BMW raportează noi rezultate financiare record. CIFRELE CHEIE

BMW raportează noi rezultate financiare record. Astfel, profitul net al grupului german a crescut cu 9,2% în 2014, la 5,81 miliarde de euro, graţie vânzărilor excelente înregistrate de MPV-ul compact şi de SUV-ul X5.

Marca BMW a rămas cea mai vândută siglă premium la nivel global, iar cele mai cerute modele ale companiei au fost, ca şi până acum, Seria 3 şi Seria 5, cu 480.214, respectiv 373.053 de unităţi. Contrar aşteptărilor, BMW Seria 2 Active Tourer este, de asemenea, un succes de casă.

Încasările brute au urcat, de asemenea, cu 10,3 procente, la 8,71 miliarde de euro, de la 7,98 miliarde, în 2013. Rezultatul oficial a confirmat, astfel, predicţiile analiştilor financiari, care estimau mai puţin de 8.89 miliarde de euro.

Veniturile totale ale Grupului BMW au atins un record absolut de 80 miliarde de euro, anul acesta, ceea ce se traduce printr-un avans de 5,7 procente, comparativ cu cifrele anunţate în 2013. Rezultatul este unul îmbucurător, în condiţiile în care compania a investit aproximativ 4,6 miliarde de euro în dezvoltarea de tehnologii alternative, precum cea a maşinilor autonome.

CIFRELE CHEIE DIN 2014

  • Numarul de angajati a crescut cu 5,4%, la 116.324 persoane (110.351 oameni la 31 decembrie 2013).
  • Cel mai bine vandute model al BMW Group este BMW Seria 3, cu 480.214 unitati comercializate (-4%).
  • Emisiile poluante au scazut cu 6,7% pentru fiecare autovehicul produs in 2014, fata de anul anterior, iar imbunatatirea fata de anul 2006 este de 45%.
  • Cea mai mare uzina BMW este Dingolfing, Germania, si produce aproape 370.000 automobile pe an.
  • Seful BMW Group, Norbert Reithofer, a castigat anul trecut 7,24 milioane euro (+3%).

BMW ţinteşte al cincilea an consecutiv cu profituri record, în 2015. Germanii mizează pe un calendar încărcat de lansări ce reuneşte nu mai puţin de 15 modele complet noi sau revizuite pentru toate cele trei branduri ale grupului, BMW, Mini şi Rolls-Royce, printre care Seria 2 Gran Tourer şi noul Seria 7.

Marca BMW duce, totodată, o luptă acerbă cu eternii rivali de la Audi şi Mercedes-Benz, hotărâţi să îi fure coroana de lider al vânzărilor în segmentul premium, la nivel global, până la finele deceniului în curs.

Iar, previziunile nu par tocmai roz. Audi a izbutit să devanseze BMW în primele două luni ale acestui an, însuşi Norbert Reithofer, CEO-ul companiei, declarând că se teme că brandul pe care îl conduce ar putea pierde prima poziţie în 2015, fără a lua în calcul şi livrările diviziei Mini.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top