Cât consumă mașinile în realitate?

Cât consumă mașinile WLTP

Actualele norme care determină consumul oficialal autovehiculelor, NEDC, vor fi înlocuite în septembrie 2018 cu unele noi, numite WLTP, care vor indica mult mai fidel cât consumă mașinile în realitate. Iată care sunt diferențele!

 

Când constructorii indică valorile de consum vorbim întotdeauna de valorile oficiale măsurate pe bancul de probă. Până în august 2017 procedura utilizată în laborator pe bancul de probe era ciclul NEDC (New European Driving Cycle). Acesta datează din anii 90 și implică accelerații și viteze destul de limitate.

Cât consumă mașinile WLTP

De exemplu, mașina “parcurge” 11 km în mai puțin de 20 minute, cu o viteză medie de 34 km/h și atinge 120 km/h pentru doar câteva momente pe traseul extra urban. Diferențele față de condițiile reale de trafic sunt enorme și acest lucru este exploatat la maximum de producători pentru a obține și comunica consumuri foarte scăzute. Iar aceste diferențe enorme de condiții de trafic se transpun și în diferențe foarte mari între consumul oficial și cel real.

Vechile norme favorizează în mod evident motoarele turbo, care la turații mici și sarcini scăzute (situații preponderente în testele oficiale aflate actualmente în vigoare) nu fac apel la turbocompresor, păstrând consumul scăzut. De aceea, odată cu introducerea obligatorie a noilor norme WLTP, dincolo de faptul că diferențele față de consumul real vor scădea considerabil, și motoarele turbo vor avea de suferit, pentru că vor funcționa mai mult la turații și sarcini medii, care implică intrarea în funcțiune a turbinei.

Cât consumă mașinile WLTP
De la finalul lui 2017 situația s-a schimbat deoarece a intrat în vigoare un nou ciclu WLTP (Worldwide Light Duty Testing Procedure), care arată mult mai fidel cât consumă mașinile în realitate. Conform acestui ciclu, care durează 30 de minute și are o “lungime” de 23 km, mașina de test îl parcurge cu o viteză medie mai mare de 46,5 km/h și atinge o viteză maximă de 131 km/h. Este evident că acest test este mai solicitant și diferențele se atenuează în viața reală. După acest ciclu, consumul măsurat este cu 21% mai mare decât în cazul vechiului ciclu NEDC. Noul ciclu WLTP va fi aplicat tutror mașinilor nou lansate începând cu septembrie 2018.

Adaugati comentariu