Test drive BMW X6 M550d 381 CP

Literele M și d au făcut istorie pentru brandul BMW, până acum, separat. Asocierea lor poate defini o nouă interpretare a performanței sau, la fel de ușor, o încercare a BMW de a amesteca apa cu uleiul.

  • Raport performante dinamice/consum
  • comportament dinamic pe asflat
  • Pret mare de achizitie fata de 40d
  • layout-ul interiorului a inceput sa isi arate varsta

Luna trecută am primit un comunicat de presă din partea diviziei M a BMW în care nemții își reafirmau, negru pe alb, afinitatea pentru propulsie. BMW pare însă să fi uitat că, acum trei ani, a pus sigla M pe modele X6/X5 și sunt sigur că nu au făcut-o pentru că undeva în fabrica lor s-au ciocnit două linii de asamblare și un model X s-a trezit cu motor de M. Prin urmare sunt dispus să pariez următoarele 12 salarii că, în scurt timp, sistemul xDrive va apărea și pe alte modele M. 

Până atunci însă, cine preferă motricitatea în locul cailor putere are la dispoziție noua gamă M Performance, un fel de M redus la scară ce acoperă spațiul liber lăsat între modele clasice BMW și gama orientată spre performanță M. Primele modele M Performance au fost lansate la pachet cu indicativul 50d, un șase în linie de trei litri cu trei turbine (da, ați citit bine, trei turbine) ce produce 381 CP, 740 Nm și se alimentează de la pompa neagră. Deși nu fac parte din categoria fanilor diesel, cu timpul am început să înțeleg și să aprob ideea de sportivitate diesel pentru ca, acum, BMW să îmi forțeze capacitatea de înțelegere prin introducerea conceptului de performanță diesel. A se nota că sportivitatea și performanța, deși au zone comune, au implicații finale diferite. 

Cine își dorește acest cocktail controversat are la dispoziție patru modele M Performance M550d, M550d Touring, X5M50d și X6M50d, toate echipate cu cele mai noi versiuni ale sistemului de tracțiune integrală xDrive. În cazul nostru vorbim despre cel mai scump membru al gamei M Performance, X6 M50d care, privit prin prisma ideii de apartenență la clasa Coupe, poate fi cea mai nișată mașină produsă vreodată: un SUV Coupe, de performanță cu motor diesel. Se putea gândi cineva la asta acum 10 ani? 

Din punct de vedere estetic mașinile M Performance pleacă de la un pachet M clasic, căruia i se adaugă câteva elemente specifice modelelor „adevărate“ M: capota motorului cu Power Dome, terminații negre de evacuare, jante M Performance fumurii, baghete gri pentru grila radiatorului etc. În interior rețeta se simplifică și tot cei vei primi în plus față de pachetul M sunt două sigle, una pe schimbător și una pe turometru. Până aici nimic excesiv de spectaculos, așa că nu poți să nu te întrebi care sunt motivele pentru care ai scoate banii pentru un M Performance? Unul dintre ele devine aparent la pornirea motorului, atunci când un sunet surprinzător de gutural își face apariția în habitaclu. Se disting câteva note îndepărtate de diesel, dar „vocea“ rămâne rotundă și plăcută, iar asta grație inginerilor de acustică BMW care s-au jucat cu sistemul de sunet al mașinii cu scopul de a transmite doar partea plăcută din repertoriul muzical al motorului. 

Până la 2.000 rpm trebuie să fii un fin cunoscător pentru a face diferența între el și un 40d, în timp ce dincolo de această valoare, odată ce își intră în drepturi turbina de mari dimensiuni, și mai târziu a doua de mici dimensiuni, lucrurile se schimbă radical. Sus în ture, acolo unde motoarele diesel respiră greu, X6 M50d trage cu aproape același aplomb, trece în treaptă superioară la 5.500 rpm și senzația că scaunul vrea să facă corp comun cu tine continuă. 

Cu toate acestea ceva se pierde în toate aceste schimbări succesive de trepte, cuplul apare și dispare la fel de repede și devine dificil să îți calibrezi simțurile în ritm cu modul în care aleargă cutia de viteze. Odată ce te obișnuiești cu explozia de cuplu dintre două schimbări succesive de trepte, X6 M50d devine un instrument dinamic de excepție: frânele răspund instant, direcția este grea și precisă, iar mișcările laterale ale caroseriei sunt ținute în frâu într-un mod aproape ireal pentru o mașină de peste 2 tone. 

Apasă accelerația prea devreme la ieșirea din viraj și în loc de o subvirare, roata spate de pe exteriorul virajului primește mai mult cuplu și mașina te propulsează afară din viraj cu o forță impresionantă. M50d primește setări de șasiu/suspensie similare cu versiunea M, dar fără posibilitatea de a configura prea multe elemente. Un buton sport activează o configurație mai agresivă pentru direcție/suspensie/accelerație în timp ce modul sport al transmisiei se ocupă de restul.

X6 M50d vine cu o etichetă de preț de 90.768 euro cu aproape 20.000 de euro mai mult decât X6 40d, diferență care scade odată ce iei în calcul faptul că primești pachetul M interior/exterior plus alte câteva dotări. 

Date tehnice: BMW
X6
Sasiu si caroserie
Motorizare M550d
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 2150/2800
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4875/1985/1690
Ampatament
Volum portbagaj [l] 570 (1450)
Motor si transmisie
Tip motor M550d
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2993
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 280(381)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 740/2000
Cutie de viteze Automata/8
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 250
0-100 km/h [s] 5.3
Consum urban/extra/mixt 9/7/7.7
Emisii CO2 [g/km] 204

Adaugati comentariu