BMW Seria 1 a ajuns la a doua generație

Noul Seria 1 se pregăteşte pentru debutul pe piaţa din România în luna septembrie. Preţul de pornire anunţat este de 20700 Euro fără TVA pentru versiunea 116i, cu putere de 100 kW/136 CP.

Prima generaţie BMW Seria 1 s-a dovedit un success dosebit depăşind deja 1 milion de unităţi vândute după numai cinci ani de la intrarea în fabricaţie. Noul model păstrează toate valorile care au impus BMW în segmentul compact şi rămâne singurul model din această clasă cu tracţiune spate. Deşi este definit prin sportivitate şi eficienţă, noul model se prezintă semnificativ mai confortabil şi mai spaţios, cu un interior remarcabil şi dotări exclusiviste.  BMW Seria 1 va ocupa încă o dată o poziţie deosebită în cadrul segmentului său printr-o combinaţie unică între tehnologiile de avangardă, eficienţă, ergonomie şi design.

În premieră absolută pentru marcă, BMW Sport Line şi BMW Urban Line furnizează posibilităţi suplimentare de personalizare prin utilizarea unor echipamente şi a unor dotări exclusiviste de design interior şi exterior. Aceste două opţiuni oferă două identităţi cu adevărat distincte noului model.

Încă o premieră importantă BMW – toate motoarele pe benzină şi diesel din echiparea BMW Seria 1 dispun de noua tehnologie BMW TwinPower Turbo. Debutează o nouă generaţie de motoare pe benzină, cu capacitatea de 1,6 litri: BMW 116i cu putere de 100 kW/136 CP şi BMW 118i ce dezvoltă 125 kW/170 CP.  Motoarele diesel de 2,0 litri au fost revizuite radical pentru o eficienţă îmbunătăţită: BMW 116d  85 kW/116 CP, BMW 118d  105 kW/143 CP şi BMW 120d 135 kW/184 CP.  Cu debutul prevăzut pentru o dată ulterioară, BMW 116d EfficientDynamics Edition, cu motor diesel de 1,6 litri care dezvoltă 85 kW/116 CP,  va dispune de tehnologii suplimentare pentru economisirea combustibilului care vor menţine emisiile CO2, în ciclul de testare EU la numai 99 g/km.

Noul BMW Seria 1 rămâne lider de piaţă prin noile măsuri BMW EfficientDynamics: primul automobil din lume în segmentul său care dispune, opţional, de transmisie automată cu opt trepte şi funcţia Automatic Start-Stop atât pentru transmisia manuală, cât şi cea automată. O altă premieră pentru marcă este modul de condus ECO PRO, oferit standard. Acesta poate fi selectat prin sistemul Dynamic Driving Control (alături de modurile Sport şi Confort) şi setează o serie de componente ale automobilului pentru eficienţă suplimentară:  de la aerul condiţionat sau încălzirea în scaune, până la răspunsul acceleraţiei. Cu toate acestea, maşina îşi păstrează toată puterea de care dispune pentru un comportament sportiv marca BMW. De asemenea, ECO PRO vine şi cu informaţii extinse despre condusul economic afişate pe display-ul central iDrive şi pe display-ul de bord.

Tracţiunea spate, unică în segmentul compact are un impact important asupra agilităţii, direcţia de mare precizie nu este afectată de interferenţele transmisiei, Suplimentar, distribuţia perfect echilibrată de mase specifică BMW, contribuie la un comportament dinamic unic. Confortul a fost semnificativ îmbunătăţit şi printr-o nouă tehnologie a suspensiei cu punte faţă cu braţe în cruce, cu dublă legătură şi punte spate cu sistem multibraţ. Opţional este disponibil sistemul Variable Sports Steering, în timp ce DSC Driving Stability Control (Control Dinamic al Stabilităţii) ce include DTC Dynamic Traction Control (Control Dinamic al Tracţiunii) şi diferenţial spate gestionat electronic se află în dotările standard.

Modificările de caroserie au contribuit la spaţiul interior şi confort. Caroseria este mai lungă cu 85 milimetri, ampatament mai lung cu 30 milimetri, ecartament faţă mai lat cu 51 milimetri şi ecartament spate mai mare cu 72 milimetri (toate comparativ cu modelul anterior); înălţimea rămâne neschimbată, dar o creştere a lăţimii cu 17 milimetri creează un interior mai spaţios şi un aspect mai sportiv. În spate, spaţiu pentru picioare mărit cu 21 milimetri; portbagajul extins de la 330 la 360 litri; capacitatea portbagajului poate fi extinsă la un maxim de 1.200 litri prin rabatarea banchetei (opţional, sunt disponibile scaune rabatabile în raport 40:20:40). 

BMW ConnectedDrive oferă selecţie vastă şi unică (pentru segmentul compact) a sistemelor opţionale de asistare a conducătorului şi a serviciilor de mobilitate. Asistare a fazei lungi (operarea automată a fazei lungi), faruri adaptive, asistare la parcare, cameră pentru mers înapoi, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Collision Warning (avertizare de coliziune), tempomat cu funcţie de frânare, informare privind limita de viteză pe tronsonul de drum. BMW Seria 1 a fost primul model compact din România care dispunea de funcţii internet prin conectarea telefonului mobil al utilizatorului. Alături de web radio, aplicaţii Facebook şi Twitter sau Last Mile Navigation, noul model va dispune de funcţionalităţi extinse pentru internet.

Versiuni:

BMW 118i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, care constă din turbocompresor cu elice dublă, High Precision Injection, VALVETRONIC şi gestiune variabilă a supapelor Double-VANOS; capacitate: 1.598 cmc, putere: 125 kW/170 CP la 4.800 rpm, cuplu maxim: 250 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.500 şi 4.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 7,4 secunde, viteză maximă: 225 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt*: 5,8-5,9 litri/100 kilometri, emisii CO2*: 134-137 g/km, standard de emisii: EU5.

BMW 116i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, care constă din turbocompresor cu elice dublă, High Precision Injection, VALVETRONIC şi gestiune variabilă a supapelor Double-VANOS; capacitate: 1.598 cmc, putere: 100 kW/136 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 220 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.350 şi 4.300 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 8,5 secunde, viteză maximă: 210 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt*: 5,5-5,7 litri/100 kilometri, emisii CO2*: 129-132 g/km, standarde de emisii: EU5.

BMW 120d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, care constă din turbocompresor cu geometrie variabilă, injecţie directă common-rail cu supape magnetice (presiune maximă a injecţiei: 1.800 bar), capacitate: 1.955 cmc, putere: 135 kW/184 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 380 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.750 şi 2.750 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 7,2 secunde, viteză maximă: 228 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt*: 4,5-4,6 litri/100 kilometri, emisii CO2*: 119-122 g/km, standard de emisii: EU5.

BMW 118d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, care constă din turbocompresor cu geometrie variabilă, injecţie directă common-rail cu supape magnetice (presiune maximă a injecţiei: 1.600 bar), capacitate: 1.955 cmc, putere: 105 kW/143 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 320 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 8,9 secunde, viteză maximă: 212 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt*: 4,4-4,5 litri/100 kilometri, emisii CO2*: 115-118 g/km, standard de emisii: EU5.

BMW 116d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, care constă din turbocompresor cu geometrie variabilă, injecţie directă common-rail cu supape magnetice (presiune maximă a injecţiei: 1.600 bar), capacitate: 1.955 cmc, putere: 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 260 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 10,3 secunde, viteză maximă: 200 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt*: 4,3-4,5 litri/100 kilometri, emisii CO2*: 114-117 g/km, standard de emisii: EU5.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top