Noi detalii despre X5 pe hidrogen. SUV-ul va fi construit într-o serie mică începând cu 2022 și va primi cea mai nouă generație de motoare electrice de la BMW.

Foto:BMW

BMW a dat publicității noi detalii despre programul BMW I Hydrogen Next.  Prototipul este construit pe platforma lui X5 și a fost déjà prezentat în 2019 la Salonul Auto de la Frankfurt. Acum specialiștii din Munchen ne oferă posibilitatea de vedea și cum merge acest vehicul.

Sistemul de propusie alimentat prin pilă de combustie se pare că produce 275kW (374CP) și provine de la viitorul E-SUV iX3.

În versiunea BMW pe hidrogen, doar pila de combustie produce 120kW (170CP).

BMX X5 cu pilă de combustie – noi detalii
Privit din față BMW X5 Hydrogen are o grilă cu un design special și guri de ventilație foarte mari.

Hidrogenul necesar generării de electricitate este stocat în formă gazoasă în două butelii de înaltă presiune la 700 de bari.

Conform BMW, rezervoarele pot înmagazina până la șase kilograme de hidrogen. Pentru a se asigura că există mereu energie disponibilă chiar și pentru accelerări scurte, BMW stochează și energie electrică într-o baterie amplasată sub portbagaj.

BMW i Hydrogen NEXT
Unul dintre cele două rezervoare de hidrogen este amplasat în locul cardanului, în cazul versiunii cu propulsie termică.

Planificat să fie produs în serie mică din 2022

Chiar dacă pare un vehicul aproape gata, BMW declară că acesta va fi lansat sub forma unui studiu într-o serie mică, începând cu 2022. Producția de serie mare nu este încă luată în calcul.

Oricum nu mai devreme de 2025, după cum declară Klaus Fröhlich membru al BMW Development Board. Complementar, BMW nu dispune nici de infrastructura necesară pentru realimentare, în rețeaua de benzinării.

BMW X5 cu modificări estetice

Concept car-ul este ușor de recunoscut ca fiind un BMW X5. Modificările de ordin optic sunt minimale. Oricum, BMW vine cu multe accente de culoare, ca elemente distinctive pentru modelele BMW i.

Inclusiv pe capotă apare un model special în albastru, iar prizele de aer, destul de mari, au de asemenea detalii bleu În spate se remarcă că Hydrogen Next are un difuzor de aer și mici winglets.

BMW i Hydrogen next_noi detalii
Privit din spate se remarcă difuzorul de aer și winglets-urie cu rol aerodinamic.

Hydrogenul este de mult timp o temă la BMW

Tehnologia cu pilă de combustie pentru noul studiu este rezultatul colaborării dintre BMW și Toyota. Încă din 2013, cei doi constructori lucrează împreună, iar din vara anului 2015 BMW testează o flotă de Seria 5 GT cu hydrogen ce dispune practic de acest sistem de propulsie dezvoltat în comun.

Dar BMW cochetează însă cu tehnologia pe hidrogen de ani buni, însă fără vreun succes notabil.

În 2002, au fost produse 100 de exemplare BMW Hydrogen 7 realizate pe platforma Seriei 7(E 66), dar nu au fost niciodată comercializate.

BMW i Hydrogen next_noi detalii
BMW Hydrogen 7

Au fost împrumutate unor celebrități și unor politicieni.

În cazul Hydrogen 7, hidrogenul nu era utilizat pentru a acționa o pilă de combustie, ci era folosit într-un motor termic normal, de 760i special adaptat.

Oricum în varianta pe hydrogen motorul avea un randament mai mic: în varianta pe benzină producea 455CP și 600Nm, iar pe Hydrogen 7 doar 260CP și 390Nm.

Citește și:

Au mașinile cu hidrogen un viitor?