Cel mai popular enduro-tourer din lume s-a perfecţionat

Conceptul „BMW GS” personifică plăcerea pilotajului şi pofta de aventură de peste 30 de ani încoace. Aceasta se aplică în mod special motocicletelor GS cu motorul „boxer”, cu cilindri orizontal opuşi.

„Marele GS” permite motocicliştilorsă exploreze cele mai îndepărtate colţuri ale lumii – o idee care a inspirat deja numeroşi aventurieri să plece în călătorie.
Dar GS a fost şi încă este mult mai mult decât atât. Fie că e vorba de abordarea sportivă a virajelor pe un drum de munte, scurtarea timpului de călătorie datorită vitezei susţinute pe autostradă, călătorii relaxate cu pasager sau ture îndrăzneţe pe teren accidentat – fiecare GS a oferit aceste abilităţi la un nivel foarte înalt în epoca sa şi acest lucru nu se va schimba odată cu sosirea unei noi versiuni.

Chiar şi în al nouălea an de producţie, actualul BMW R 1200 GS e un punct de referinţă în testele comparative, datorită excelentului său concept şi tehnologiei inovatoare. Cu peste 170.000 de unităţi vândute, este cel mai de succes şi mai bine vândut enduro-tourer din lume.
Aşa că provocarea cu care s-a confruntat departamentul de dezvoltare de la BMW Motorrad a fost considerabilă: să optimizeze şi mai mult modelul GS – o legendă cu o carieră de trei decenii, să-l îmbunătăţească în toate privinţele şi să-l echipeze cu soluţii tehnice inovatoare pentru a se asigura că va rămâne în top şi în viitor.
Performanţele dorite şi respectarea viitoarelor cerinţe în ceea ce priveşte zgomotul şi emisiile poluante sunt asigurate, printre altele, de o schimbare la nivelul sistemului de răcire. Motorul boxer al noului R 1200 GS continuă să folosească răcirea cu aer/lichid, dar uleiul de răcire a fost înlocuit de un amestec de apă şi glicol. Această soluţie asigură un nivel ridicat al capacităţii de absorbţie a căldurii din partea lichidului de răcire, pentru o disipare mai eficientă a căldurii.
Aşa-numita răcire de precizie (un principiu similar cu cel folosit în Formula 1) implică răcirea cu lichid doar a elementelor care sunt expuse în mod deosebit solicitărilor de încălzire. Motorul continuă să folosească şi răcirea cu aer, păstrând astfel aspectul caracteristic al motorului boxer cu cilindri opuşi. Cele două radiatoare sunt mici şi integrate discret în designul motocicletei.
Admisia şi evacuarea sunt acum amplasate pe axa verticală a cilindrilor, pentru o umplere mai bună a acestora, iar carterul motorului integrează atât cutia de viteze cu şase trepte, cât şi ambreiajul în baie de ulei cu funcţie anti-hopping, în locul ambreiajului uscat folosit până acum. în plus, transmisia secundară, efectuată prin intermediul consacratului arbore cardanic, este amplasată acum pe partea stângă. 
Cu o putere maximă de 92 kW (125 CP) la 7.700 rpm şi un cuplu de 125 Nm la 6.500 rpm, noul motor oferă putere şi performanţe de referinţă în segmentul enduro-touring şi nu numai. Greutatea fără încărcătură (gata de drum) conform normelor DIN a lui R 1200 GS este 238 kg, inclusiv sistemul BMW Motorrad Integral ABS, în echiparea standard.

Adaugati comentariu