Cel mai mare grup legislativ din Parlamentul European susține folosirea e-combustibililor chiar după 2035

Parlamentul European mașini motoare termice particule anvelope

Parlamentarii din Partidul Popular European (PPE) discută prioritățile politice pentru următorul mandat de cinci ani din Parlamentul European. PPE, cel mai mare grup din Parlamentul European, va încerca să renunțe la eliminarea treptată a mașinilor care emit CO2, planificată de blocul comunitar pentru 2035, se arată într-un proiect legislativ.

 

La alegerile pentru Parlamentul European de luna trecută, PPE a obținut cea mai mare pondere dintre toate grupurile legislative, cu 188 de deputați din totalul de 720, consolidându-și astfel influența în adunarea UE. În cadrul unei reuniuni desfășurate săptămâna aceasta în Portugalia, deputații din acest grup discută prioritățile politice pentru următorul mandat de cinci ani al Parlamentului UE.

 

Un proiect al acestor priorități, văzut de Reuters, include obiectivul de: „revizuirea normelor de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturismele și utilitarele noi pentru a permite utilizarea de combustibili alternativi cu emisii zero după 2035”.

 

UE a adoptat anul trecut o politică care va interzice vânzările de mașini noi cu emisii de CO2 în 2035, punând efectiv capăt vânzărilor de vehicule noi cu motoare cu combustie care funcționează pe benzină și motorină. Comisia Europeană a declarat că va crea o cale legală pentru ca vânzările de mașini noi care funcționează doar cu „e-combustibili” – combustibili sintetici care pot fi utilizați într-o mașină cu motor cu combustie în loc de benzină – să continue după 2035, după ce Germania a cerut această excepție.

 

Acest lucru ar putea permite producătorilor auto să dezvolte și să continue să vândă o nouă generație de autovehicule cu motor cu combustie care funcționează numai cu combustibili certificați ca fiind neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 și sunt echipate cu o tehnologie care le împiedică să pornească atunci când sunt alimentate cu benzină sau motorină.

 

PPE nu a specificat în ce fel dorește să schimbe politica privind emisiile de CO2 ale autovehiculelor. Documentul a adăugat că grupul dorește să „revizuiască interdicția privind motoarele cu combustie și să dezvolte tehnologii de vârf pentru motoarele cu combustie”.

 

Dacă proiectul va fi adoptat de PPE, va exercita presiuni asupra președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen – care face parte din grupul PPE – cu privire la modul în care va gestiona agenda ecologică a Europei, în timp ce aceasta încearcă să obțină aprobarea unei majorități a legislatorilor UE pentru un al doilea mandat în funcția sa. Von der Leyen are nevoie de sprijinul grupului PPE pentru a obține o majoritate, dar se confruntă și cu provocarea de a convinge grupuri precum socialiștii și democrații, care se opun reducerii politicilor europene de combatere a schimbărilor climatice.

 

Dezbaterea privind interzicerea motoarelor cu combustie în 2035 evidențiază un conflict mai larg în cadrul UE cu privire la ritmul și metodele de atingere a obiectivelor climatice. Susținătorii interdicției susțin că aceasta este esențială pentru reducerea emisiilor și îndeplinirea obiectivelor climatice internaționale. Cu toate acestea, opozanții, inclusiv PPE, consideră că tehnologiile alternative, cum ar fi combustibilii verzi, pot oferi o cale viabilă către atingerea nivelului zero de emisii fără eliminarea completă a motoarelor cu combustie.

 

Carburanții ecologici, deși se află încă în stadii incipiente de dezvoltare, sunt lăudați pentru potențialul lor de a reduce emisiile de CO2 prin faptul că sunt produși din surse regenerabile de energie. Cu toate acestea, criticii susțin că acestea nu reprezintă încă o soluție scalabilă sau rentabilă în comparație cu vehiculele electrice cu baterii.

 

Rezultatul acestei dezbateri politice va modela viitorul industriei automobilelor în Europa, influențând totul, de la practicile de producție la alegerile consumatorilor. Pe măsură ce Parlamentul UE dezbate aceste probleme cruciale, echilibrul dintre inovarea tehnologică și politicile climatice stricte va rămâne un punct central al disputei.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Mazda CX-60 diesel AutoExpert.ro

Test Mazda CX-60 diesel

Într-o lume care murdărește lenjeria intimă când aude de diesel, Mazda face un gest aparent excentric. Investește în dezvoltarea de la zero

Scroll to Top