Bentley Continental GT3 a fost dezvăluit la Festivalul Vitezei de la Goodwood

Bentley Continental GT3

Bentley a dezvăluit, la Festivalul Vitezei de la Goodwood, noul model Continental GT3, o maşină de curse construită special să exploreze potenţialul emblematicului Grand Tourer.

„Modelul Continental GT3 valorifică performanţele incredibile de care dispune fiecare Continental GT,” a comentat Rolf Frech, Member of the Board for Engineering în cadrul companiei Bentley Motors. “Am înlăturat peste 1000 Kg din greutatea modelului, am reconfigurat motorul V8, de 4 litri, în conformitate cu specificaţiile maşinilor de curse, pentru a produce 600 de cai putere, şi am dezvoltat un pachet aerodinamic cuprinzător pentru a ne asigura performanțele în competiție. Suntem nerăbdători să vedem modelul pe circuitul de curse pentru a-i demonstra potenţialul,” a declarat  Rolf Frech.

Modelul Continental GT3 e animat de o versiune cu carter uscat, adaptată pentru curse, a motorului Bentley bi-turbo V8 de 4 litri. Aceasta e foarte puternică şi eficientă, cu numeroase componente preluate de la motorul pentru versiunile de serie.

Dezvoltând până la 600 de cai putere în varianta fără limitări de viteză, configurată pentru curse cu ajutorul sistemului de gestionare a motorului sport, această versiune a motorului V8 îi asigură modelului GT3 putere la nivel competitiv, într-un pachet foarte uşor, ideal pentru curse. Puterea este transmisă roţilor din spate prin intermediul unui cardan din fibră de carbon, de la cutia de viteze secvenţială Xtrac cu şase trepte, cu un diferenţial de alunecare limitată, montat  ca o cutie de viteze pentru o ditribuire optimizată a greutăţii. Schimbările de viteză se realizează printr-un sistem pneumatic, controlat de padelele montate pe volan.

Suspensiile faţă-spate cu braţe duble A, care dispun de amortizoare reglabile pe patru direcţii, înlocuiesc suspensiile pneumatice ale modelelor standard. Sistemul de direcţie este asistat hidraulic, în timp ce sistemul de frânare prezintă discuri ventilate de fier, combinate cu etriere cu şase pistoane pe față și etriere cu patru pistoane pe spate.

Exteriorul maşinii prezintă un pachet aerodinamic cuprinzător, pentru a maximiza forţa de portanță cu glisare optimizată. Aripa din spate este acoperită în fibră de carbon pentru a asigura forţa de portanță şi stabilitatea maşinii, în timp ce separatorul din fibră de carbon echilibrează forţele aerodinamice în partea din faţă a maşinii. De asemenea, au fost revizuite şi capota, barele de protecţie din faţă şi din spate şi pragurile, pentru a optimiza coeficientul aerodinamic al maşinii şi pentru a ajuta la răcirea motorului.

Odată cu îndepărtarea ornamentelor de interior din piele și din lemn, a sistemelor electronice și a materialelor de rafinament, modelul Continental GT3 a ajuns la o greutate sub ținta stabilită de 1300 de kg. În ciuda specificaţiilor pentru circuitul de curse, modelul GT3 rămâne un Bentley autentic, fabricat manual, cu volanul, mânerele uşilor şi scaunele realizate de artizanii de la fabrica din Crewe.

Designul a fost completat de o echipă specializată de ingineri din cadrul Bentley Motors, cu ajutorul partenerului tehnic pentru modelul Continental GT3, M-Sport Ltd. Astfel, la M-Sport a fost înfiinţat un departament special de design, administrat de biroul motorsport de la fabrica Crewe Bentley, pentru etapele de proiectare în detaliu și pentru crearea primei maşini.

Modelul Continental GT3 va începe programul de dezvoltare pentru curse, prin optimizarea performanțelor mașinii cu ajutorul simulărilor și prin rafinarea abilităţilor modelului. Odată cu finalizarea omologării FIA, modelul GT3 va începe primele curse de dezvoltare, înainte de a concura în cursele FIA Blancpain în 2014.

Modelul Continental GT3 şi-a făcut debutul oficial în cadrul celebrului Festival al Vitezei de la Goodwood, unde a fost pilotat de pilotul Bentley și campionul la Le Mans din 2003, Guy Smith.

Adaugati comentariu