BYD ATTO 2 primește noi sisteme de propulsie plug-in

BYD ATTO 2 EV si DM-i AutoExpert

SUV-ul de clasă mică BYD ATTO 2 se menține proaspăt și în 2026. Pe lângă propulsorul electric de bază, deja disponibil, în gamă vor intra o versiune electrică long range și două sisteme hibride plug-in.

Actualmente, cel mai mic SUV din gama BYD are în ofertă un singur motor. Acesta este electric, dezvoltă 177 CP și accelerează mașina până la 100 km/h în 7,9 s. Viteza maximă este de 160 km/h.

Motorul este cuplat la o baterie de tip Blade, cu capacitate de 45 kWh, care promite o autonomie în regim mixt de 312 km (consum 16 kWh/100 km). În regim urban, autonomia crește la 463 km (10,8 kWh/100 km). O încărcare 10-80% durează 37 min, grație puterii de 65 kWh suportate. La curent alternativ, bateria se încarcă cu 11 kW, în 5,5 ore.

BYD ATTO 2 EV si DM-i AutoExpert

Modelul este disponibil în două variante de echipare, Active și Boost, având prețuri de 30.500, respectiv 32.600 euro. Toate variantele, atât EV cât și PHEV, oferă doar tracțiune față. Prețurile celor trei sisteme de propulsie noi, despre care îți povestesc mai jos, vor fi anunțate ulterior.

De anul viitor, acestei variante electrice i se vor alătura încă trei.

Prima, tot electrică, se va situa în gamă deasupra celei existente. Îi este superioară în majoritatea privințelor, dar adăugă și 150 kg ansamblului. Astfel, motorul dezvoltă 204 CP (+27 față de varianta standard), iar accelerația 0-100 km/h va dura tot 7,9 s. Bateria este mai mare, de 64,8 kWh (+19,7), și implicit a crescut și autonomia, ajungând la 430 km (+118 km). În oraș poți parcurge și 604 km cu un plin de baterie.

Bateria suportă puteri de încărcare mai mari, de până la 155 kW (+90 kW), fapt care scade simțitor timpul petrecut la priză, reducându-l la 25 min pentru o încărcare 10-80% (față de 37 min. la EV-ul de bază).

Un aspect important este că această variantă electrică de top este singura echipată cu punte multilink pe spate, restul având punte semiindependentă cu brațe retrase. În plus, culoarea Hiking Green este sxclusivă pentru electrice, deci nu poate fi comandată la PHEV-urile DM-i.

BYD ATTO 2 DM-i – hibride plug-in cu autonomie electrică mare

Apropo de hibride plug-in, în ofertă or să fie tot două variante, numite DM-i. Ambele vin cu aceeași combinație de motoare electric-termic, de 197, respectiv 98 CP. Totuși, puterea totală a sistemului diferă.

Astfel, PHEV-ul de bază dezvoltă 166 CP și este asistat de o baterie Blade de tip LFP, de 7,8 kWh, suficientă pentru o autonomie pur electrică de 40 km. Autonomia totală (electrică + termică) atinge 930 km. Încărcarea se face doar la curent alternativ, cu 3,3 kW. Astfel, alimentarea 15-100% durează 2,7 ore. 9,1 secunde sunt necesare pentru a accelera până la 100 km/h.
BYD ATTO 2 AutoExpert
PHEV-ul de top produce 212 CP din aceeași pereche de motoare. Este cuplat la o baterie de același tip, dar cu o capacitate mult mai mare, de 18 kWh, care asigură 90 km fără emisii. Astfel, crește și autonomia totală, care depășește 1000 km. În pofida celor 110 kg în plus (1610 vs 1550), puterea mai mare se simte la accelerare, fapt evident la sprintul 0-100 km/h, care durează 7,5 s. Astfel, PHEV-ul de top devine cel mai rapid model din gamă.
BYD ATTO 2 AutoExpert
În plus, se și încarcă cu putere dublă față de varianta standard (6,6 kW vs 3,3), dar bateria cu capacitate de 2,3 ori mai mare își cere tributul: o alimentare 15-100% durează 3 ore. PHEV-ul de top oferă și posibilitatea alimentării dispozitivelor electrice cu până la 3,3 kW.
Motorul pe benzină al ambelor DM-i-uri are patru cilindri în linie, vine cu distribuție variabilă, cu lanț, și are o eficiență termică uimitoare, de peste 43%. Ambele hibride DM-i pot fi configurate și în culoarea Midnight Blue, indisponibilă la electrice.

➡ Vizitează aici site-ul BYD 💡

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top