Avantajele alegerii unui model din clasa hibridă sau electrică

– Interviu cu Frédéric Banco,
Director General ALD Automotive România

ALD Automotive este prima companie de leasing operaţional care se implică în mod activ în promovarea către companii a tehnologiilor auto care protejează mediul, livrând deja flote de maşini electrice. Care au fost aspectele care au contat cel mai mult în decizia companiilor pentru această alegere?

Compania noastră este unul dintre cei mai activi jucători de pe piaţa de leasing operaţional în promovarea conceptului de „înverzire” a parcurilor auto. De altfel, am deschis trendul în această direcţie printr-o serie de programe şi de iniţiative dedicate, ale căror rezultate se văd deja în ceea ce priveşte opţiunile clienţilor pentru tehnologiile eco şi al căror efect imediat se referă la protecţia mediului. Cel mai recent eveniment a avut loc în luna iunie a acestui an, ocazie cu care participanţii au putut testa cele mai noi modele de electrice şi hibride. Ediţia din acest an a fost cea de-a doua, iar receptivitatea clienţilor faţă de acest fel de acţiuni dedicate este pe un trend ascendent. Mai mult decât atât, prin serviciile de consultanţă am promovat încă de la început conceptul de „rightsizing”, respectiv alegerea modelelor din clasa dorită, însă cu o emisie cât mai redusă de CO2 pentru că ne dorim să contribuim la îmbunătăţirea flotei clienţilor, ceea ce înseamnă o mai bună siguranţă a utilizatorilor şi limitarea consumului de carburant. O altă iniţiativă este reprezentată de cursurile de condus defensiv şi ecologic oferite clienţilor, în parteneriat cu Academia Titi Aur.

1

Dacă analizăm criteriile care au influenţat decizia clienţilor, putem spune că un factor important este politica internă de responsabilitatea socială pe care o au aceştia, clienţii corporate fiind cei mai interesaţi de măsurile pe care le pot lua la nivelul managementului flotelor auto. Astfel, prin includerea autovehiculelor electrice şi hibride în cadrul parcurilor auto pe care le gestionează, reduc amprenta de carbon asupra mediului înconjurător. Mai mult decât atât, autonomia modelelor electrice şi opţiunile pe care le au la dispoziţie pentru realimentare sunt alte două aspecte foarte importante atunci când un client decide să introducă în flotă un astfel de vehicul.

În România, infrastructura de reîncărcare a vehiculelor electrice este subdezvoltată. Cum şi-au rezolvat acest neajuns clienţii ALD Automotive care utilizează “maşini verzi”?

În ceea ce priveşte infrastructura, simţim că lucrurile au intrat, începând de anul acesta, pe o direcţie bună, în sensul în care administraţiile locale sunt încurajate să dezvolte reţeaua de încărcare destinată vehiculelor electrice prin programele recente de finanţare care le sunt puse la dispoziţie. Mai mult decât atât, există şi iniţiativele private ale companiilor preocupate de impactul pe care îl au asupra mediului înconjurător ca parte a politicii lor de responsabilitate socială, datorită cărora au fost deja inaugurate staţii de încărcare pentru vehiculele electrice. Astfel, anumite hipermarketuri şi clădiri de birouri pun deja la dispoziţie utilizatorilor de modele electrice şi hibride surse de alimentare, fiind un trend care este clar în creştere. Aşadar, aş vorbi mai degrabă despre o provocare căreia conducătorii auto trebuie să îi facă faţă, dar care nu este de netrecut, pentru că, în acest moment, accesul la o staţie de încărcare în Bucureşti nu mai este atât de dificil pe cât este perceput.

Guvernul a pregătit un program de finanţare a infrastructurii de încărcare. Până la implementarea lui, mediul privat a început deja să instaleze puncte de încărcare cu acces public. Credeţi că se conturează o tendinţă în acest sens, adică tot mai multe initiaţive private încep să se concretizeze?

ALD Automotive România salută această iniţiativă, care este mai mult decât binevenită din două puncte de vedere. În primul rând, o infrastructură de alimentare corespunzătoare va încuraja achiziţia şi utilizarea susţinută a autovehiculelor electrice şi hibride, ceea ce înseamnă implicit reducerea amprentei de CO2 asupra mediului înconjurător. În al doilea rând, vorbim despre beneficiile imediate pe care le vor avea companiile şi conducătorii auto, respectiv costurile mult mai mici asociate deplasărilor. Dată fiind adresabilitatea extinsă a schemei de finanţare propusă de autorităţi, prin care primăriile, instituţiile publice ori agenţii economici beneficiază de 80% dintre fondurile presupuse de proiect, speram să vedem o extindere a reţelei de alimentare. În mod cert iniţiativele private vor continua. Este nevoie ca ele să fie dezvoltate concomitent cu diseminarea mesajelor legate de beneficiile oferite de un autovehicul hibrid sau electric, iar în acest sens compania noastră investeşte constant în programe dedicate.

Preţurile maşinilor electrice şi hibrid faţă de cele ale vehiculelor clasice sunt mai mari. Cum vă convingeţi clienţii să opteze totuşi pentru maşini”verzi”?

Într-adevăr, costurile implicate de achiziţia unui autovehicul „verde” sunt mai mari decât cele pentru o maşină cu alimentare convenţională, pe bază de combustibili clasici. În acelaşi timp, există anumite facilităţi de care clienţii interesaţi beneficiază. Vorbim despre ecotichetele oferite de Administraţia Fondului pentru Mediu care pot fi cumulate cu tichetul Rabla, iar în total pot însemna o subvenţie de până la 6.500 de euro la achiziţia unui autovehicul electric. De cealaltă parte, leasingul operaţional nu presupune achiziţia autovehiculului din partea clienţilor, iar atunci când discutăm de costurile pe care le au clienţii, vorbim de TCO (Total cost of ownership) şi nu doar de costul de achiziţie al autovehiculului. Pe baza calculelor interne, în cazul unui autovehicul electric dacă facem comparaţie cu un model din aceeaşi clasă cu motorizare standard, reiese că TCO-ul este mai mic pentru cel dintâi. În ceea ce priveşte discuţiile cu clienţii, vedem un interes din ce în ce mai mare pentru diferite variante de transport alternativ, dar, în acelaşi timp, continuăm să ne confruntăm şi cu reticenţa lor în ceea ce priveşte preţul încă ridicat comparativ cu acela al unui autovehicul tradiţional şi, bineînţeles, lipsa încă a unei infrastructuri potrivite. Sunt două considerente majore care îngreunează penetrarea pe piaţă a acestor tehnologii şi trebuie găsite soluţii împreună cu autorităţile şi companiile private care activează în acest sector. La ALD Automotive avem programe dedicate pe care le-am conceput pentru transmiterea mesajelor despre avantajele alegerii unui model din clasa hibridă sau electrică, care includ organizarea de evenimente pentru clienţi în cadrul cărora aceştia pot testa cele mai noi autovehicule din aceste clase, precum şi parteneriate pentru facilitarea accesării cursurilor de condus eco şi preventiv.

Dincolo de preţuri şi stimulente, ce ar trebuie să mai ştie consumatorul român în ceea ce priveşte utilizarea şi conducerea vehiculelor electrice şi hibrid?

Viitorul utilizator al unui autovehicul electric sau hibrid ar trebui să ştie că experienţa condusului va fi la fel de plăcută precum în cazul unui automobil clasic. Câteva dintre avantajele pe care utilizatorii le vor sesiza imediat ar fi: zgomotul mult mai redus generat de motor, demarajul mai rapid, consumul redus şi fiabilitatea motorului datorită structurii mai puţin complexe faţă de cea a modelelor pe bază de combustibil.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

B13 – O noutate la GMOTO

B13 – O noutate la GMOTO. Indiferent de anotimp, merită să ai grijă de curățenia și starea mecanică a motocicletei tale. Vara,

Chery Cars China

Chery ar putea construi o uzină în Turcia

Turcia se află în etapele finale ale discuțiilor privind o investiție Chery, după ce guvernul țării a curtat producătorii auto chinezi pentru

Scroll to Top