Bosch România – creștere cu două cifre în 2017

Bosch România

De mai bine de 20 de ani, Bosch își dezvoltă constant prezența pe piața din România, suma investită în ultimii 11 ani depășind 313 milioane euro. Numai în 2016, fabrica pentru tehnologie auto din Cluj a produs peste 27 milioane de componente auto de înaltă calitate. 

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro), înregistrând astfel o creștere semnificativă de 22 de procente față de anul anterior. Vânzările totale nete de 2,7 miliarde de lei (592 milioane de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere față de anul trecut de aproximativ 58 de procente.

 

Bosch România“2016 a fost un an cu o creștere dinamică pentru Grupul Bosch în România, care continuă să fie o piață importantă pentru Bosch. Ne așteptăm ca vânzările noastre să continue să crească, deoarece cautăm în permanență noi domenii de expansiune în toate sectoarele de activitate. În primul trimestru din 2017, compania noastră a atins din nou o creștere semnificativă, cu două cifre, a vânzărilor”, , a spus Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România, la conferința anuală de presă a companiei din București.

 

Bosch investeşte puternic în România

Ca parte a angajamentului său solid față de România, Bosch a investit aproximativ 282 milioane de lei (63 milioane de euro) în 2016 – în special pentru continuarea dezvoltării locaţiilor de producție pentru Soluții de mobilitate și a activităților de cercetare și dezvoltare. La fabrica de componente auto electronice din Jucu, Bosch produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus şi unități electronice pentru siguranță, care oferă siguranță în trafic și crește confortul condusului.

 

Bosch RomâniaPentru a răspunde cererii tot mai mari de dezvoltare profesională a angajaților talentaţi, Bosch construiește la fabrica din Jucu un Centru Multifuncțional. Acesta va fi dedicat în special formării elevilor în cadrul sistemului de învăţământ dual, dar și dezvoltării continue a angajaților Bosch. În plus, unitatea de producție din Blaj și-a mărit capacitatea de producție în 2016 în sectorul Soluții de mobilitate pentru senzori și componentele electronice pentru grupul motopropulsor. Fabrica din Blaj, care produce şi pentru sectorul Tehnologie industrială, va continua să își consolideze poziția în viitor, extinzându-și capacitatea de producție. În plus, Bosch planifică să investească în Blaj în următorii doi ani în construirea unui depozit nou și a unei clădiri suplimentare de birouri.

 
Bosch RomâniaÎn calitate de furnizor de top şi utilizator al Industriei 4.0, Grupul Bosch investeşte şi în producţia conectată în România: Bosch operează deja 150 de proiecte de Idustrie 4.0 în fabricile proprii – în România, unitățile de producție de la Blaj și Jucu deja utilizează tehnologie de ultimă oră în procesul de producție. De exemplu, mașinile sunt echipate cu etichete NFC (Comunicare Câmp Proxim). Prin scanarea lor prin intermediul telefoanelor mobile standard, personalul de întreținere poate să verifice imediat disponibilitatea componentelor de schimb sau să acceseze documentația mașinii.

 

 

Dezvoltare dinamică a Centrului de Inginerie Bosch din Cluj

O altă investiţie importantă a fost noul laborator de la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, prevăzut cu tehnologie avansată pentru operațiuni hardware și mecanice, precum testarea și verificarea calității produselor. Momentan, sunt peste 170 de ingineri talentați în Cluj, care lucrează la teme strategice precum asistența la condus și conducerea automatizată, soluţii pentru Internetul lucrurilor și dispozitive conectate. De exemplu, sistemele de asistență la condus sunt precursoarele conducerii automatizate și pot preveni accidente, crescând siguranța și confortul în timpul condusului. Centrul de Inginerie din Cluj intenționează să își extindă operațiunile în România în următorii doi ani.

 

Bosch RomâniaGrupul Bosch este prezent pe piaţa din România din 1994 şi numără aproximativ 4.800 de angajaţi în patru entităţi din ţară, cu peste 50% mai mult decât anul trecut. Se preconizează o creștere și mai mare a acestui număr în 2017, mai ales pentru locațiile din Blaj, Cluj și Timișoara. În anul 2016, Bosch a înregistrat un volum de vânzări consolidate de 332 milioane de euro în România. Sediul central al companiei este situat în Bucureşti, unde Bosch are şi un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.

 

Istoria Bosch în România

1994 Se deschide primul birou de vânzări în România, cu sediul în București

1999 Se înființează reprezentanța Bosch Rexroth în România BSH Hausgeräte înființează propria companie națională

2007 Bosch Rexroth deschide o fabrică destinată producției de componente de tehnologie liniară în Blaj Bosch demarează activităţi de tip call-center în Timişoara
2013 O unitate de producţie pentru tehnologia auto se deschide la Blaj În Cluj se inaugurează un nou centru de cercetare şi dezvoltare pentru divizia Automotive Electronics
2014 Deschiderea unei noi unităţi de producţie pentru tehnologia auto în Cluj

2015 Bosch Communication Center din Timişoara devine Bosch Service Solutions şi oferă servicii complexe de externalizare a proceselor de afaceri. În decembrie, compania inaugurează un nou centru de afaceri în Timişoara. Tot în 2015, Bosch inaugurează un nou centru IT pentru R&D în Cluj-Napoca.

 

 

 

 

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top