BMW încearcă să ne convingă că nu trebuie să renunțăm la plăcerea condusului chiar și atunci când alegem cel mai mic (a se citi economic) propulsor din gamă.
- Consum/emisii scazute
- comportament dinamic de top
- Pret mare de achizitie (optionale asemenea)
- spatiu limitat pe bancheta
Lansat încă din 2004 pe piață, BMW Seria1 a rămas aproape neschimbat, restilizarea de la sfârșitul lui 2007 fiind destul de subtilă. Doar spoilerele și stopurile au fost ușor redesenate și câteva materiale din interior au fost îmbunătățite. Automobilul, care a ignorat stilul impus de Bangle și a mizat pe un aspect conservator arată, la fel de tânăr și în 2010, cum arăta în 2004.
BMW 116d este cel mai curat și mai economic automobil din gama constructorului, așa că a trebuit să aflăm dacă acestuia, pe lângă prietenia față de natură, i se potrivește și noua campanie de marketing BMW, cu sloganul „Bucuria este BMW”. Seria 1 a fost mereu un motiv de bucurie pentru fanii conservatori ai mărcii, aceasta păstrând, atât la exterior, cât și la interior stilul tradițional BMW.
Consola îndreptată spre șofer, poziția foarte joasă la volan și timoneria cutiei de viteze îți transmit clar faptul că ai de-a face cu o mașină sport. Pornești motorul cu o ușoară reticență, fără prea mari speranțe legate de dinamica unui motor de „doar” 116 CP. Dar acesta se dovedește energic în mers, cuplul de 260 Nm disponibil de la 1750 rpm oferind reprize bune, mai ales în primele trei trepte de viteză.
Direcția este precisă, frânele sunt perfect dozate și nu poți rata nici o schimbare a vitezei, indiferent cât de repede mergi. Stabilitatea mașinii este și ea una exemplară, având un ruliu în viraje extrem de redus, rigiditatea suspensiilor fiind totuși puțin deranjantă la trecerea peste denivelări mari.
Cine o cumpără?
BMW 116d este mașina celor care pun plăcerea conducerii și imaginea înaintea banilor, dar nu renunță la economia de carburant. Cu modificarile tipice Efficient Dynamics consum mixt este de doar 4,4 litri/100 km și emisiile de CO2 de 118g/km.
La un preț de pornire de 25.048 Euro cu TVA inclus BMW 116d este relativ scump, dar prin tracțiunea spate și motorul amplasat longitudinal, masele sunt echilibrate și oferă o manevrabilitate si o plăcere a conducerii unică în segment, păstrând măcar o parte din „bucuria” pe care noi o căutăm în orice BMW.
Date tehnice: | BMW Seria 1 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 116d |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1310/1820 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4240/1745/1420 |
Ampatament | 2660 |
Volum portbagaj [l] | 330 (1150) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 116d |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 85(115)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 260/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 200 |
0-100 km/h [s] | 10.2 |
Consum urban/extra/mixt | 5.3/3.9/4.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 118 |