Cel mai nărăvaş SEAT – Leon CUPRA

Dinamică fascinantă, tehnologie de ultimă oră, design extraordinar, combinat cu un nivel ridicat de eficiență şi utilitate în cotidian – noul Leon CUPRA încorporează valorile mărcii SEAT în cel mai bun mod posibil.

Cu până la 206 kW / 280 CP, noul CUPRA nu este doar
modelul de vârf din gama de succes Leon, ci este şi cea mai puternică maşină
produsă în serie a mărcii. Și cea mai rapidă – trenul de rulare şi şasiul
modelului Leon CUPRA garantează cel mai înalt nivel de precizie şi plăcere a
condusului. Cu numărul mare de dotări şi calitatea excelentă, noul CUPRA oferă
un raport calitate/preț excepțional de bun. Încă de la început, Leon CUPRA va
fi disponibil în versiunea cu cinci uşi, dar şi în versiunea Leon SC CUPRA
Sport Coupé cu trei uşi.

“Cu noul Leon CUPRA, marca
SEAT face din nou un salt uriaș. CUPRA este un automobil rafinat, de înaltă
performanță, care combină dinamica expresivă cu relaxarea oferită pe distanțe
lungi de nivelul ridicat de confort și un real sentiment al calității superioare,”
declară Jürgen Stackmann, CEO SEAT S.A. “Plăcerea condusului și designul
extraordinar sunt caracteristice oricărui Leon, dar noul CUPRA expune expertiza
SEAT într-o dimensiune cu totul nouă. Suntem mândri de acest nou simbol al
mărcii și siguri de succesul său.”

Densitatea mare de tehnologii
de ultimă oră garantează performanțele enorme ale noului CUPRA. În fruntea
listei se regăseşte noul motor 2.0 TSI cu injecție duală şi distribuție
variabilă. În funcție de versiune, acesta furnizează o putere de 195 kW / 265 CP
sau 206 kW / 280 CP. Sistemul DCC pentru controlul dinamic al şasiului,
diferențialul față, electronic, direcția progresivă, CUPRA Drive Profile şi
farurile cu tehnologie LED, care fac parte din echiparea standard, sunt alte
exemple ale tehnologiei sale de vârf.

“Noul Leon CUPRA este esența
pură SEAT – emoție și performanță, design și dinamică, toate intr-o combinație
care oferă plăcere kilometru după kilometru. Tehnologia de ultimă generație
este evindentă în uimitoarea precizie și în eficiența competitivă.” subliniază
Dr. Matthias Rabe, Vice Preşedinte SEAT S.A. responsabil pentru Cercetare și
Dezvoltare. “Noul Leon CUPRA este o mașină sport pentru fiecare zi, se simte ca
acasă atât pe circuitul de curse, cât și la drumul lung.”

Cu noul Leon CUPRA, o poveste
de succes trece către următorul nivel. Prima generație a fost lansată în 1996,
cu modelul Ibiza, de când dinamicele modele CUPRA au fost dezvoltate pentru a
deveni simboluri pentru marca SEAT. Acum, CUPRA este disponibil pentru prima
dată în versiunea Leon cu 3 uşi.

Propulsie – performanțele de vârf sunt standard
CUPRA reprezintă putere, performanță, dinamică – iar noul Leon CUPRA
îndeplinește la perfecțiune toate aceste promisiuni. CUPRA 280 cu transmisie
DSG, oferită opțional, este modelul de vârf al gamei şi se catapultează de la
zero la 100 km/h în doar 5,7 secunde, sau în 5,8 secunde, în cazul transmisiei
manuale (Leon SC). Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Cuplul
maxim de 350 Nm, care este obținut pe un interval de turație cuprins între
1.750 și 5.300 rpm garantează o forță de tracțiune impresionantă în orice
situație. Iar CUPRA cu 195 kW / 265 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm este doar cu
o fracțiune mai încet. Timpul de care are nevoie pentru a accelera de la zero
la 100 km/h este de 5,9 secunde cu transmisia manuală şi 5,8 secunde cu DSG
(Leon SC).

În contrast cu toate acestea,
noul Leon CUPRA este extraordinar de eficient. Consumul mediu de combustibil
pentru ambele variante de propulsoare este de numai 6,4 litri cu transmisia DSG
(Leon 5U: 6,6) şi de 6,6 litri cu transmisia manuală. Acesta înseamnă emisii de
CO2 de numai 149, respectiv 154 de grame. Iar în comparație cu
modelul precedent, reprezintă o reducere a emisiilor cu 41 de grame.

Sistemul DCC pentru controlul dinamic al șasiului
Elementele fundamentale ale dinamicii sunt masa redusă şi o structură rigidă.
Designul uşurat sistematic al noii familii Leon este evident şi la CUPRA. În
ciuda dotărilor considerabil îmbunătățite, noua generație cântărește cu 55 kilograme
mai puțin decât modelul similar anterior. Noua generație a sistemului DCC
pentru controlul dinamic al şasiului, creată special pentru CUPRA, dispune de o
sensibilitate mai mare şi timpi de reacție reduşi, şi adaptează şasiul în
câteva milisecunde la condiţiile curente. Acelaşi lucru se aplică şi pentru
preferințele șoferului – CUPRA Drive Profile permite o personalizare extinsă a ţinutei
de drum.

Adaugati comentariu