Într-o piață ca cea din România, explicația BMW pentru vânzările extrem de bune din 2014 poate părea ușor neverosimilă: totul se datorează primirii foarte bune a noului X5 (nimic anormal până aici), dar și a monovolumului Seria 2 Active Tourer (dacă îți vine să crezi).
În cifre, BMW a înregistrat un venit pe anul 2014 de 9,12 miliarde de euro, în creștere față de cel din 2013 – 7,98 miliarde de euro – și cu mult peste cel prevăzut de 25 de specialiști în analiza pieței germane (media este de 8,89 miliarde de euro).
Profitul anual net a crescut și el cu 9,2% până la 5,82 miliarde de euro.
Anul 2015 se anunță a fi unul cel puțin la fel de bun, întrucât BMW plănuiește lansarea a 15 modele noi pentru toate mărcile grupului – MINI, Rolls-Royce și BMW (inclusiv facelifturi). De fapt, germanii își propun ca la sfârșitul lui 2015 să înregistreze un al cincilea an consecutiv cu creștere în vânzări, aflându-se într-o dispută febrilă cu ceilalți doi mari producători din segment, Audi și Mercedes-Benz.
În prezent, BMW conduce lupta segmentului premium la nivel global, însă atât Audi cât și Mercedes-Benz au declarat că până la finalul deceniului, intenționează să detroneze compania Bavareză, iar primele indicii le dau succes: Audi a depășit vânzările BMW în primele două luni ale lui 2015.
Cifrele complete ale anului financiar 2014 BMW vor fi făcute publice peste cinci zile, în data de 18 martie 2015.