Test drive Audi A6 Allroad 3.0 TDI/313 CP

436_poza mare prima pagina

Acum 13 ani Audi inventa o nișă interesantă prin încrucișarea unui break premium cu un SUV. Timpul a trecut, formula a fost perfecționată, iar Allroad-ul a ajuns la o maturitate tentantă.

  • Ansamblu motor-transmisie deosebit de performant
  • interior de calitate
  • tinuta de drum echilibrata ideal
  • Unghiuri de trecere modeste

Drumul care leagă satul Moroeni de hotelul Peștera se anunța drept cadrul ideal pentru a testa o mașină care promite compromisul ideal între comportamentul pe asflat și capacitățile de trecere ale unui SUV. Până la sanatoriul Moroeni ai parte de 4 km de asfalt, primii doi sunt sub orice critică, iar ultimii nu fac decât să definească conceptul de drum rupt. Pe alocuri este atât de prost încât te face să regreți faptul că nu ai ales ruta forestieră, unde te puteai bucura măcar de o priveliște plăcută. 

Cu toate acestea fotograful meu nu a avut nici o problemă în a dormi vreme de jumătate de oră, timp în care încercam să îmi dau seama dacă sforăitul lui certifică faptul că Audi merită premiul „Suspensia anului 2012“.

Spre deosebire un A6 Avant clasic, versiunea Allroad nu face decât să adauge suspensia pneumatică, un set de spoilere restilizate, bandouri laterale și scuturi față/spate. Suma modificărilor nu are rolul de a te da pe spate, sau de a defini un model nou în adevăratul sens al cuvantului, dar nici nu este cazul să subestimezi efectele conversiei Avant-Allroad. 

Spre exemplu, dacă un A6 Avant clasic nu face decât să confirme faptul că Audi a început să deseneze toate mașinile la fel, Allroad-ul îmbină fericit aerul funcțional cu cel elegant/sportiv. Recunosc că sunt deseori „acuzat“ prin redacție că aș fi un fan Audi sub acoperire, dar, de data aceasta, până și colegii mei nu au putut să mă contrazică.

Personalizarea nu a avut efecte vizibile asupra interiorului, cu excepția cadranelor de bord de culoare gri și a siglei Allroad, restul elementelor fiind comune cu un A6/A7 de serie. La acest capitol Audi are meritul de a fi desenat o planșă de bord foarte aerisită, aspectuoasă și bine finisată, peste ce oferă la ora actuală Mercedes-Benz sau chiar BMW. Cu riscul de a exagera cu aprecierile la adresa producătorului de la Ingolstadt nu sunt mulți producători premium care reușesc să integreze atât de multe funcții într-un layout care nu îți ia cu asalt retina. 

Oferta de spațiu este identică cu cea a versiunii Avant, cu spațiu bun pentru doi adulți pe banchetă, mai puțin pentru trei (tunelul transmisiei este masiv) și un portbagaj ce măsoară 565 l. 

Odată cu lansarea versiunii Allroad, Audi a ridicat cortina de pe cel mai nou propulsor diesel de trei litri V6 cu două turbine și putere totală de 313 CP. Moda dieselelor de performanță cu putere litrică de peste 100 CP a apărut de ceva timp, fiind inițiată de BMW cu indicativele 35d și 40d, așa că răspunsul Audi era cât se poate de previzibil. Cu două turbine legate în serie, una mică de presiune mare și una mare de presiune mică, Audi a reușit să construiască un motor a cărui performanțe (0-100 km/h în 5,6 secunde) se văd surclasate doar de modul complet seren în care sunt obținute. 

Orice scurtă inflexiune a gleznei drepte este urmată de o retrogradare instant a cutiei cu opt trepte, moment în care intră în scenă cei 650 Nm. În tot acest timp (scurt, cei drept) sunetul motorului trece de la aproape insesizabil la o notă gravă, plăcută, ce îți aduce aminte de un V6 pe benzină. Secretul îl reprezintă o clapetă din evacuare ce poate fi acționată de șofer din meniul Audi Drive Select. Tot de acolo poți trece de la modul Allroad la modul Dynamic, trecând prin Efficiency, Auto, Confort și Individual. 

Modul Allroad îți permite accesul în zonele de off-road mediu grație suspensiei pneumatice ce crește garda la sol la cu 3.5 cm, cu o creștere suplimentară de încă 1 cm dacă alegi modul „Lift“. În timpul testului am reușit să abordăm pante și coborâri destul de dificile în condițiile unei echipări standard a mașinii cu anvelope eminamente de asfalt (Pirelli P-Zero), semn că posibilitățile maxime ale mașinii sunt cel puțin interesante. 

Singura limitare teoretică, ce poate deveni și una practică dacă nu ești atent, ține de unghiurile de atac și de degajare, destul de modeste, generate de caroseria tip break cu console lungi. Atunci când tragi linia, Allroad îți oferă toate avantajele unui break (spațiu, confort, manevrabilitate, poate și unele valențe dinamice) în condițiile în care reușește să treacă de la asflat la drumuri grele și invers cu o naturalețe care lipsește din repertoriul multor SUV-uri full size premium. Sună bine, nu-i așa?

Date tehnice: Audi
A6 Allroad
Sasiu si caroserie
Motorizare 3.0 TDI
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1910/2400
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4925/1875/1460
Ampatament
Volum portbagaj [l] 565 (1680)
Motor si transmisie
Tip motor 3.0 TDI
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2967
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 230(313)/3900
Cuplu max. [Nm/rpm] 650/1450
Cutie de viteze Automata/8
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 250
0-100 km/h [s] 5.6
Consum urban/extra/mixt 7.9/6/6.7
Emisii CO2 [g/km] 176

Adaugati comentariu