Avanpremieră Frankfurt: Noul Porsche 911 Carrera

Deşi împlineşte 48 de ani, Porsche 911 Carrera este mai tânăr ca niciodată: generaţia complet înnoită a acestui model cu statut de simbol între maşinile sport, intră în lumina reflectoarelor cu silueta sa alungită şi joasă, cu contururile încărcate de tensiune şi detalii concepute cu cea mai mare precizie.

Totuşi, în ciuda noilor trăsături, de la prima privire devine evident că este fără doar şi poate un 911. Fidel tradiţiei 911, design-ul inconfundabil Porsche, cu linii musculoase, emană putere şi eleganţă.

Ampatamentul mărit cu 100 de milimetri şi înălţimea redusă formează, împreună cu jantele de 20”, baza aspectului atletic. Totodată au fost menţinute dimensiunile compacte, specifice maşinilor sport. Privind din faţă, ochii se vor opri asupra aripilor evazate, caracteristice modelului 911. Acestea pun în evidenţă ecartamentul frontal mai mare, mulţumită căruia noul 911 Carrera se aşează şi mai ferm pe şosea. Oglinzile exterioare, remodelate, sunt poziţionate pe marginea superioară a portierei şi nu, ca până acum, în triunghiul oglinzii. Această repoziţionare nu este avantajoasă doar din punct de vedere aerodinamic, ci accentuează şi noua linie a design-ului şi impresia vizuală de lăţime. 

Caroseria complet nouă, uşoară, este realizată dintr-o combinaţie de aluminiu şi oţel, contribuind în mod semnificativ la reducerea de greutate de până la 45 de kilograme, în condiţiile rigidităţii mult îmbunătăţite. Optimizarea caracteristicilor aerodinamice – inclusiv prin eleronul posterior mai lat, retractabil – măreşte chiar mai mult apăsarea aerodinamică, menţinând totodată valoarea foarte bună a coeficientului Cw.

Pentru a completa design-ul exterior modern, designerii de la Porsche au conceput un interior a cărui arhitectură se inspiră din cea a modelului Porsche Carrera GT. Şoferul este integrat acum chiar mai bine la bordul maşinii, graţie consolei centrale elevate frontal, la care, specific maşinilor de curse, maneta schimbătorului de viteze sau a selectorului de viteze este poziţionată mai sus, mai aproape de volan. La fel ca la exterior, şi în interior se regăsesc elemente Porsche clasice: cele cinci instrumente rotunde de bord, dintre care unul este un display multifuncţional de înaltă rezoluţie, turometrul dispus central şi contactul aflat în stânga volanului. 

Redefinind standardele clasei, aşa cum o fac deja de generaţii, noile 911 Carrera şi 911 Carrera S repoziţionează, din nou mai sus, ştacheta în ceea ce priveşte performanţele şi eficienţa. Toate versiunile se mulţumesc cu valori de consum aflate net sub 10 litri de combustibil pentru 100 de kilometri. În comparaţie cu modelul precedent, consumul şi emisiile au fost reduse cu până la 16 %. Aceasta este posibil mulţumită, de exemplu, sistemelor şi funcţiilor precum Auto-Start-Stop, managementul termic, recuperarea energiei de frânare, prima transmisie manuală cu 7 viteze din lume şi aşa-numita funcţie „Coasting” în combinaţie cu Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Noua servodirecţie electro-mecanică nu oferă doar preciza şi feedback-ul cu care ne-a obişnuit Porsche, ci contribuie şi la sporirea eficienţei şi la reducerea consumului de combustibil. 

De exemplu, 911 Carrera cu noul motor Boxer de 3,4 litri, cu 350 CP şi cu transmisia opţională Porsche-Doppelkupplungsgetriebe consumă, conform ciclului NEDC, doar 8,2 litri la 100 de kilometri, ceea ce însemnă cu 1,6 l/100 km mai puţin decât consuma predecesorul. Mai mult, cu emisii de CO2 de 194 g/km, este prima maşină sport Porsche care trece sub valoarea de 200 g CO2/km. La fel, şi pentru Carrera S cu motor Boxer de 3,8 litri şi, acum, 400 CP, consumul scade, în ciuda creşterii puterii cu 15 CP. În combinaţie cu transmisia opţională PDK, consumul este cu 14%, respectiv 1,5 l/100 km mai redus, maşina având nevoie de doar 8,7 l de combustibil/100 km. Această valoare corespunde unor emisii de CO2 de 205 g/km. Totodată, pentru ambele motoare, au fost optimizate performanţele dinamice. Carrera S cu PDK accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Cu pachetul opţional Sport Chrono, la acţionarea butonului Sport Plus, pentru acest sprint sunt necesare doar 4,1 secunde. Carrera cu PDK are nevoie de numai 4,6 secunde (Sport Plus 4,4 secunde) pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.

Noul 911 nu oferă doar acceleraţie dinamică optimizată, ci şi performanţe maxime, neatinse până acum, în ceea ce priveşte acceleraţia laterală. Ampatamentul mai mare, ecartamentul frontal crescut, noua punte spate, precum şi noua servodirecţie electro-mecanică se numără printre măsurile care asigură mai multă agilitate, precizie şi stabilitate la rulare. În plus, în funcţie de model, sunt disponibile, în echiparea standard sau ca dotare opţională, şi alte sisteme active de control care îmbunătăţesc şi mai mult caracteristicile dinamice. În acest sens, trebuie menţionat cu precădere sistemul activ de stabilizare a înclinării laterale Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), o funcţie disponibilă în premieră pentru 911 Carrera S. Sistemul reduce înclinarea laterală, de exemplu, în viraje, ceea ce permite anvelopelor să adopte în permanenţă poziţia optimă pe şosea şi să transmită forţe laterale mai ridicate. Viteza maximă în viraje este astfel mai mare, ceea ce oferă posibilitatea unor timpi mai buni pe circuitele de curse. 

Dintotdeauna a fost specifică pentru Porsche 911 încorporarea unor caracteristici aparent contradictorii, precum performanţe şi eficienţă, caracter sportiv şi utilitate zilnică. Acum, noua generaţie aduce atribute a căror conciliere pare şi mai greu de realizat. Astfel, noul 911 Carrera este mai 911 ca niciodată. Premiera mondială a noului Porsche 911 Carrera are loc la salonul IAA 2011, iar lansarea pe piaţă a noilor modele 911 începe în 3 decembrie 2011. În România, 911 Carrera costă  97.560 Euro, iar 911 Carrera S 112.847 Euro, preţuri ce includ TVA şi dotările conform standardului naţional.

Adaugati comentariu