Aston Martin rămâne în mezozoic, păstrează motoare V12

În timp ce majoritatea producătorilor de supercaruri merg pe tot soiul de soluții menite să reducă dimensiunea motoarelor și să taie la sânge din consumul de carburant fără a afecta performanțele, Aston Martin se încăpățânează să folosească în continuare motoare V12 aspirate.

E o discuție întreagă aici. Trebuie luate în calcul o grămadă de aspecte, precum publicul țintă Aston Martin (indiciu: nu e foarte tânăr) sau volumele cu care lucrează compania (indiciu: nu sunt foarte mari) pentru a putrea înțelege poziția Aston Martin vizavi de downsizing și hibridizare.

Totuși, pe de o parte avem modele precum acest Vantage GT3 Special Edition care însumează tot ce este mai bun la Aston Martin, dar și mai tradițional, iar pe de alta ar fi conceptul DBX prezentat la Salonul de la Geneva, un GT înălțat care arată ca un crossover coupe și folosește un tren de rulare hibrid – o combinație apetisantă. Se pare, deci, că Aston Martin joacă la două capete.

aston martin - autoexpert.ro (11)Cumva, sunt obligați s-o facă. Dacă vor să păstreze în continuare în portofoliu motoarele V12 de șase litri, trebuie să găsească soluții pentru a reduce emisiile gamei per total prin lansarea unor noi modele. Întrucât soluția Cygnet s-a dovedit a fi un eșec de proporții, Aston Martin trebuie să se uite în altă parte și singura soluție care să nu aducă după sine o discreditare a mărcii par să fie mașini rapide cu propulsie hibridă.

Oricum, Aston Martin va beneficia de accesul la motoarele Mercedes-Benz în urma înțelegerii dintre cele două companii, ceea ce îi deschide oportunități și în zona supraalimentării. De asemenea, Andy Palmer, noul CEO al companiei, a declarat pentru Car and Driver că viitoarele modele Aston Martin vor folosi în continuare o cutie de viteze manuală, asta în ciuda faptului că vor avea acces și la transmisiile automate performante de la Mercedes-Benz.

aston martin - autoexpert.ro (9)

În cele din urmă, Andy Palmer a dezvăluit și planuri de a lărgi portofoliul mărcii subsidiare Lagonda, care ar trebui să primească alte modele de lux alături de deja existentul Taraf. Planurile Aston Martin vizează o creștere cu 75 de procente a volumului de mașini vândute, de la 4.000 în prezent și până la 7.000 în anii ce vor urma.

 

Adaugati comentariu