schimbarea masinilor avand toate sansele de a rupe un pic ritmul.

Adaugati comentariu