Test în Norvegia: autonomiile REALE ale modelelor electrice iarna

Autonomiile REALE ale modelelor electrice iarna autoexpert.ro

Se nasc tot felul de discuții despre autonomiile reale ale electricelor iarna. Ei bine, un site norvegian a pus mâna pe 29 de modele electrice și le-a testat autonomiile reale la temperaturi negative. Iată rezultatul!

Chinezești, japoneze, coreene, nemțești, franțuzești, americane… Testul ăsta are de toate pentru toți! E drept, n-am văzut modele Stellantis, dar, în rest…

Coordonatele au fost simple. Toate mașinile au mers pe același traseu, la temperaturi ambientale între -5 și -10 grade C. Ruta a combinat porțiuni extraurbane cu localități, între Oslo și Hjerkinn.

Autonomiile REALE – cele mai bune modele

Modelul cu cea mai mare autonomie reală a fost Tesla Model S. Distanța totală parcursă a fost uriașă: 530 km! Este un record absolut în testul anual organizat de norvegieni. Precedentul record fusese stabilit de Tesla Model 3 LR, care parcursese 521 km.

tesla-modelS-12

În urma modelului american a venit fratele Model X Plaid, care a parcurs 444 km. L-au urmat BMW i4 eDrive40 și chinezul Nine ET7 , ambii cu 434 km parcurși. Borna de 400 km a mai fost depășită de BMW i7 xDrive60 (424 km), Mercedes-EQ EQE 300 (409), Bid Han (406) și Nissan Ariya 2WD (400).

Cele mai mici autonomii iarna

La polul opus, cea mai mică autonomie reală a fost înregistrată de MG Marvel R (308 km), VW ID. Buzz (310), BYD Atto 3 (311). Unul dintre modelele populare în România, Renault Megane, a parcurs 318 km.

Citește pe autoexpertIată ce autonomii au avut electricele vara 💡

Per total, cea mai mare abatere de la autonomia oficială WLTP a fost înregistrată de Toyota bZ4X, cu peste 35%. Aceasta a fost urmată de Hongqui E-HS9 (aproape 35%), Skoda Enyaq Coupe RS (33,7%) și Mercedes EQE 300 (33,4%). Cel mai mult s-a apropiat de autonomia WLTP modelul Maxus Euniq6 (10,4% abatere), urmat de Tesla Model S (16,4%) și de modelele MG.

Pe primii 300 km, care au fost parcurși de toate modelele din test, cel mai eficient a fost JAC e-JS4 (12,6 kWh/100 km). Acesta a fost urmat de Tesla Model Y 2WD (16,9 kWh/100 km), Model S (17,2) și Niro EV (17,6).

Atenție – ordinea datelor din ultima coloană este: consum mediu, procentaj de curent rămas în baterie, autonomie rămasă indicată pe display.

sursa: motor.no

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top