BMW marchează jumătate de secol de la startul producției Seriei 3, unul dintre cele mai importante modele din istoria mărcii și unul dintre pilonii segmentului premium la nivel global.
Lansată în 1975 ca succesoare a Seriei 02, Seria 3 a devenit rapid cel mai bine vândut model BMW, contribuind decisiv la poziționarea constructorului bavarez pe primele locuri în segmentul sedanurilor sportive. De-a lungul celor șapte generații, peste 18 milioane de unități au fost produse în uzine de pe patru continente, în 18 facilități de producție din 13 țări.
Producția a început la uzina principală din Munchen, iar cererea în continuă creștere a determinat extinderea liniilor de asamblare la Dingolfing în 1980 și la Regensburg în 1986. În anii ’80 și ’90, BMW a continuat să-și consolideze prezența globală prin deschiderea unor linii dedicate Seriei 3 în Rosslyn (Africa de Sud) și Spartanburg (SUA), uzina americană devenind ulterior una dintre cele mai importante facilități de export auto din Statele Unite.
Cea de-a șaptea generație, aflată în producție în prezent, este asamblată în uzinele din Munchen, Shenyang (China), San Luis Potosí (Mexic), Chennai (India), Rayong (Thailanda) și Araquari (Brazilia). Modelul rămâne unul dintre reperele segmentului mediu premium, fiind nu doar bestseller-ul BMW la nivel global, ci și o platformă de inovații tehnologice, de la introducerea sistemelor avansate de asistență până la adoptarea progresivă a electrificării.
Începând cu a doua jumătate a anului 2026, uzina din Munchen va găzdui lansarea primei versiuni complet electrice a Seriei 3, un model construit pe arhitectura Neue Klasse. Producția acestuia va fi ulterior extinsă și în China, respectiv Mexic, pe măsură ce BMW accelerează tranziția către propulsia electrică pe piețele-cheie. Totodată, producătorul german pregătește revenirea Seriei 3 la uzina din Dingolfing, o mișcare ce reflectă reorganizarea capacităților de producție în contextul extinderii gamei electrice.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…