BMW X6 Active Hybrid 4.4 i 485 CP

X6 Active Hybrid este capabil sa umileasca, prin dinamica, masini sport pur sange si sa trimita la colt, prin emisiile de C02, hibrizi consacrati. Dar este mai mult active decat Hybrid sau invers?

  • Performante dinamice
  • consum extraurban
  • Cost de achizitie
  • motoarele diesel sunt in continuare mai eficiente

Nu a fost suficient că BMW a lansat primul SUV coupe din lume, X6. Mai nou, acesta a devenit şi cel mai puternic SUV hibrid construit vreodată. Cu siguranţă, numai marca bavareză putea crea din nou panică în rândul devoratorilor de high life. A reuşit prin X6 Active Hybrid, un monstru de peste 2,5 tone şi 485 CP, capabil să umilească prin performanţe maşini sport pur sânge şi să trimită la colţ, prin emisiile mici de C02, hibrizi consacraţi.

Discreţie

La exterior rămâne acelaşi X6 controversat, dar care, mai nou, pune accentul şi pe diplomaţie: capota uşor bombată, logo-urile ActiveHybrid poziţionate discret pe portiere şi hayon, noile jante de 20” cu talon de 35. Şi mai multă discreţie găsim la interior unde, ca o particularitate a versiunii hibride, am remarcat cusăturile albastre ale tapiţeriei din piele şi ceasurile de bord cu indicator pe albastru pentru a afla când şi cum trece pe baterii.

Interesant este că, în acest nivel de echipare, de altfel singurul disponibil, este destul de greu să-i găseşti vreun cusur interiorului, toate materialele folosite fiind demne de clasa lux – cu greu poţi depista o suprafaţă care să nu fie acoperită cu piele (inclusiv bordul).

Opulenţă

Este primul cuvânt care îmi vine în minte atunci când trebuie să descriu, pe scurt, felul în care se comportă pe şosea X6 Active Hybrid. Surpriza apare inclusiv la exterior unde cele două evacuări plasate în apropierea logoului ActiveHybrid sunt negre … “de supărare”, atunci când intră în funcţiune cele două motoare electrice.

Principalul responsabil este propulsorul pe benzină de 4.4 litri bi-turbo, V8 şi 407 CP, care se află la job în 99% din timpul pe care îl petreci la volan. Restul este ocupat de cele două motoare electrice care, împreună, oferă 78 CP şi nu pot fi folosite exclusiv mai mult de 2,5 km şi la o viteza ce depăşeşte 60 km/h. În realitate este destul de greu să-ţi stăpâneşti instincul de a strivi pedala de acceleraţie, moment în care V8-ul îşi pune amprenta asupra consumului.

În timpul testului de peste 1.000 km, am reuşit să consum atât 10 l/100 km, cât şi peste 30 l/100 km. Secretul constă în felul în care te porţi cu acceleraţia: dacă “îţi aşezi o cărămidă sub pedala de acceleraţie” astfel încât cursa pedalei să se reducă la maxim 2 cm, ai şanse mari să traversezi un mic orăşel numai pe electric şi să consumi în regim mixt puţin peste 12 l /100 km. În schimb, dacă îţi pui mintea cu toţi cei 485 CP, ai şanse mari să termini un rezervor în numai 400 km. Şi este un lucru firesc pentru o maşină care atinge suta în numai 5,6 secunde şi care costă peste 100.000 de euro.

În funcţie de ce soluţie adopţi dintre cele prezentate mai sus, fie eşti cufundat într-o linişte deplină, fie transpiri pe serpentine când devorezi tot ce-ţi iese în cale, acompaniat de zgomotul specific V8.

Active Hybrid for free

X6 Active Hybrid poate fi considerat mai degrabă model de imagine decât un hibrid pur sânge, destinat maselor. La o analiză atentă a raportului preţ/dotări, poţi observa că un X6 50i, cu motorul de 4.4 V8 echipat la acelaşi nivel ca Active Hybrid, poate costa chiar mai mult. Morala: X6 Active Hybrid îţi oferă sistemul Active Hybrid for free … dacă eşti dispus să cheltuieşti peste 100.000 euro pentru un X6 V8 benzină.

Date tehnice: BMW
X6 Active Hybrid
Sasiu si caroserie
Motorizare Active Hybrid
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 2450/3020
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4870/1980/1690
Ampatament 2940
Volum portbagaj [l] 470 (1350)
Motor si transmisie
Tip motor Active Hybrid
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 4395
Sistem alimentare injectie directa, turbo, electric
Putere max. [kW(CP)/rpm] 357(485)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 750/1750
Cutie de viteze Automata/7
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 236
0-100 km/h [s] 5.6
Consum urban/extra/mixt 10.8/9.4/9.9
Emisii CO2 [g/km] 231

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Plăcerea de a conduce AutoExpert

Analiză: plăcerea de a conduce

E încă vie emoția subtilă de a strânge volanul în palme? Asta ne-am propus să analizăm în cele ce urmează! În plus,

Scroll to Top