CITROËN DS3 WRC – un nou campion?

Începând cu sezonul competițional 2011 actualul C4 WRC va fi înlocuit de modelul Citroen DS3 WRC.

CITROËN DS3 WRC este conform cu noul regulament al FIA in ceea ce priveste participarea in Campionatul Mondial de Raliuri incepand cu sezonul 2011.

Pornind de la modelul de serie, sasiul a suferit multe modificari necesare adaptarii sistemului de transmisie integrala si a sistemului de suspensii McPherson. Siguranta echipajului este garantata de un roll cage, care mareste si rigiditatea masinii. 

In comparatie cu generatiile anterioare de World Rally Cars, regulamentul pentru sezonul 2011 a dus la o adevarata revolutie sub capota. Modelul Citroën DS3 WRC este propulsat de un motor turbo de 1.600 cmc cu patru cilindri si injectie directa. 

O premiera la acest nivel in motorsport, folosirea unui motor cu injectie directa deschide noi posibilitati pentru dezvoltarea motoarelor de curse, mai ales in ceea ce priveste consumul de combustibil. Conceput si construit de la cap la coada in departamentul Citroën Racing, motorul dezvolta 300 CP.

Testata numeroase ore in tunelul de vant, caroseria modelului Citroën DS3 WRC accentueaza liniile modelului de serie. Eleroanele si spoilerele fata/spate au fost modificate pentru a face loc rotilor de 18-inch (versiunea de asfalt) si se incadreaza in latimea maxima, de 1.820 mm, permisa de regulament. 

Construit pe baza caroseriei de serie, sasiul modelului DS3 WRC include un roll cage compus din peste 40 metri de tuburi de otel. 

MOTOR: REVOLUTIA INJECTIEI DIRECTE

Pentru prima data in istoria sa, Citroën Racing a conceput in totalitate piesele motorului, inclusiv bloc-cilindri si chiulasa. Adevarata opera de arta realizata dintr-un bloc de aluminiu, motorul in 4 cilindri de 1600 cm3 raspunde constrangerilor noilor reglementari, care impun o greutate minima si o pozitie a centrului de gravitate.

In comparatie cu motoarele de 2 litri turbo actuale, diminuarea cilidreeei provoaca o usoara scadere a puterii, compensata insa prin injectia directa, cuplul  fiind redus la jumatate. Definitia motorului este omologata pentru trei ani, iar durata sa de viata va fi progresiv extinsa la 6 raliuri, adica o jumatate din Campionatul Mondial de Raliuri.

Adaugati comentariu