Carlos Tavarez, șeful PSA, pune presiune pe UE

Șeful lui PSA, Carlos Tavarez, a atacat lipsa de reacție a autorităților UE în privința dezvoltării infrastructurii de stații de încărcare electrice.

De remarcat că Opel a fost prezent deși noii proprietari de la PSA au lipsit. În schimb, Carlos Tavarez, șeful lui PSA a fost prezent în persoană la conferința de presă ACEA, domnia sa fiind președintele ACEA în acest an.

Tavarez a declarat că nu va răspunde niciunei întrebări legate de PSA în calitatea sa de președinte ACEA dar a ținut să îi înțepe pe cei de la Renault și pe oficialii UE în frunte cu Frank Timmermans.

Șeful PSA a spus că UE a cerut producătorilor să facă mașini electrice pentru a reduce poluarea. „Iată, mașinile electrice  sunt aici dar infrastructura are mult de suferit. Eu consider că abordarea trebuie să fie una la 360 grade adică infrastructura să se dezvolte concomitent cu piața de electrice. Și aici trebuie să se implice UE și statele europene. Acum 5 ani nu existau mașini electrice și UE ne-a presat să le dezvoltăm. Le-am dezvoltat și produs dar unde este infrastructura?”, a declarat Tavarez

Tavarez uită că acum 5 ani, Nissan Leaf produs de Alianța Renault-Nissan al cărei adjunct era (Tavarez a fost numărul 2 la Renault-Nissan și mâna dreaptă a lui Ghosn) era deja de trei ani pe piață.

Apoi, șeful PSA a fost deranjat de întrebarea unui jurnalist care critica noile norme WLTP pentru măsurarea consumului la modelele Plug-In Hybrid. La întrebarea dacă Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid este o mașină care consumă 3 l/100 km, Tavarez a răspuns: „Asta e metodologia în prezent. Noi respectăm regulamentele în vigoare. Însă pe de altă parte trebuie să luați în considerare că și noi, cei care proiectăm mașinile suntem tot ființe umane, că avem și noi copii și eu am de curând și nepoți. Și noi ne dorim o Europă curată.”

Șeful PSA a insistat că problema poluării trebuie să aibă o abordare de 360 grade. Tavarez a dat de înțeles că cei care ar trebui să construiască stații de încărcare electrice ar trebui să fie statele și nu companiile private dar a recunoscut că acest lucru nu este simplu pentru că extinderea pieței de mașini electrice va diminua vânzările de mașini convenționale și astfel va scădea proporțional și cantitatea de combustibil vândută. Iar toate statele europene câștigă miliarde de euro din accizele la combustibilii fosili, fonduri care vor dispărea în viitor.

În același context, șeful CLEPA (Asociația Europeană a producătorilor de componente) Roberto Vavassori, membru al conducerii Brembo, a declarat că se impune o urgentare a construcției rețelelor de stații moderne de încărcare. „E nevoie de un plan inteligent și de investiții în stații performante. Cu excepția stațiilor Tesla, cele de 50 kW pe care le vedeți astăzi nu vor mai folosi la nimic peste 2-3 ani. Și nu pot fi modernizate, ci pur și simplu sunt bani aruncați. Deja mașinile electrice se pot încărca la stații de 120-150 kW și sunt deja în dezvoltare modele care pot fi alimentate la 250 kW”

Spre deosebire de Tavarez, Vavassori consideră că infrastructura de stații de încărcare trebuie asigurată de companii private și nu de statele membre UE.

Adaugati comentariu