BMW i3 Concept

BMW i3 Concept este un automobil durabil fără compromisuri, conceput pentru aglomerările urbane.

„Acest concept auto utilizează o nouă arhitectură care scoate în evidenţă toate posibilităţile şi întregul potenţial pe care le deţine soluţia de propulsie electrică. Este o premieră mondială pentru segmentul premium – primul automobil electric.” (Andreas Feist, director al proiectului de automobil BMW i3)

Piesa centrală a designului este arhitectura inovatoare LifeDrive care are la bază folosirea materialelor de avangardă precum fibra de carbon şi separarea automobilului în două componente complet distincte – şasiul (Drive) şi habitaclu (Life). Utilizarea inovatoare a materialelor şi designului ultra-uşor inteligent permite ca i3 Concept să parcurgă distanţe lungi cu o singură alimentare şi să ofere o siguranţă deosebită în cazul unei coliziuni, dar asigură şi o dinamică excelentă a automobilului. 

Amplasarea acumulatorului în modulul Drive oferă automobilului un centru de greutate extrem de jos şi o distribuţie optimă a maselor. Motorul electric, dispus pe puntea spate, generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu impresionant de 250 Nm încă de la demaraj – şi o rază de bracare redusă se combină pentru a furniza o plăcere a condusului remarcabilă. BMW i3 Concept accelerează de la 0 la 60 km/h în mai puţin de patru secunde şi de la staţionare la 100 km/h în sub opt secunde.

Modulul Life invocă un sentiment de spaţiu în interiorul automobilului mai generos decât oferă chiar şi cele mai noi maşini decapotabile. Materialele selecţionate oferă habitaclului deschis şi aerisit un caracter asemănător cu cel al unei lounge. Utilizarea materialelor sustenabile este o altă caracteristică definitorie a interiorului, accentuând ideea de dezvoltare durabilă. Elementele de pe panoul de instrumente şi de pe panourile uşilor sunt realizate din fibre naturale, iar pielea specială de pe scaune creează o ambianţă în stilul lounge.

Cu componentele transmisiei localizate în modulul Drive, tunelul central care traversează compartimentul pasagerilor nu mai există. Aceasta permite pentru fiecare rând de scaune o suprafaţă continuă pentru şezut, ceea ce permite un acces facil prin intermediul uşilor din faţă şi înseamnă că automobilul poate fi parcat foarte aproape de un obstacol, de exemplu un zid. 

Datorită celor patru locuri, uşilor cu deschidere largă în sens opus, portbagajului cu o capacitate de aproape 200 de litri şi unui compartiment funcţional suplimentar în partea din faţă, BMW i3 Concept este echipat pentru cerinţele utilizării cotidiene.

Motorul electric dezvoltat de BMW şi designul ultra-uşor optimizat al arhitecturii LifeDrive nu sunt singurii factori care asigură un nivel ridicat de eficienţă şi autonomie. Abilitatea automobilului de a recupera energia în timp ce se deplasează şi funcţiile speciale de extindere a autonomiei, cum ar fi modul ECO PRO, contribuie şi ele la mărirea distanţei parcurse.

Cu modul ECO PRO activat, toate funcţiile automobilului operează cu eficienţă maximă. De exemplu, controlul acceleraţiei este ajustat pentru a limita puterea utilizată la fiecare apăsare, iar funcţiile pentru controlul climei utilizează minimum de energie. Adăugate la acestea, aerodinamica sofisticată şi jantele subţiri, cu rezistenţă redusă la ruliu, minimizează forţa de rezistenţă la înaintare a automobilului şi maximizează autonomia.

Funcţiile inovatoare de conectivitate  BMW i3 Concept au o contribuţie importantă pentru o utilizare mai facilă a automobilului. Funcţiile de comandă de la distanţă, accesibile printr-un terminal smartphone, permit proprietarilor să-şi găsească maşina, să marcheze poziţia staţiilor de realimentare, permit programarea încărcării acumulatorului după un anumit orar şi furnizează informaţii despre statusul automobilului.

Date tehnice.

Lungime/Înălţime/Lăţime  3845 mm/1537 mm/2011 mm
Ampatament                     2570 mm
Număr de locuri                 4
Masă proprie                      1250 kg
Putere                               125 kW / 250 Nm
Viteză maximă                   150 km/h
Acceleraţie                        0-60 km/h 3,9 s; 0-100 km/h 7.9 s; 80-120 km/h 6,0 s
Autonomie electric            Autonomie zilnică: 130-160 km
                                        Ciclu FTP72: 225 km
Timp încărcare baterie       Standard: 6 h pentru încărcare 100%
                                        Opţional: 1 h pentru încărcare 80%
Portbagaj                          aproximativ 200 litri

Adaugati comentariu