BMW Seria 5 Sedan este de-acum disponibil și cu propulsie plug-in hybrid.
După doar câteva săptămâni de la apariția complet electricului BMW i5 și variantelor cu motor termic cu tehnologie mild hybrid la 48 V, din noiembrie 2023 gama de modele va include și hibrizii BMW 530e Sedan și BMW 550e xDrive Sedan.
Noile modele BMW 530e Sedan (consum de combustibil 0,8–0,6 l/100 km, consum de energie 21,7–19,9 kWh/100 km, emisii WLTP de CO2 17–13 g/km) și BMW 550e xDrive Sedan (consum de combustibil 1,0–0,8 l/100 km, consum de energie 23,2–21,6 kWh/100 km, emisii WLTP de CO2 23–19 g/km) pot fi deja comandate. Prețurile încep de la 66.343 de euro pentru noul 530e Sedan, respectiv 78.481 pentru 550e xDrive Sedan.
La cea de-a opta generație a celui mai de succes sedan de business din lume, modelele hibride plug-in se caracterizează printr-o livrare spontană a puterii, o eficiență evident sporită și o autonomie electrică semnificativ crescută. Ambele modele dispun de cea mai recentă tehnologie BMW eDrive pentru sistemele hibride plug-in, care la 530e Sedan este combinată cu un motor pe benzină cu patru cilindri, iar la 550e xDrive Sedan, cu un motor pe benzină cu șase cilindri în linie din cea mai recentă generație modulară Efficient Dynamics.
Propulsie foarte compactă, cu eficiență deosebit de ridicată
Motorul electric, dezvoltat special pentru propulsia hibridă, este integrat în transmisia Steptronic Sport cu opt trepte, împreună cu electronica de putere. Unitatea de propulsie foarte compactă este deosebit de eficientă și contribuie cu până la 145 kW/197 CP (BMW 550e Sedan) sau 135 kW/184 CP (BMW 530e Sedan) la puterea maximă a sistemului celor două sedanuri hibride plug-in.
În combinație cu cea mai recentă generație a tehnologiei BMW eDrive pentru modelele hibride plug-in, motorul pe benzină de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie a noului 550e xDrive Sedan asigură o putere a sistemului de până la 360 kW/489 CP și un cuplu maxim de 700 Nm. Sistemul hibrid plug-in transmite puterea la drum prin intermediul tracțiunii integrale inteligente BMW xDrive. Sprintează de la zero la 100 km/h în 4,3 secunde. Viteza maximă a lui BMW 550e xDrive Sedan este limitată electronic la 250 km/h. O viteză maximă de 140 km/h este posibilă în modul pur electric.
Noul BMW 530e Sedan are un motor pe benzină, de 2,0 litri, cu patru cilindri în linie și tehnologie BMW TwinPower Turbo, iar împreună cu motorul electric foarte compact, generează o putere maximă a sistemului de 220 kW/299 CP. Cu un cuplu maxim al sistemului de 450 Nm, noul BMW 530e Sedan accelerează de la zero la 100 km/h în 6,3 secunde. Viteza maximă este de 230 km/h sau până la 140 km/h în modul pur electric.
Autonomie sporită și agilitate ridicată
O inovație patentată BMW este utilizată la noile modele hibride plug-in pentru a crește dezvoltarea puterii motorului electric: cuplul nominal de până la 280 Nm a fost mărit la 450 cu ajutorul unui eficient sistem de demultiplicare. Cuplul suplimentar este clar perceptibil atât la accelerare, cât și în timpul sprinturilor intermediare.
Autonomia electrică WLTP este acum de 83 până la 90 km pentru noul BMW 550e xDrive Sedan și de 93 până la 103 pentru noul BMW 530e Sedan. Prin urmare este posibilă o călătorie mai lungă fără a produce emisii. Ambii hibrizi plug-in își datorează autonomia electrică excelentă inclusiv proprietăților aerodinamice. La fel ca la toate celelalte variante ale noului BMW Seria 5 Sedan, panourile speciale și deflectoarele aerului contribuie la o structură optimizată a șasiului inferior, care minimizează rezistența la înaintare. O atenție deosebită a fost acordată și optimizării aerodinamice a caroseriei, pentru a reduce suplimentar emisiile de CO2 și a crește autonomia electrică cu până la 10 km.
În timpul condusului, cea mai recentă versiune a recuperării adaptive ajută la generarea energiei electrice în timpul frânei de motor și la frânare. Datorită conectării inteligente, sistemul de control al transmisiei poate utiliza datele de navigație și informațiile de la senzorii sistemelor de asistare a condusului pentru a regla nivelul de recuperare în funcție de situațiile din trafic.
Integrarea bateriei litiu-ion de înaltă tensiune în partea de jos a automobilului are un efect pozitiv atât asupra centrului de greutate, cât și asupra portbagajului. Cu un total de 520 de litri, volumul portbagajului hibrizilor plug-in este la fel de mare ca al variantelor exclusiv cu motor termic. Bateria de înaltă tensiune oferă un conținut de energie utilizabil crescut, de până la 19,4 kWh. Puterea maximă de încărcare a fost dublată față de a modelelor anterioare, acum fiind de 7,4 kW, astfel încât bateria poate fi încărcată de la 0 la 100% în 3 ore și 15 minute. La o priză convențională de uz casnic, alimentarea este finalizată în 11 ore și 45 de minute.
Gamă extinsă de echipamente standard
BMW 530e Sedan și BMW 550e xDrive Sedan au o gamă mai largă de echipamente standard, comparativ cu modelele cu tehnologie mild hybrid la 48 V. Pe lângă jantele din aliaj ușor de 19 inchi, există acum și BMW IconicSounds Electric. În modul de funcționare pur electric, acest sistem oferă un peisaj sonor foarte special, fiecare mișcare a pedalei de accelerație fiind însoțită de un feedback acustic autentic. Sunetele speciale au fost dezvoltate de către BMW Group în colaborare cu renumitul compozitor de muzică de film Hans Zimmer.
De asemenea, BMW 550e xDrive Sedan are standard Adaptive Chassis Professional, care include amortizoare controlate electronic și o suspensie coborâtă, precum și Integral Active Steering. Ceea ce face manevrarea mai confortabilă, îmbunătățește agilitatea la viteze medii și transmite încredere atunci când schimbi benzile și parcurgi virajele cu viteze mai mari.