BMW X1 xDrive20d 177 CP

La volanul noului BMW X1 bucuria nu este o destinație – sesiunea de shopping la mall sau abordarea rapidă a unui traseu virajat – ci mai degrabă un mod de a trăi. EnJOY!

  • Comportament dinamic reusit
  • dimensiunile exterioare compacte ajuta in oras
  • Pret de achizitie destul de mare
  • unele materiale plastice nu sunt tocmai „premium”

Un test în premieră națională cu primul mini SAV (Sport Activity Vehicle) din istorie este mai mult decât o provocare pentru orice pasionat de domeniul auto. Asta cu atât mai mult cu cât în ecuație intră marca premium BMW și nu orice BMW, ci cel mai mic X al gamei, pionierul unei noi clase – mini SAV. Astfel, BMW reușeste în 2009 să ambaleze frumos un break în haine de SAV – o mișcare inteligentă din care a rezultat o caroserie de SAV “intrat la apă” asezonată la un interior de break, foarte bine gândit și spațios, pe scurt BMW X1. 
Șoc, X1 pe stradă!

Întâia dimineață alături de X1 mi-a amintit de primul test cu X6, când la primele ore găseam urme de salivă pe geamurile acestuia. A trecut mai bine de un an și observ că lucrurile au evoluat: pe geamurile lui X1 saliva a fost înlocuită cu ruj. Motivul? 

X1 arată irezistibil, împrumutând elemente de design de la noul Seria 7. Este un SAV la scară redusă, ceea ce nu e un lucru rău: este mai ușor de manevrat și utilizat într-un oraș aglomerat cum e Bucureștiul. Parcat lângă un break, diferențele de înâlțime sunt insesizabile, mai ales dacă îl privesc din lateral. În schimb, când ajung cu privirea către partea din spate, revin la prima afirmație: X1 este totuși un mini SAV, atu confirmat și contemplat aproape la fiecare semafor de către ceilalți participanți la trafic.
Atrăgător și versatil

Surprizele continuă la interior, unde remarc elementele preluate de la X5 (cum ar fi designul planșei de bord), alături de versatilitatea unui Seria 3 Touring. Deși numele X1 face trimitere, involuntar, la modelul de clasă mică Seria 1, acesta din urmă are în comun cu X1 doar cifra din nume. Astfel, X1 este construit pe platforma Seriei 3: ampatamentul este identic și măsoară 2.760 mm, fiind cu doar 35 mm mai scurt decât ampatamentul modelului X3. 

Acest lucru se traduce printr-un spațiu interior demn de o limuzină de clasă medie, dar mult mai bine organizat – spațiile din portiere pot găzdui acum peturi de capacități mai mari, iar mărunțișurile pot fi asigurate cu ajutorul unui elastic. 

De asemenea, am găsit foarte folositor suportul mobil de pahar împrumutat de la Seria 6, care poate fi amplasat atât în cotiera centrală, cât și în partea dreaptă a tunelului median, lângă genunchiul pasagerului dreapta-față. 

Fiind un model destinat călătoriilor, portbagajul este spațios (420 litri) și poate fi compartimentat după bunul plac – plasa de separare costă 150 euro, în timp ce opțiunea de compartimentare va mai scoate din buzunar încă 185 euro. În rest, s-au păstrat materialele specifice mărcii bavareze care, în funcție de buget, pot satisface și cele mai rafinate gusturi. Pentru un plus de rafinament ar fi fost interesant ca schimbătorul de viteze să îmbrace forma joystick-ului întâlnit la X5 sau Seria 7.
La drum

X1 poate fi echipat deocamdată cu două propulsoare diesel (sDrive20d/xDrive20d care dezvoltă 177 CP și xDrive23d de 204 CP) și unul pe benzină (xDrive28i cu 258 CP). Modelul testat reprezintă varianta cu tracțiune integrală, xDrive20d, care pornește de la 33.320 euro, TVA inclus. 

Pentru această sumă primiți un BMW pur sânge, dar care este mai confortabil pe denivelări decât fratele mai mare X3 și cel puțin la fel de incisiv pe curbe ca Seria 3. Surprinde atât prin ușurința cu care poate fi parcat și manevrat în parcările înguste, cât și prin încăpățânarea de a păstra trasa pe viraje. Am rămas plăcut impresionat de propulsorul diesel care a înregistrat în timpul testului un consum mixt de doar 7 l / 100 km (în condițiile în care mașina este nouă, are la bord doar 200 km parcurși și cântărește 1.665 kg), deși devine guraliv la turații ridicate. După aproape 1.000 km parcurși cu X1, mărturisesc că este atât de plăcut și relaxat la condus, încât destinația nu mai este o prioritate.
One X show!

Compact și versatil, X1 se adresează celor care sunt în căutarea unui automobil polivalent, care inspiră rafinament și bun gust fără a altera valorile care au consacrat marca BMW – plăcerea de a conduce și consumul redus de carburant.

Date tehnice: BMW
X1
Sasiu si caroserie
Motorizare xDrive20d
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1650/2130
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4454/1797/1545
Ampatament 2760
Volum portbagaj [l] 420 (1360)
Motor si transmisie
Tip motor xDrive20d
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1995
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 130(177)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 350/1750
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 213
0-100 km/h [s] 8.6
Consum urban/extra/mixt 7/5.1/5.8
Emisii CO2 [g/km] 153

Adaugati comentariu