Bugatti Tourbillon, o fenomenală dovadă a avansului tehnologic: un motor V16 și 3 electrice dezvoltă 1.800 CP

Bugatti Tourbillon

Specialistul în mașini spectaculoase destinate celor cu buzunare largi și pline, Bugatti, a prezentat primele detalii ale modelului Tourbillon, un urmaș al nu mai puțin uimitorului Chiron.

Cei care au de-a face cu lumea aparte a ceasurilor știu că titulatura Tourbillon nu poate proveni din altă parte decât de la un produs al unei manufacturi care produce piese de lux. Asta pentru că această componentă a ceasurilor este pe cât de utilă, pe atât de complicat de realizat și atractivă vizual.

Pentru cei mai puțin avizați, un tourbillon este, pe scurt, o componentă extrem de complexă care ajută la contracararea efectelor gravitației asupra ceasurilor mecanice pentru a asigura o măsurare cât mai exactă a timpului. Frumusețea acestui mecanism a făcut ca, până și acum, la peste 200 de ani de la inventarea lui, marile manufacturi de ceasuri să producă tourbillon-uri dedicate celor mai scumpe piese care ajung pe piață.

În acest context, o mașină cu numele Tourbillon nu putea fi altceva decât o operă de artă cu un preț astronomic, produsă de o manufactură auto cu nume istoric.

„Simboluri precum Type 57SC Atlantic, cunoscută drept cea mai frumoasă mașină din lume, Type 35, vehiculul de curse cu cel mai mare succes din toate timpurile, și Type 41 Royale, una dintre cele mai ambițioase mașini de lux produse vreodată, ne oferă trei piloni de inspirație. Frumusețea, performanța și luxul au generat schița pentru Tourbillon, o mașină mai elegantă, mai emotivă și mai luxoasă decât orice altceva înainte de ea. Pur și simplu, incomparabilă. Și, la fel ca toate acele simboluri ale trecutului, nu este destinată doar prezentului, și nici doar viitorului, ci «Pour l’éternité» – pentru eternitate”, a caracterizat pe scurt mate Rimac, directorul executiv al Bugatti, noul Tourbillon.

Coupe-ul Bugatti Tourbillon, care are un preț de listă de 3,8 milioane de euro este propulsat de un sistem hibrid care îmbină un motor V16 natural aspirat cu două motoare electrice amplasate în față și un motor electric amplasat pe puntea spate. Întregul sistem, dezvoltat special pentru Tourbillon, dezvoltă 1.800 CP, dintre care 1.000 provin de la V16-le termic, dezvoltat împreună cu Cosworth, iar restul de la cele trei motoare electrice care sunt susținute de o baterie de 25 kWh. Viteza maximă este de 445 km/h, iar autonomia maximă pur electrică este estimată la 60 km.

Transmisia puterii către roți este realizată printr-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și opt trepte.

Dincolo de tehnologia asociată propulsie, noul Bugatti Tourbillon uimește prin detaliile interioare, multe dintre ele având aspectul unor componente ale unui ceas. În centrul volanului, instrumentarul de bord cu trei cadrane are aspectul unui ceas de mână high-end. Realizate din titan, safir și rubin, indicatoarele de tip skeleton rămân fixe în timp ce volanul se rotește în jurul lor.

Consola centrală dintre cele două scaune îmbină și ea elemente din cristal și aluminiu care gestionează echipamentele de siguranță, comandă și control.

Singurul ecran din habitaclu, care afișează Apple CarPlay și unele date ale vehiculului, este ascuns inițial vederii și poate deveni vizibil doar la comanda șoferului.

Noul Bugatti Tourbillon îi succede lui Chiron, compania încercând astfel să își extindă dominația în zona hypercar-urilor și să își asigure o poziție mai puternică în cadrul companiei-mamă Volkswagen Group. Acesta este al doilea Bugatti dezvoltat de joint-venture-ul dintre Porsche și Rimac format în 2021.

La începutul acestui an, seria de producție de 500 de exemplare a modelului Chiron s-a încheiat odată cu lansarea modelului Chiron Super Sport în valoare de 3,9 milioane de dolari, iar ultimele modele Bugatti cu motor W16, Bolide și W16 Mistral, încep livrările la sfârșitul acestui an. Bugatti Tourbillon va ajunge la primii dintre cei maximum 250 de clienți în 2026. Prețul de bază este de 3,8 milioane de euro.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Mazda CX-60 diesel AutoExpert.ro

Test Mazda CX-60 diesel

Într-o lume care murdărește lenjeria intimă când aude de diesel, Mazda face un gest aparent excentric. Investește în dezvoltarea de la zero

Scroll to Top