AutoExpert vă sfătuiește: verificați starea bateriei de acumulatori după perioada de izolare

Verificare starea bateriei

AutoExpert vă sfătuiește: verificați starea bateriei de acumulatori după perioada de izolare. Bateriile se descarcă de obicei, mai frecvent iarna datorită ponirii mai grele a motoarelor la temperaturi scăzute. Dar starea de izolare pare să aibă același efect asupra nivelului de performanță al bateriilor.

Foto: arhiva

Efectul pozitiv al măsurilor de izolare ca urmare a reducerii masive a deplasărilor a avut și consecințe mai puțin plăcute pentru unii șoferi și utilizatori de vehicule.

Cum marea majoritatea oamenilor au efectuat doar ocazional deplasări sau călătorii foarte scurte, numărul șoferilor care au avut nevoie de o baterie nouă de acumulatori s-a dublat în Marea Britanie, în ultimele patru săptămâni, față de media anuală. Se arată într-un studiu încheiat pe 1 mai 2020 și care a comparat perioadele echivalente din 2016-2019.

Bateria de acumlatori cedează în izolare

În studiu se menționează că numărul celor care vor avea nevoie de o nouă baterie va crește peste nivelul din timpul perioadelor de iarnă, pe măsură ce starea de izolare se va relaxa și mai multe service-uri și magazine cu piese de schimb se vor redeschide.

Verificare starea bateriei

Bateriile cedează în mod tradițional în lunile de iarnă, în principal din cauza dificultăților la pornirea motoarelor la rece, în cazul unor temperaturi scăzute. Practic, la temperaturi coborâte, uleiul din motor devine mai vâscos, demarorul având astfel nevoie de mai multă energie pentru a pune în mișcare angrenajele.

O altă problemă la pornirea motoarelor iarna, o reprezintă cantitatea de apă din combustibil, care creează probleme de alimentare, iar în cazul motorinei, de vâscozitatea acesteia și impurități.

Perioada de izolare prelungită a avut însă un efect similar asupra bateriilor ca și media lunilor de iarnă din ultimii cinci ani – se arată în studiu.

Bateria de acumulatori cedează și dacă este nouă

Desigur vehiculele mai vechi au fost afectate cu precădere, dar și posesorii de mașini mai noi au observat că bateriile se chinuie la pornire.

Problemele cele mai mari au apărut la vehiculele de flotă, și la mașinile de companie, pentru care necesitatea înlocuirii bateriei a crescut cu 10% comparativ cu perioada similară de anul trecut.

Studiul mai arată și că nu doar proprietarii de flote au probleme, deși mașinile sunt relativ noi ca medie de vârstă, ci și automobilele cu tehnologii avansate, precum sistemele start-stop.

AutoExpert vă sfătuiește să urmați acești pași pentru a evita problemele cu bateria

  • Dacă nu ați utilizat mașina deloc, porniți motorul odată sau de două ori pe săptămână pentru cel puțin 15 minute (rămâneți în mașină când faceți acest lucru, iar mașina trebuie să fie afară)
  • Țineți minte că pornirea la rece durează mai mult ceea ce necesită mai multă ebergie din baterie. Astfel  este recomandabil să porniți mașina în cea mai călduroasă parte a zilei, și nu la prima oră a dimineții.
  • Deschideți capota și verificați bornele și conectorii bateriei pentru semne de rugină sau sulfatări (înflorituri). Curățați orice zonă cu rugină sau alte reziduuri de pe borne și conectori, asigurând un contact între acestea cât mai curat și pe o suprafață cât mai mare. Verificați strângerea pe borne.
  • Dacă mașina este parcată în curte sau în garaj luați în considerare achiziția unui redresor, care poate fi conectat la priză. Redresoarele moderne au mai multe funcții, printre care cele de diagnoză, și cicluri de încărcare/descărcare a beteriei, astfel încât simulează o utilizare completă. Citiți instrucțiunile din manualul de utilizare al mașinii înainte de a conecta redresorul.
  • Verificați vârsta bateriei – cele mai multe baterii au data ștampilată la vedere, iar o baterie mai veche de cinci ani are un risc mult mai mare de a ceda, în special dacă mașina nu a circulat sau circulă extrem de puțin sau foarte rar.
  • Vă recomandăm să efectuați înlocuirea unei baterii uzate doar în cadrul unui service specializat, care vă va asigura și o verificare a instalației electrice și a capacității de încărcare a alternatorului.

În concluzie, această perioadă de izolare deși a dus la încetiniriea răspândirii virusului și a redus semificativ poluarea a avut și efecte dramatice asupra stării generale a automobilului.

Nu încurajăm utilizarea automobilului dacă nu este neapărat necesar, dar sperăm că sfaturile noastre vă vor ajuta să preîntâmpinați suprize neplăcute atunci când viața va reveni la normal.

Citiți și:

Sfaturi utile pentru cei care nu au circulat cu mașina în perioda de izolare și carantină
Registrul Auto Român oferă și istoricul de daune al vehiculelor
Care sunt riscurile folosirii unor anvelope de iarnă pe timp de vară

 

Adaugati comentariu