Clasa S de la Mercedes-Benz – O nouă stea

Lista inovațiilor promovate de noua Clasă S se întinde pe două pagini A4 scrise cu un font care îmi pune la grea încercare miopia.

Lista inovațiilor aduse de Clasa S în istoria ei de 41 ani poate ocupa oricând un dosar foarte voluminos: ABS-ul, ESP-ul, airbagul, geamul electric, centurile cu pretensionare și lista poate continua aproape la nesfârșit. Nu degeaba, cineva înțelept a spus că dacă vrei să vezi cum va arăta mașina ta de peste zece ani e cazul să te urci în Clasa S pe care o poți cumpăra azi.

Cu mici excepții, interiorul mașinii tale de peste zece ani nu va arăta ca interiorul Clasei S, această axiomă populară se verifică. Tocmai de aceea fiecare nouă generație de Clasa S este așteptată cu o nerăbdare pe care puteai efectiv să o tai cu cuțitul în sala imensă din fabrica Airbus unde a avut loc prezentarea oficială. Dieter Zetche și-a început discursul cu o glumă, cum că lansarea unui nou „S“ este un eveniment o dată la un secol care are loc un pic mai des, așa ca să crească o expectativă care deja ajunsese la cote alarmante.

2

În fapt, toți cei 500 de oameni prezenți în sală văzuseră cu o zi înainte câteva poze oficiale, iar, dintre ei, jumătate, văzuseră interiorul cu ocazia unei prezentări statice la care am participat și noi acum o lună. Toate aceste lucruri contau mai puțin, deoarece pozele sunt prea puțin relevante la o mașină pe care trebuie să o privești din toate unghiurile pentru a o înțelege.

În timpul prezentării nemții au folosit atât de multe cuvinte mari încât pe alocuri aveai impresia că oficialii Mercedes-Benz și-au uitat în bloc acasă proverbiala modestie teutonă. Noua Clasă S a fost prezentată drept „The Best Car in the World“, un titlu pe atât de pretențios pe atât de logic și natural pentru o mașină care trebuie să ofere tot ce este mai bun pe patru roți.

Clasa S de la Mercedes-Benz – O nouă stea

Cu atât mai mult acum, când Mercedes-Benz a încheiat existența tumultoasă a brandului Maybach, vârful de lance pe care puțini l-au înțeles, dar și mai puțini l-au cumpărat în defavoarea concurenților britanici Rolls Royce și Bentley. În concluzie, noul S va avea un rol dublu, de vârf de gamă Mercedes-Benz și vârf de gamă al industriei auto.

3

Nu e un deziderat ușor de bifat, cu atât mai puțin în era modernă și atât de dinamică a automobilului. Din punct de vedere estetic Clasa S nu poate fi considerată drept o apariție spectaculoasă, ci mai degrabă una elegantă prin simplitate și distincție.

Privită în amănunt are câteva ceva din noua Clasa E, câte ceva din GLK și câte ceva din CLS, dar modul în care toate aceste tușe sunt îmbinate este ireproșabil. Nici nu mă așteptam ca Mercedes-Benz să continue exuberanța stilistică exprimată de modele ca noua Clasă A/CLA și CLS, în cazul unei mașini care foarte probabil va plimba costume gri și negre în toată existența ei.

Formele au rămas în continuare simple și cursive în timp ce materialele folosite prezintă o diversitate aproape incredibilă

Dacă exteriorul poate fi caracterizat drept reținut, în interior atmosfera poate fi chiar șocantă pentru cei care tocmai au coborât din vechiul model. Formele au rămas în continuare simple și cursive în timp ce materialele folosite prezintă o diversitate aproape incredibilă: poți alege zeci de culori, tipuri de piele, texturi pentru piele, zeci de esențe de lemn plus obișnuitele zone metalice cromate ori satinate.

Catalogul oficial de vânzare va fi unul destul de simplu, o copertă groasă și o foaie albă pe care scrie „orice“ în diferite limbi. Să vorbim despre calitate sau senzația pe care o ai atunci când îți plimbi degetele pe o față de portieră care pare mai degrabă o operă de artă decât ceva asamblat într-o uzină ar fi deja trivial. Dacă aș fi în locul lui A8 (reperul în materie de interioare până recent) sau Seria 7, aș pregăti campaniile promoționale, vor avea nevoie de ele odată cu lansarea oficială pe piață a noii Clase S.

Sigur că perfecțiunea nu există decât în cărți, așa că mai există câteva repere unde se mai putea lucra, cum sunt cele două telecomenzi ascunse în consola centrală rezervată pasagerilor de pe banchetă. În primul rând nu înțeleg de ce ai nevoie de două și în al doilea rând calitatea lor nu are nimic în comun cu interiorul. Contrastul dintre plasticul modest pe care îl manevrezi și masajul cu pietre încinse pe care îl comanzi și îl primești prin intermediul unui scaun, pardon fotoliu, este cam mare.

Va trebui să te obișnuiești și cu zona cadranelor de bord digitale ce a fost unită cu cea a displayului central Command însumând acum două ecrane digitale foarte generoase.

Această abordare high tech pentru o mașină ce mizează atât de mult pe discreție și eleganță nu va fi însă o problemă pentru cei care o cumpără, ci mai degrabă pentru șofer, așa că poate fi trecută ușor cu vederea.

4

Tot de confortul tău se ocupă și noua suspensie ce poate citi drumul prin intermediul a două camere montate în zona parbrizului și poate modifica individual setările amortizoarelor pentru ca paharul de șampanie să nu fie deranjat de denivelările din asfalt.

Din păcate, noi nu am avut parte decât de un mic tur tehnic al mașinii pentru ca drive test-ul efectiv să aibă loc în viitorul apropiat, așa că vom lăsa o mare parte dintre inovațiile promovate de Clasa S pentru mai târziu, când vom avea ocazia să le experimentăm în mod direct.

Pentru început noua Clasă S va fi disponibilă cu o motorizare diesel (S350/258 CP) și două pe benzină S400 Hybrid/306CP, respectiv S500/455 CP, pentru ca, pe viitor, să fie lansate indicativele S300 Hybrid (ce va consuma 4,4 l/100 km) și S500 Plug-in Hybrid. Până atunci nu putem decât să concluzionăm că noua Clasa S își respectă blazonul de lider al industriei, concentrându-se parcă mai mult ca oricând pe idea de a transforma mașina dintr-un mijoc de transport într-un spațiu vital rezervat celor mai norocoși dintre noi.

Adaugati comentariu