Cel mai bun SUV electric? Volkswagen ID.4 vs Škoda Enyaq iV, Tesla Model Y

Cel mai bun SUV electric autoexpert

Odată cu intrarea lui Volkswagen ID.4 în arenă, segmentul SUV-urilor compacte electrice începe să se anime. Comparăm static trei dintre cele mai interesante SUV-uri din acest segment. Care este cel mai bun SUV electric? Foto: producători

Volkswagen a prezentat oficial noul SUV electric ID.4, care devine un concurent serios pentru un model ca Tesla Model Y. În plus, și Škoda are acum în gamă un SUV electric, noul Enyaq iV, care împarte platforma tehnică cu Volkswagen ID.4.

Cel mai bun SUV electric: Europa, câmpul de luptă

Astfel, segmentul SUV-urilor electrice compacte devine animat în Europa, un teritoriu pe care Tesla vrea să îl cucerească și oficial, după deschiderea uzinei de la Berlin, aflată actualmente în construcție. Atât noul ID.4, cât și versiunea construită de Škoda sub numele Enyaq iV utilizează noua platformă MEB, care permite utilizarea unui motor electric pe puntea spate sau două motoare electrice pentru tracțiune integrală, precum și baterii de diverse capacități. Platforma este folosită și de VW ID.3.

Tesla Model Y

În cazul americanului Model Y, SUV-ul electric merge pe soluția performantă cu două motoare electrice – pe care Tesla o folosește și pentru celelalte modele ale sale – și o baterie de capacitate mare. Bateria cu capacitate netă de 75 kWh îi permite lui Model Y să parcurgă peste 500 km cu o singură încărcare. În plus, puterea oferită de cele două motoare electrice este de 351 CP, valoare care se traduce și prin performanțe de accelerare impresionante. În funcție de modul de rulare, Tesla Model Y poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde, iar viteza maximă de rulare este de 217 km/h.

Tesla Model Y (4)
Un alt avantaj al modelului american este faptul că poate fi configurat cu șapte locuri, chiar dacă cele două locuri suplimentare sunt, de fapt, în portbagaj. Niciunul dintre cele două SUV-uri electrice produse de Grupul Volkswagen nu oferă această posibilitate deocamdată.

Tesla Model Y (3)

Model Y în Europa

Tesla Model Y abia acum își face loc pe piața europeană, fiind actualmente produsă în Statele Unite și China. Elon Musk a pus însă bazele unei uzine europene Tesla, actualmente în construcție în Germania, lângă Berlin.
Aici va fi asamblată Tesla Model Y, începând cu luna iulie 2021, data la care va fi lansat oficial SUV-ul electric american pe piața din Europa.

Tesla Model Y autoexpert.ro

Tesla Model Y are multe elemente comune cu popularul Model 3, un automobil electric ce începe să prindă din ce în ce mai mult teren în Europa. Tesla folosește pentru ambele modele conector de încărcare CCS, standardul european, renunțând la conectorul propriu, pe care îl folosea la Model S și Model X. Chargerul onboard permite încărcări cu 11 kW la stațiile cu curent alternativ și până la 250 kW la stațiile rapide DC. În România, cele mai rapide stații de încărcare permit viteze de 120–150 kW. Dacă este încărcată la o stație de 250 kW, Tesla Model Y are nevoie de doar 22 de minute pentru o încărcare de la 20 la 80%.

Pe piața americană, Tesla Model Y are un preț de pornire de 43.690 de dolari americani, iar în Europa, prețurile vor porni, cel mai probabil, de la 53.000 de euro.

Volkswagen ID.4

După ce ID.3 s-a lăsat așteptat destul de mult, iar primele exemplare care vor ajunge la clienți nu au active toate funcțiile sistemului de infotainment, Volkswagen se grăbește acum să mărească familia ID, pentru a recupera timpul pierdut. După o campanie de teasing lungă și după ce imaginile cu noul ID.4 au fost dezvăluite înainte de vreme, de către un site din China, germanii au lansat oficial al doilea membru al familiei de modele electrice ID. Astfel, noul Volkswagen ID.4 devine primul SUV complet electric produs de Volkswagen.

Volkswagen ID.4 autoexpert.ro

➡ VW trece la tehnologia vehicle-to-grid 💡

Ca și fratele său mai mic, folosește noua platformă MEB cu motor electric amplasat pe puntea spate sau cu două motoare electrice pentru versiunile cu tracțiune integrală. Iar noul VW ID.4 va fi disponibil în ambele versiuni. Față de Tesla Model Y, noul ID.4 este mai scurt cu 19 cm, dar cele două mașini au înălțimi similare, iar ampatamentul e cu 109 mm mai mic în defavoarea modelului german.

Performanțele lui ID.4 – cel mai bun SUV electric?

Pentru versiunea de lansare, ID.4 are o baterie mai mare decât cea folosită de Tesla pentru SUV-ul său compact. Volkswagen ID.4 1st Edition va folosi bateria de 82 kWh (capacitate brută), față de cei 78,3 (brut) ai bateriei de la modelul Tesla. Autonomia oficială comunicată pentru ID.4 este de 522 km, cu doar 17 în plus față de Tesla.
VW ID.4 este însă mai lent, accelerația de la 0 la 100 km/h făcându-se în 8,5 secunde, în vreme ce Tesla pune accent pe performanță la acest capitol. ID.4 excelează însă la diametrul de bracaj, modelul cu motor pe puntea spate având un diametru de bracaj de doar 10,2 metri, față de cei 12,1 de care are nevoie Tesla Model Y.

Volkswagen ID.4 autoexpert.ro

În ceea ce privește volumul portbagajului, Volkswagen ID.4 este un automobil practic, cu un volum de 543 de litri, în timp ce Tesla, în stilul caracteristic, nu comunică valoarea volumului portbagajului de la versiunea cu cinci locuri. Se știe totuși că volumul de încărcare cu bancheta rabatată este de 1900 de litri, în timp ce, la ID.4, volumul cu bancheta rabatată e de 1575. Tesla mai are și avantajul unui coeficient aerodinamic mai bun, Model Y având un CX de 0,23, în vreme ce VW ID.4 se mulțumește cu 0,28.

Prețurile lui ID.4 în România încep de la 34.984 euro pentru versiunea Pure de 148 CP și 43.840 euro pentru Pro, de 204 CP.

Škoda Enyaq iV

Chiar înainte de prezentarea modelului Volkswagen ID.4, Škoda a lansat propria versiune a SUV-ului electric ce folosește platforma MEB a grupului VW. Škoda Enyaq iV împarte platforma, motoarele și bateriile cu modelul Volkswagen ID.4, dar este împachetată în stilul mărcii și propune o serie de soluții din seria „Simply Clever“.

skoda-enyaq-iv-sportline-11-autoexpert.ro cel mai bun suv electric

Cablul de încărcare este depozitat sub podeaua portbagajului, iar Škoda a adăugat o soluție pentru curățarea acestuia după folosire. În hayon a fost integrat și un spațiu de depozitare pentru clasica racletă Škoda, care, în mod normal, era depozitată în capacul rezervorului de carburant. Au fost păstrate umbrela depozitată în portieră și alte soluții, cum ar fi spațiile de depozitare pentru telefoanele mobile în spătarele scaunelor.

skoda-enyaq-iv-sportline-1-autoexpert.ro cel mai bun suv electric

➡ Vezi oferta Enyaq iV prin Rabla 2021! 💡

La nivel de dimensiuni, Škoda Enyaq se plasează între ID.4 și Tesla Model Y, având o lungime de 4649 mm, în timp ce ampatamentul este identic cu al modelului german. Volumul portbagajului este de 585 de litri, mai mare față de cel al modelului Volkswagen, Škoda păstrând avantajul practic.

skoda-enyaq-iv-sportline-5-autoexpert.ro cel mai bun SUV electric

La interior, Enyaq folosește un display central de 13 inchi, care copiază cumva stilul Tesla, dar, spre deosebire de modelul american, Škoda are și un alt ecran, de 5,3 inchi, amplasat direct în fața celui de la volan, plus o serie de butoane fizice ce au fost păstrate pe consola centrală. SUV-ul Skoda are un preț de pornire de 38.890 euro pentru varianta cu baterie de 62 kWh, iar versiunea de 82 kWh pleacă de la 45.124 euro.

Dimensiuni

Cele trei SUV-uri electrice au dimensiuni apropiate, Tesla fiind cea mai masivă dintre ele. Modelul american este și singurul care poate fi configurat în variantă cu șapte locuri.

Dimensiuni Model Y vs ID 4 vs Enyaq - cel mai bun SUV electric

VW ID.4 vs Skoda Enyaq iV vs Tesla Model Y   
VW ID.4Skoda Enyaq iVTesla Y
Lungime (mm)458446494775
Lățime (mm)185218791920
Înălțime (mm)161216161624
Ecartament față (mm)158715871636
Ecartament spate (mm)156715661636
Ampatament (mm)276627652875
Rază de bracaj (m)10.29.312.1
Capacitate baterie (kWh, brut)8262-8278.3
Autonomie (km, WLTP)522390-510505
Putere încărcare (DC)12550-125250
Accelerație (sec)8.58.9-8.73.7-5.1
Preț (euro)3498438.89045.124

Adaugati comentariu