Astaldi a cerut intrarea în insolvență! Ce se întâmplă cu autostrada Transilvania

Guvernul României a renunțat la fondurile europene destinate autostrăzii Târgu Mureş - Iaşi

Compania italiană Astaldi, titulară a unor contracte în România care  depășesc un miliard de euro, printre care magistrala V de metrou București, podul de peste Dunăre de la Brăila, secțiuni din autostrada Transilvania, cere protecție pe baza legii insolvenței în Italia.

Pentru a păstra și proteja activele Companiei, precum și interesele companiei părților interesate și pentru a proteja afacerea, permițând continuitatea operațiunilor italiene și străine, Consiliul de administrație al Astaldi a evaluat și a decis să depună la Curtea de la Roma cererea pentru o înțelegere cu creditorii „cu rezervare”, în conformitate cu articolul 161, subsecțiunea 6 și articolul 186-bis din R.D. din 16 martie 1942, nr. 267 cu modificările și completările ulterioare („Legea privind insolvența italiană”)”, se arată într-un comunicat de presă remis vineri de către companie. Compania spune că își va continua activitatea in condițiile prevederilor și limitelor stabilite prin legislația italiană.

Sursa: digi24.ro

Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. a fost declarată câştigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila.

Durata contractului, cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestaţiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare şi 36 luni execuţie.

Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 120 luni.

Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd va trebui să proiecteze şi să construiască două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

Pe 6 aprilie 2016 a fost semnat contractul care va permite începerea lucrărilor la o porțiune din autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea.

Conform contractului, proiectarea va dura 4 luni, în timp ce execuția se va desfășura pe perioada a 12 luni. Garanția lucrării este de 4 ani. Valoarea întregului contract se ridică la 437.630.890 lei, din care 25% vor fi suportați de către Guvern. Marea majoritate, de 75% va proveni din fonduri UE POIM – FC. Contractul a fost atribuit asocierii ASTALDI SPA – MAX BOEGL ROMANIA SRL – ASTALROM SA – CONSITRANS SRL.

 

Adaugati comentariu