BMW M6 primește două portiere în plus: M6 Gran Coupe

A treia variantă de caroserie a performantului model sport BMW M6 este prezentată în premieră, BMW M6 Gran Coupé alăturându-se gamei din care mai fac parte versiunile Coupé şi Cabriolet. Cel mai nou membru al familiei M6 reuneşte caracteristicile de performanţă M tradiţionale cu doze suplimentare de lux şi atracţie estetică.

Motorul V8 de înaltă turaţie cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvoltă 412 kW/560 CP, propulsează BMW M6 Gran Coupé de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Liniile sportive şi elegante ale acestui coupé cu patru uşi sunt completate de particularităţi tradiţionale pentru acest model, precum acoperişul din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Spaţiul interior mai mare permite celor doi pasageri din spate să se bucure de un confort sporit la bordul BMW M6 Gran Coupé, iar pentru călătorii scurte este disponibil şi un al treilea loc în spate.

Design: frumuseţea furnizării maiestuoase a puterii.

Particularităţile M de design, influenţate direct de considerente tehnice – mai mult aer pentru răcire, geometria şasiului, echilibrul maselor şi aerodinamica -, deschid un nou capitol al performanţelor pentru BMW M6 Gran Coupé. Partea frontală a automobilului este dominată de prizele largi de aer, farurile LED adaptive (dotare standard) şi grila M a radiatorului, concepută special pentru acest model. Din lateral, primul coupé cu patru uşi din istoria BMW M GmbH se distinge clar de BMW M6 Coupé datorită uşilor spate şi ampatamentului mai lung cu 113 milimetri. Linia joasă a acoperişului, linia laterală mediană arcuită (care include mânerele uşilor) şi geamurile laterale (se extind mult în montanţii C) accentuează silueta extinsă dinamic.

Pasajele roţilor – evazate proeminent – atrag atenţia asupra ecartamentului specific al BMW M6 Gran Coupé. Branhiile M caracteristice, oglinzile retrovizoare optimizate aerodinamic, pachetul standard BMW Individual High-gloss Shadow Line şi jantele M exclusive – 20 de ţoli, din aliaj uşor – cu design „double-spoke” subliniază aspectul distinctiv al maşinii, aşa cum face şi o altă particularitate M – cele două evacuări duble, poziţionate mult spre marginile barei spate. Tot integrat în spoilerul spate este şi difuzorul realizat din CFRP, care are rolul de a optimiza curentul de aer pe sub caroserie. Acest material foarte uşor şi deosebit de rezistent este utilizat şi la fabricarea acoperişului care se distinge şi prin cavitatea de pe mijlocul plafonului. Aceasta are un corespondent stilistic în interiorul automobilului, tapiţeria Alcantara de culoarea antracitului fiind traversată de o secţiune centrală din piele.

Asemenea combinaţiei armonioase între aptitudinile sportive şi eleganţa întruchipată de designul exterior, cockpitul M distinctiv îmbină stilul maşinii sport cu niveluri generoase de spaţiu şi ambianţă luxoasă. Conducătorul şi pasagerul din faţă beneficiază de scaunele sport M cu ghidaj integral al centurilor de siguranţă. Iar specificaţiile standard ale BMW M6 Gran Coupé includ şi tapiţerie cu piele Merino, cu particularităţi extinse. Compartimentul din spate oferă două sau trei scaune, spătarul putând fi divizat şi rabatat în raport 40:60 pentru a extinde capacitatea portbagajului de la 460 la 1.265 de litri.

Motor V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, transmisie M cu şapte rapoarte, dublu ambreiaj şi Drivelogic, diferenţial M activ.

Tehnologia sistemului de propulsie de la BMW M6 Gran Coupé garantează performanţele pentru care modele M sunt renumite. Motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo produce 412 kW/560 CP. Pachetul tehnologic include două turbocompresoare twin-scroll, galerie de evacuare în cross pentru cele două rânduri de cilindri, injecţie directă pe benzină High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi control variabil continuu al axului cu came Double-Vanos. Propulsorul de 4.395 cmc are vârful curbei de cuplu la 680 Nm, fiind atins pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.500 şi 5.750 rpm, în timp ce puterea maximă este dezvoltată între 6.000 şi 7.000 rpm. Turaţia maximă a motorului este de 7.200 rpm. De la 0 la 100 km/h, BMW M6 Gran Coupé sprintează în 4,2 secunde, pentru a atinge o viteză maximă de 250 km/h (305 km/h dacă este comandat pachetul opţional M Driver). Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 9,9 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 232 g/km.

Transferul puterii se realizează prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte şi Drivelogic. Sistemul electronic de gestiune a transmisiei asigură selecţia vitezei corecte pentru tracţiune optimă. De asemenea, conducătorul are la dispoziţie funcţia Launch Control pentru acceleraţie maximă, Low Speed Assistance pentru un plus de confort şi funcţia Auto Start-Stop pentru îmbunătăţirea eficienţei.

În cazul unei accelerări dinamice la ieşirea din viraje, precum şi pe drumuri dificile sau condiţii meteo extreme, diferenţialul M activ de pe puntea spate distribuie puterea motorului între cele două roţi pentru maximizarea tracţiunii. Controlat electronic, diferenţialul multidisc cu patinare limitată conlucrează cu sistemul DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilităţii), iar puterea este repartizată rapid şi precis între roţile punţii spate în funcţie de situaţie.

Tehnologia şasiului dezvoltată pentru specificaţiile M.

La BMW M6 Gran Coupé, tehnologia şasiului a fost dezvoltată astfel încât potenţialul sportiv al automobilului să aibă ca rezultat performanţe superioare. Asemenea punţii spate integrale, suspensia faţă cu braţ dublu are o cinematică specifică şi componente realizate din aluminiu forjat. Suporturile şasiului, care folosesc panouri mari, asigură un transfer egal al forţelor dinamice prin caroserie. Standard, BMW M6 Gran Coupé dispune de versiunea M a sistemului Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) şi direcţie asistată mecanic şi cu raport variabil, cu funcţie M Servotronic.

Ca alternativă la sistemul standard de frânare – unul de înaltă performanţă -, BMW M6 Gran Coupé poate fi comandat şi cu frâne M din carbon şi ceramică. Realizate dintr-un nou tip de compozit cu ceramică şi fibră de carbon, discurile de frână au o mai mare rezistenţă la căldură şi la uzură, precum şi o masă redusă.

Pe consola centrală de la BMW M6 Gran Coupé, dispuse în jurul schimbătorului de viteze, se află butoanele cu ajutorul cărora sunt configurate sistemul de propulsie şi şasiul, în funcţie de preferinţele personale. Modul DSC, caracteristicile de performanţă ale motorului, controlul Dynamic Damper Control, reacţiile M Servotronic şi programul de schimbare M DCT Drivelogic pot fi selectate independent unele de altele. Astfel, conducătorul poate opta pentru o setare detaliată şi o poate memora cu unul dintre cele două butoane M Drive de pe volanul multifuncţional.

Adaugati comentariu