Audi TT RS: spre R8, cu toate pânzele sus

Audi TT RS Roadster, Audi TT RS Coupé

Salonul Auto de la Beijing este locul în care se întâmplă toate noutățile zilele acestea. După ce Porsche a lansat modelul 718 Cayman, Audi dă răspunsul: noua familie TT RS apare în public.

Iar dacă privim valorile din fișa tehnică, arată impresionant: noul motor de 2.5 litri în 5 cilindri, dezvoltă acum 400 CP, cu un plus de 60 față de modelul anterior. Cei 480 Nm, disponibili între 1700 și 5850 rot/min sunt trimiși către ambele punți, catapultând top-modelul din Ingolstadt până la 100 km/h în 3.7 secunde. Intrăm astfel în zona R8-ului, fiind pentru prima dată când un TT reușește să sprinteze atât de repede. Performanța n-a fost realizată bătând din palme, ci luând măsuri complexe pentru a-i scădea greutatea și a-i micșora frecările interne. Nivelul performanței a crescut cu 17% în condițiile menținerii capacității cilindrice la valoarea anterioară. Viteza maximă, limitată electronic la 250 km/h poate ajunge la 280 km/h, la cererea clientului.

Audi TT RS Coupé

Tot pentru prima dată în istoria Audi, stopurile au tehnologie OLED, identică cu cea folosită în premieră mondială pe recent lansatul BMW M4 GTS. Forma acestora, cu elemente 3D, completează perfect linia caroseriei înaltă de 1.34 metri și garda joasă la sol. În cazul roadsterului, soft-topul urcă și coboară electric la viteze de până la 50 km/h, lăsând liber privirii interiorul căptușit cu aluminiu și carbon. Volanul găzduiește butonul de pornire după moda R8, într-un stil tipic mașinilor de circuit. La fel de spectaculaosă este lumina care se aprinde pentru a anunța atingerea limitei superioare a turației, împrumutată tot din competiții.

Audi TT RS Roadster

Inutil să menționăm prezența sistemului Audi virtual cockpit, cu al său ecran personalizabil de 12.3 inci, care transmite informații legate de viteză, turație și navigație. Mai interesante sunt informațiile despre presiunea din pneuri, cuplul motor și forțele de accelerație, disponibile special la noile modele. Pentru șoferii care vor să-și afișeze performanțele pe rețelele de personalizare, TT RS are spot Wi-Fi onboard, care permite conectarea telefonului sau a tabletei. Telefonul poate fi încărcat cu încărcătorul prin inducție din habitaclu, iar aplicațiile sale pot fi proiectate pe ecranul sistemului Audi virtual cockpit.

Ambii membri ai familiei TT RS vor fi lansați la toamnă, cu prețuri pornind de la 66.400 euro pentru coupe și 69.200 pentru varianta roadster.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top