Bugatti scos la vânzare de VW. Rimac, posibil cumpărător

Bugatti Chiron Pur Sport

Bugatti scos la vânzare de VW. Șeful grupului VW, Herbert Diess, vrea să vândă marca Bugatti, iar Porsche joacă un rol decisiv în acest sens informează revista germană auto motor und sport. 

Se pare că VW nu mai vrea să investească în marca de superlux Bugatti preferând să se concentreze pe electrificarea mărcilor de volum. Se pare că ar exista un cumpărător interesat: producătorul croat de mașini sport electrice Rimac.

Se pare că aici joacă și Porsche un rol pentru că germanii își vor mări cota de participare la Rimac de la 15,5% la 49%.

Din ultimele informații Consiliul de Administrație al lui VW ar fi aprobat tranzacția și acum se așteaptă și aprobarea Consiliului de Supervizare. Oficialii Bugatti nu au vrut să comenteze și neagă că marca este neprofitabilă. Bugatti spune că a contribuit la profitul grupului și că 82 unități au fost vândute în 2019. Nici VW nu a dorit să comenteze.

Mate Rimac, 32 ani, proprietarul lui Rimac ar fi fost văzut la Molsheim în Alsacia și a fost impresionat de ce a văzut în mica manufactură unde se fabrică Chiron. În prezent, Mate Rimac deține 51% din firma sa restul aparținând la două companii chineze și lui Porsche.

Rimac a pornit ca un producător de mașini sport electrice și a ajuns un mare specialist în e-mobilitate, electronică de putere și baterii. Rimac colaborează cu Porsche și cu grupul Hyundai/Kia dar produce și propriile mașini sport.

Mașina supersport C-Two dezvoltă 1.915 CP,  accelerează de la 0 la 300 km/h în doar 11,secunde, atinge o viteză maximă de 412 km/h și lansarea a fost amânată pentru 2021 din cauza epidemiei. Bateria de 120 kWh care se încarcă la 80% în doar 30 minute promite o autonomie de senzație, de 650 km.

Bugatti Chiron are un motor W16 de 8 litri și 1500 CP. Sprintează la 100 km/h în 2,4 secunde și atins o viteză maximă de 482,8 km/h pe circuitul VW de la Ehra-Lessin în septembrie 2019, record mondial în vigoare. Însă emisiile de 516 g/km CO2 nu mai pot fi acceptate în aceste vremuri.

După ce s-a renunțat la ideea de a dezvolta gama Bugatti cu o limuzină și un SUV, planurile se îndreptau spre un al doilea model cu propulsie 100% electrică. Însă se pare că acest lucru nu se va mai întâmpla acum sub aripa lui VW.

Bugatti scos la vânzare nu e singurul brand de care VW vrea să scape. VW scoate pe tarabă și Lamborghini, Bentley, Ducati, Italdesign și Seat. Aceastăștire nu a fost însă confirmată.

Citește testul cu Lamborghini Urus 

Oricum, dacă vânzarea lui Bugatti se va realiza fostul șef al grupului VW, Ferdinand Piech, se va răsuci în mormânt. Patriarhul lui VW a cumpărat Bugatti în 1998 și l-a integrat în grup creând divizia de lux cu Lamborghini și Bentley.

Auto motor und sport informează că unul din fiii lui Piech, Gregor, 26 ani, ar fi vrut la un moment dat să cumpere Bugatti pentru 200 milioane euro dar tranzacția nu s-a mai realizat.

Adaugati comentariu