Engine of the Year 2017: Vezi care sunt motoarele anului

Competiţia International Engine of the Year 2017 și-a desemnat câștigătorii. Marele titlu, motorul anului 2017, a revenit învingătorului de anul trecut.

Motorul Ferrari V8 bi-turbo de 3,9 litri, cel care animă modelul 488 GTB, a primit pentru a doua oară consecutiv titlul International Engine of the Year, surclasând marele favorit din acest an, V6-le turbo de 3 litri, semnat de Porsche. A treia poziție a fost ocupată de sistemul de propulsie hibrid al lui BMW i8, ce are în centru un turbo de 1,5 litri cu trei cilindri. Motorul Ferrari a obținut 251 puncte, cel Porsche 216 puncte, iar motorul BMW 151.

La categoria populară a motoarelor cu cilindreea cuprinsă între 1,0 și 1,4 litri s-a impus motorul turbo Peugeot de 1,2 litri cu trei cilindri, la clasa 1,4-1,8 litri s-a impus motorul BMW de 1,5 litri cu trei cilindri, iar la categoria 1,8-2 litri și 2,0-2,5 litri, noul turbo de 2 litri cu patru cilindri, dezvoltat de Porsche pentru modelele 718 Cayman și 718 Boxster, respectiv motorul turbo cu cinci cilindri de 2,5 litri, de pe Audi RS3. La categoria sub 1 litru, a triumfat din nou motorul Ford EcoBoost de 999 cmc, produs la Craiova, în timp ce la categoria peste 4 litri, învingător a fost motorul V12 Ferrari de 6,3 litri. La clasa 3,0-4,0 litri a dominat din nou motorul Ferrari V8 bi-turbo de 3 litri, iar la clasa 2,5-3,0 litri, motorul Porsche turbo boxer de 3 litri, lansat odată cu noul 911 facelift.

Premiile International Engine of the Year 2017 au fost decernate de un juriu compus din 58 de jurnaliști auto din 31 țări. Fiecare jurat poate acorda 25 puncte pentru cinci motoare preferate, cu un maximum de 15 puncte pentru un singur motor și minim 1 punct. Distincția Motorul Anului a fost acordată pentru prima dată în 1999. Mai jos regăsiți rezultatele complete, în ordinea cilindreei.

-Clasa sub 1 litru: Ford 1.0 EcoBoost L3 (254 puncte), VW 1.0 TSI L3 (241 puncte), BMW 647 cmc, 2 cilindri (BMW i3 range extender, 239 puncte)

-Clasa 1,0-1,4 litri: Peugeot-Citroen 1,2 litri turbo L3 (154 puncte), Mini 1.2 turbo L3 (154 puncte), VW 1.4 TSI ACT (154 puncte)

-Clasa 1,4-1,8 litri: BMW i8 1,5 litri turbo L3 (157 puncte), BMW 1,5 litri turbo L3 (Seria 2 Active Tourer, Seria 1, 3 – 128 puncte), Audi 1,8 litri turbo L4 (103 puncte)

-Clasa 1,8-2 litri: Porsche 2.0 litri turbo (182 puncte), Mercedes-AMG 2.0 litri turbo L4 (176 puncte), Audi TFSI 5 litri (164 puncte)

-Clasa 2.0-2.5 litri: Audi RS3 2,5 litri turbo R5 (357 puncte), Porsche Boxster S 2,5 litri turbo L4 (276 puncte), Ford Focus RS 2,3 litri turbo (172 puncte)

-Clasa 2.5-3.0 litri: Porsche 911 3.0 litri turbo B6 (310 puncte), BMW M3/M4 L6 twin-turbo 3.0 litri (135 puncte), Alfa Giulia 2.9 V6 bi-turbo (114 puncte)

-Clasa 3.0-4.0 litri: Ferrari V8 bi-turbo de 3,9 litri (345 puncte), Mercedes-AMG 4.0 V8 bi-turbo (204 puncte), Porsche 911 GT3 RS 4.0 B6 (174 puncte)

-Clasa peste 4.0 litri: Ferrari 6.3 V12 (203 puncte), Audi 5.2 V10 (153 puncte), Lamborghini 6.5 V12 (75 puncte)

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Finaliste Car of the Yeari AutoExpert

Car Of The Year 2025

După acceptarea intrării României în elita presei auto europene – juriul Car Of The Year (detalii aici https://www.caroftheyear.org/jury.php ) – am participat

Scroll to Top