Cel mai popular crossover se reinventează: noul Nissan Qashqai

2568_images_111326_1_5

În 2007 Nissan a lansat un model care a devenit pionierul în domeniu, a convins 2 milioane de cumpărători şi a fost imitat în scurt timp numeroşi concurenţi. Astăzi, acel model este reinventat.

Nissan Qashqai este liderul  consacrat pe segmentul crossover-elor, cu peste 2 milioane de exemplare produse din 2007 până în prezent. Acesta se adresează atât şoferilor din segmentul C care doresc un plus de stil, tehnologie şi plăcere, precum şi cumpărătorilor aflaţi în căutarea eficienţei pe toată linia. Noul Nissan Qashqai doreşte să-şi consolideze poziţia de lider a companiei Nissan în categoria corssover odată cu începerea comercializării sale pe pieţele selectate începând din ianuarie 2014.

Noul Qashqai este cu 49mm mai lung decât actualul model, iar înălţimea şi lăţimea  au fost redimensionate, maşina dobândind o postură aerodinamică şi echilibrată. Caracteristicile distincte –oferă un aspect premium, păstrând în acelaşi timp aspectul inconfundabil Qashqai. 

Tehnologia Safety Shield include acum şi Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Support şi Traffic Sign Recognition, alături de alte câteva sisteme de asistenţă; de exemplu, Intelligent Park Assist (Asistenţă Inteligentă la Parcare) elimină stresul manevrelor în mediul urban. Noul Qashqai este conceput pentru a face tehnologia premium mai accesibilă ca niciodată.

Deşi variantele cu tracţiune faţă vor constitui cifra dominantă a vânzărilor pe majoritatea pieţelor, vor fi disponibile şi versiuni cu tracţiune integrală ALL-MODE 4×4-i disponibile în versiunea cu transmisie manuală în şase trepte sau o nouă cutie automată Xtronic. 

La interior s-au adus îmbunătăţiri sensibile la nivelul calităţii materialelor şi designului. Polivalenţa  rămâne un atribut de bază al crossoverului; inginerii Nissan au elaborat metode inovatoare de a include perfect noul Qashqai în viaţa şoferilor. Oferind spaţiu mai mare pentru ocupanţi şi un volum crescut al portbagajului ajutat de un sistem modulabil pentru podeaua portbagajului, noul Qashqai dispune chiar şi de spaţiu de stocare a poliţei când aceasta nu este utilizată.

Noul Nissan Qashqai va fi primul model comercializat bazat pe noua platformă CMF (Common Module Family) produsă de Alianţa Renault-Nissan. 

Funcţionalitatea este un alt domeniu în care noul Qashqai excelează. Portbagajul, de exemplu, dispune de o capacitate de 439 de litri cu scaunele spate ridicate – cu 29 de litri mai mult faţă de modelul anterior. 

La rândul lor, pasagerii beneficiază de mai mult spaţiu în noul Qashqai, iar reproiectarea completă a deschiderii uşilor facilitează mai mult ca niciodată urcarea în şi coborârea din maşină. 

Şi spaţiul de încărcare a fost optimizat, hayonul deschizându-se acum cu 150mm mai sus şi incluzând un sistem de podea dublă menit a asigura un spaţiu de încărcare flexibil. Cele două panouri de podea rabatabile pot fi uşor ridicate sau coborâte, oferind 16 configuraţii posibile,  fie pentru a maximiza volumul portbagajului, fie pentru a obţine o podea plată integrală cu scaunele spate pliate. În plus, poliţa din spate se poate regla uşor în poziţie verticală, oferind un spaţiu de dimensiuni ideale pentru transportul cumpărăturilor. Mai mult, poliţa pentru bagaje se poate strecura perfect sub podeaua portbagajului, permiţând încărcarea obiectelor voluminoase. 

Motorizări şi transmisii

Combinarea eficienţei unei maşini convenţionale pentru pasageri cu simţul aventurii oferit de un SUV a reprezentat dintotdeauna un element cheie al atracţiei faţă de crossover. O gamă de motoare pe benzină şi diesel deosebit de eficiente şi rafinate permit noului Qashqai să depăşească aşteptările şoferilor, indiferent de motorizarea aleasă.

Gama de lansare constă în patru motoare: două pe benzină şi două diesel, cu opţiune de tracţiune pe două sau pe patru roţi. Clienţii pot alege, de asemenea, între transmisii manuale şi transmisia automată Xtronic complet nouă. 

1.2 DIG-T 115CP (85kW)
Nissan consideră că tehnologia avansată trebuie să fie disponibilă tuturor clienţilor. Motorul de 1,2 litri DIG-T este dezvoltat de Alianţă şi setat în mod specific de Nissan pentru noul Qashqai.
Transmiţând puterea printr-o cutie manuală cu şase trepte, acest avansat motor supraalimentat furnizează 115CP (85kW) şi produce un cuplu de 190Nm. În ciuda cilindreei modeste, motorul de 1,2 litri este plin de forţă, oferind acceleraţii mai prompte şi o flexibilitate mai mare decât motorul aspirat  actual de 1,6 litri. 
Greutatea sa mai redusă şi funcţionarea sa cu un consum mai eficient de combustibil semnifică şi faptul că motorizarea de bază pe benzină a noului Qashqai este substanţial mai ecologică şi mai economică decât modelul pe care îl înlocuieşte. Motorul 1.2 DIG-T emite 129g/km de CO2 (cu 15g/km mai puţin decât actuala motorizare de 1,6 litri pe benzină) şi înregistrează o cifră a consumului de combustibil de 5,6 l/100km (o îmbunătăţire de 0,6 l/100 faţă de actualul 1,6 litri).
Similar tuturor motorizărilor din gama Qashqai, varianta 1.2 DIG-T este echipată standard cu sistem de pornire start-stop şi este ajutat de o pleiadă de tehnologii de optimizare a consumului de combustibil, incluzând un alternator inteligent, rapoarte optimizate şi uleiuri speciale cu vâscozitate scăzută. 

1.6 DIG-T 150CP (110kW)
Planificat să intre în gama Qashqai în vara lui 2014, cel mai puternic motor pe benzină va fi 1.6 DIG-T, care combină performanţa ridicată cu emisii scăzute şi o eficienţă remarcabilă a consumului de combustibil. Reglat în mod special pentru Qashqai, acest motor apreciat dispune de tehnologie avansate de supraalimentare şi o suită de dotări suplimentare menite să maximizeze performanţa şi economia. 
Având disponibil un cuplu de 240Nm, motorul 1.6 DIG-T este caracterizat de tracţiune impresionantă la turaţii mici şi medii, cu o excelentă flexibilitate a fiecărei trepte de viteză.  Acest motor păstrează o eficienţă impresionantă. Consumul de combustibil este de 5,6 l/100km în ciclu mixt UE, în timp ce emisiile de CO2 ating 132g/km. 

1.5 dCi 110CP (81kW)
Premiatul  motorul diesel cu injecţie directă reprezintă cel mai ecologic şi mai economic motor oferit pe Qashqai, înregistrând emisii de CO2 de doar 99g/km. Folosită în comun cu Renault, Partenerul de Alianţă al companiei Nissan, cea de-a şasea generaţie a motorului de 1,5 litri dCi este mai omogen în funcţionare, mai economic şi mai rafinat decât motorul actual. Mulţumită unui program de reproiectare substanţială, motorul de 1,5 litri dCi oferă o flexibilitate superioară a treptelor de viteză, beneficiind de o majorare a cuplului cu 20Nm. 

În ce priveşte consumul de combustibil, motorul 1.5 dCi stabileşte noi standarde în sectorul crossover, oferind o valoare de doar 3,8 l/100km în ciclu mixt UE. În comparaţie cu generaţie precedentă de Qashqai 1.5 dCi (5,2 l/100km), noul model este cu 36% mai economic.

1.6 dCi 130CP (96kW) 
Poziţionată în vârful gamei diesel Qashqai, motorizarea 1.6 dCi este oferită cu opţiune de tracţiune pe două roţi sau integrală. Dezvoltat în colaborare cu partenerul de Alianţă Renault, acest motor de 130CP (96kW) este unul dintre cele mai avansate grupuri motopropulsoare diesel din segment, având o serie de inovaţii tehnice concepute pentru a creşte eficienţa consumului şi a reduce emisiile de CO2. 
Disponibil pe actualul Qashqai, motorul 1.6 dCi este uşor, compact şi atinge echilibrul perfect între performanţă ridicată şi o economie de excepţie. Sistemul de recirculare a gazelor de evacuare la temperaturi joase furnizează niveluri scăzute de emisii poluante.  
În versiunea cu tracţiune faţă şi transmisie manuală, motorul 1.6 dCi înregistrează emisii de CO2 de 115g/km şi o cifră a consumului în regim mixt UE de 4,4 l/100km. Versiunea Xtronic emite 119g/km şi înregistrează 4,6 l/100km, în timp ce versiunea cu tracţiune integrală şi cutie manuală realizează valori de 129g/km şi 4,9 l/100km. 

Adaugati comentariu