Citroën a prezentat a doua generație a modelului C5 Aircross. SUV-ul a fost dezvoltat pe platforma STLA Medium, pentru a putea fi instalate propulsii electrificate și etalează stilul actualizat al mărcii, finalizând reînnoirea totală a gamei. Comercializarea sa va începe în a doua jumătate a anului, iar prețurile vor fi anunțate în curând.
Stil contemporan, spațiu mai mare
Designul noului C5 Aircross este original și se caracterizează printr-o serie de elemente speciale: blocurile optice posterioare împărțite în elemente suspendate, plafonul înclinat spre spate din motive aerodinamice și partea frontală diferită în funcție de tipul propulsiei, cu opțiunea noilor faruri Matrix LED. Jantele de până la 20 de inchi fac ca părțile laterale să fie deosebit de musculoase și există inserții în culori contrastante în diverse zone ale caroseriei. Noul C5 Aircross a crescut cu 150 mm în lungime (la 4,65 metri) și cu 600 ca ampatament (la 2,78), ceea ce a permis obținerea unui spațiu la bord comparabil cu al mai marelui C5 X.
Infotainment vertical și mult confort
Habitaclul C-Zen Lounge, care dispune de scaune Advanced Comfort ventilate, reglabile electric și cu funcție de masaj, a fost conceput având ca obiectiv spațiul. În acest sens, capacitatea de 651 de litri a portbagajului nu variază în funcție de motorizarea adoptată. Planșa de bord este revoluționară la Citroën, deoarece are în centru un element vertical mare, înclinat, care integrează sistemul de infotainment Waterfall Touchscreen cu ChatGPT, ce găzduiește inclusiv un panou fix pentru comenzile climatizării și numeroase widgeturi personalizabile. Pentru șofer, pe de altă parte, există un ecran de 10 inchi pentru instrumente, asistat de head-up display. Consola centrală include un încărcător wireless de 15 wați pentru două smartphone-uri, în timp ce scaunele din spate permit reglarea înclinării spătarului la 21 și 33 de grade.
Hibrid, plug-in sau electric
Platforma modulară STLA Medium face posibilă oferirea de variante mild hybrid, PHEV și BEV, așa cum s-a întâmplat deja cu verii săi Peugeot 3008 și Opel Grandland, excluzând complet versiunile diesel. La baza gamei, găsim modelul Hybrid 145 Automatic, cu motor 1.2 turbo cu trei cilindri, cutie de viteze cu două ambreiaje și sistem la 48 V, flancat de hibridul plug-in Hybrid Rechargeable 195 Automatic, cu motor 1.6 turbo și o autonomie WLT de 86 km, doar cu o baterie de 21 kWh, care poate fi reîncărcată în mai puțin de 3 ore cu ajutorul wallboxului opțional, de 7,4 kW.
Modelul electric ë-C5 Aircross este oferit în versiuni cu un singur motor: de 210 CP, cu baterie de 73 kWh și autonomie de 520 km, și de 230 CP, cu baterie de 97 kWh. și autonomie de 680 km. Mașina este echipată standard cu un încărcător trifazat de 11 kW, iar din 2026, va putea avea, opțional, un încărcător bidirecțional trifazat de 22 kW, pentru încărcare ultrarapidă, care poate recupera energie pentru până la 160 km în numai 10 minute. Din 2026, ë-C5 Aircross echipat cu încărcătorul de bord bidirecțional trifazat de 11 sau 22 kW va putea beneficia de tehnologia V2L (Vehicle-to-Load), care permite vehiculului electric să furnizeze energie dispozitivelor externe.
Noul C5 Aircross oferă o liniște sufletească sporită prin încorporarea unor sisteme de asistență la rulare care fac viața mai ușoară, cum ar fi Pack drive Assist 2.0, care include schimbarea semiautomată a benzii de circulație, Rear Traffic Alert, Extended Blind Spot Detection și 360 grade VisioPark.