BMW X3 – Don’t call me “baby”

Test drive BMW X3 (16)

BMW a construit pe tradiția unui model super popular o mașină mai inteligentă și, cu toată obiectivitatea de care suntem în stare, mai frumoasă. Cu 1,5 milioane de unități vândute din 2003, de când a văzut lumina zilei, BMW X3, ajuns la a treia generație, a rezolvat ecuația din segment. FOTO: Bogdan PARASCHIV.

Grila agresivă, care dă senzația că mașina scoate fum pe nări, farurile înguste prelungite spre aripi, profilul robust, spatele cu stopuri cu aspect 3D îi aduc lui X3 ceva din ce-i lipsea modelului anterior. Arată ca un baby X5, dar strigă din toate puterile “Don’t call me baby!”

BMW X3 (5)MAI MULTE FOTOGRAFII PE WWW.MISSAUTO.RO

Avem la test versiunea ultra-populară printre românii îngroziți de taxe și impozite: xDrive 20d cu motor de 2.0 litri, 190 de cai putere și cuplu de 400 Nm. Sunt cifre care nu te vor înfige în scaun, nici nu vei avea senzația unei explozii atunci când calci pedala de accelerație, dar pe care te poți baza fără să ai stres că nu vei avea timp să te întorci la timp pe banda întâi. Cu siguranță, X3 nu e o mașină de fugă, are nevoie de 8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h și atinge o viteză maximă de 213 km/h. Dar este aliatul perfect al celor care vor să meargă la consum. În modul Comfort (nici măcar nu e nevoie să te sacrifici cu Eco Pro), am obținut un decent 8.9 l/100 km în oraș, în condiții de bară la bară.

BMW X3 (11)

Ce ne-a uimit, a fost însă consumul pe drum național, parcurs la viteze între 80 și 110 km/h, atât cât să ne ferim de amenzi de viteză. Ne-am uitat pe rând în bord și ne-am frecat la ochi. Da, chiar arăta cifre ireale pentru un automobile premium, a cărui masă se apropie de 2 tone (1825 kg): 5,2 l/100 km. Putem să acuzăm producătorul că nu s-a ținut de promisiunea consumului extra-urban de 5,4 l/100 km? ?

Beneficiem de linia de echipare xLline (4.938 de euro), așa că avem cabină high-tech cu gesture control (da, poți dirija orchestra de la radio acum și în X3, datorită funcției preluate de la Seria 5 și Seria 7), care nu debordează de originalitate, fiind construită după chipul și asemănarea modelelor brand-ului. Dar îți asigură acea senzație de bine, un bine premium care te izolează de lumea de afară și te lasă singur cu detalii lucrate la milimetru, cu o ergonomie ideală. Este plăcut la atingere până și plasticul din X3, iar butoanele așezate în pozițiile deja familiare îți dau senzația de “acasă” și sentimentul că lucrează cum vrei tu, nu cum […]

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Finaliste Car of the Yeari AutoExpert

Car Of The Year 2025

După acceptarea intrării României în elita presei auto europene – juriul Car Of The Year (detalii aici https://www.caroftheyear.org/jury.php ) – am participat

Scroll to Top