Vânzările de mașini noi din Europa s-au majorat în octombrie cu doar 0,1% astfel încât creșterea pe nivelul primelor zece luni s-a situat la 0,9%. Cu un avans peste media pieței, Dacia se clasează în acest an pe locul opt în preferințele europenilor.
Statistica Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) pentru luna octombrie din 2024 arată o creștere cu 0,1% a pieței de autoturisme noi, până la 1.041.672 de unități. Cumulat, în perioada ianuarie – octombrie au fost înmatriculate în Europa 10.821.299 de mașini, în creștere cu 0,9% față de aceeași perioadă din 2023.
În acest context, cea mai căutată marcă pe piața din Europa în 2024 rămâne Volkswagen, cu 965.859 de unități (+1,1%) și o cotă de piață, constantă, de 10,9%. Locul doi în clasamentul înmatriculărilor din primele zece luni ale acestui an este ocupat de Toyota, cu 661.257 de unități (+15,3%), în timp ce a treia treaptă a podiumului este ocupată de Skoda, cu 542.551 unități (+12,8%).
Marca românească Dacia, parte a grupului francez Renault, se plasează în acest an pe un onorant loc opt între cele mai căutate mărci. Cu vehicule asamblate în România și Maroc, Dacia a fost preferată de 439.968 clienți, în creștere cu 1,3% față de primele zece luni din 2023.
Pe lângă cele trei mărci de pe podium, vânzări mai mari decât Dacia au avut doar BMW (509.765 unități), Renault (509.403 unități), Peugeot (478.687 unități) și Mercedes-Benz (450.803 unități).
În același timp, performanța Dacia din acest an a lăsat în urmă branduri ca Audi (433.772 unități) sau Hyundai (357.667 unități). Tot sub vânzările mărcii românești se află și mărcile Kia, Opel, Ford, Citroen, Fiat, Volvo, Seat sau Tesla.
Conform datelor JATO Dynamics pentru aceeași perioadă, europenii care au ales Dacia au căutat în special modelul Sandero (223.609 unități), acesta fiind și cel mai vândut model dintre toate cele prezente în acest an pe piața din Europa, Duster (143.421 unități), Jogger (72.727 unități), Logan (13.566 unități) și Spring (13.304 unități).