Avalanșă de modele „S” la Frankfurt

Audi va lansa în premieră patru modele din gama S: S6, S6 Avant, S7 și S8, toate bazate pe cel mai nou V8 TFSI de 4 litri.

Modelele S6 si S6 Avant primesc sub capota versiunea de 420 CP a celui mai nou V8 TFSI Audi. Cu o capacitate cilindrica de patru litri si doua turbine, noul motor inlocuieste vechiul V10 aspirat de 5.2 litri ce echipa generatia precedenta a lui S6. Sprintul pana la 100 km/h se realizeaza in doar 4.8 secunde (respectiv 4.9 secunde pentru modelul Avant) iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. 

Efectul fenomenului de downsize-ing este evident atunci cand privim cifrele declarate de consum: 9.7 l/100 km in ciclu mixt, respectiv 9.8 l/100 km pentru Avant. Aceste rezultate au fost obtinute in principal datorita sistemului „Cylinder on demand” care opreste patru dintre cei opt cilindri atunci cand soferului nu are nevoie de toata puterea oferita de motor. Un alt sistem electronic analizeaza timbrul sonor produs de motor atunci cand este in modul patru cilindri si, in cazul in care este necesar, emite o frecventa de anulare a zgomotelor nedorite. 

Audi S7 se foloseste de acelasi propulsor ca si fratii S6 si S6 Avant si poate atinge 100 km/h in 4.9 secunde. Cele trei modele impart arhitectura suspensiei, mai joasa cu 10 mm fata de modele de serie si oferita in standard in forma ei adaptiva. Tractiunea integrala quattro se afla si ea in echiparea de serie la fel si transmisia automata S-Tronic cu sapte trepte, dar pentru diferentialul spate sport ce poate varia puterea transmisa intre cele doua roti vei plati in plus (recomandam calduros aceasta investitie). Un alt sistem optional ce merita atentia il reprezinta discurile de frana carbon ceramice, ale caror avantaje in regim de circuit sunt binecunoscute.

Citeste testul cu Audi A7 3.0 TDI

Nava amiral S8 a primit versiunea cea mai puternica a motorului V8 TFSI ce produce 520 CP, direct proportional cu masa evident mai mare a limuzinei. La 1.975 kg noul S8 atinge suta de km cu startul de pe loc in doar 4.2 secunde. 

Citeste testul cu Audi A8 4.2 FSI

Explicatia pentru timpul mai bun decat S6 si S7 tine mai mult de cantitatea de cuplu furnizata de versiunea highpower V8 TFSI de 650 Nm (fata de 550 Nm) decat de diferenta de cai putere. Consumul anuntat este de 9.2 l/100 km in ciclu mixt. 

Adaugati comentariu