BMW X5 xDrive40d 306 CP

Când spunem SUV de lux, primul model care ne vine în minte este BMW X5, nouă şi altor un milion de posesori de X5. Acum şi cu face lift!

  • Comportament dinamic ireprosabil
  • raport putere/consum foarte bun
  • Scump in comparatie cu versiunea 30d
  • fara pretentii in afara asfaltului

Încă de la lansarea primului model X5, în urmă cu mai bine de 10 ani, BMW ne-a demonstrat că poate construi un SUV de lux, la fel de spaţios precum o limuzină de clasă mare – Seria 5 – şi care se înscrie în viraje ca un model sport din clasa medie – Seria 3. Aceasta este filozofia care a stat şi rămăne la baza modelului X5, un hit în clasa sa.

Din top în top

A doua generaţie, lansată în 2006, a continuat cu succes tradiţia instaurată de primul X5 – a fi în topul celor mai vândute modele SUV şi a păstra totodată nealterată “plăcerea de a conduce” tipică mărcii bavareze. Anul 2010 vine cu un face lift mai mult decât discret din punct de vedere optic, dar consistent pe plan tehnic. Astfel, modificările sunt minore la nivel de design, aplicându-se filozofia: “de ce să schimbi un lucru care a funcţionat şi funcţionează în continuare”. 

S-au adus mici modificări spoilerului faţă, blocului optic (care include lumini albe pentru rularea pe timp de zi), stopurilor restilizate, precum şi o nouă paletă de culori şi jante disponibile. La interior, facelift-ul este şi mai greu de observat, dar totuşi sesizabil de către un ochi antrenat: finisările şi îmbinările sunt executate acum cu o grijă ieşită din tipare. 

Asa cum îi stă bine unei mărci dinamice, BMW aduce X5 restilizat cu noi motorizări şi transmisii. X5 xDrive40d, modelul testat, tocmai şi-a adjudecat titlul de cel mai dinamic SUV diesel la categoria lux. Noul propulsor de 3 litri, care oferă 306 CP şi 600 Nm, alături de transmisia automată cu 8 trepte oferită standard (da, opt trepte!) formează o echipă de liga campionilor. 

Toate aceste date seci te răsplătesc în viaţa reală cu un consum mediu de carburant în jurul valorii de 9 l la 100 km, valoare excelentă pentru un “camion de 2,2 tone”, capabil să atingă suta în numai 6,6 secunde. 

Te mai ajută cea mai nouă versiune a celebrului pachet iDrive, cât şi sistemul ConnectedDrive, care are rolul de a te asista în orice moment al rulării. Acesta conţine un pachet cruise control adaptiv, un sistem de atentionare a părăsirii benzii de rulare cu semnalizare vizuală şi prin vibraţii în volan şi noul sistem Side View, care activează o pereche de camere prin care poţi verifica distanţa până la obstacolele laterale.

În ciuda crizei

Construit pentru a se vinde chiar şi în condiţii de criză, X5 facelift vine cu modificări minore din punct de vedere optic, dar majore când vorbim de tehnologie, modificări ce îi asigură păstrarea primului loc în topul preferintelor clienţilor de SUV-uri premium.

Date tehnice: BMW
X5
Sasiu si caroserie
Motorizare 40d
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 2110/2790
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4850/1930/1770
Ampatament 2930
Volum portbagaj [l] 620 (1775)
Motor si transmisie
Tip motor 40d
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2993
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 225(306)/4400
Cuplu max. [Nm/rpm] 600/1500
Cutie de viteze Automata/8
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 236
0-100 km/h [s] 6.6
Consum urban/extra/mixt 8.8/6.8/7.5
Emisii CO2 [g/km] 198

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top