Clujeanul Endre Juhasz este Mecanicul Anului 2019 în România!

Un clujean de 31 ani a fost desemnat cel mai bun mecanic din România în finala prestigiosului concurs Mecanicul Anului, ediția 2019! În weekend, Endre Juhasz și-a adjudecat acest titlu câștigând „la puncte” finala competiției de la Brașov. Peste 100 de mecanici și diagnosticieni auto din întreaga țară s-au luptat în faza finală pentru un loc pe podium. 

La secțiunea diagnoză, Juhasz s-a clasat primul, și a plecat acasă cu mult râvnitul trofeu, noul Fiat Tipo. La secțiunea mecanică, premiul de 2000 EURO a fost câștigat de orădeanul Toth Ferenc. Peste 1650 de meseriași s-au înscris în cursă în acest an pentru a-și dovedi aptitudinile. Un eveniment organizat de AD Auto Total cu susținerea Bosch, Castrol și Mann Filter.

Și-a încercat norocul și a plecat acasă cu o mașină nouă

Se pregătea să plece în vacanță cu soția în Cipru pentru a sărbători un moment importat în viața oricărei tinere familii: anunțul primului lor copil. Endre Juhasz s-a gândit însă să-și încerce întâi norocul la Mecanicul Anului, și a plecat acasă cu o mașină nouă!

Deși niciunul dintre cei doi  finaliști nu a reușit să ofere audienței sunetul mult așteptat de motor în funcțiune, Endre Juhasz a fost cel care s-a apropiat cel mai mult de parcursul tehnic corect pentru rezolvarea subiectului (identificarea și remedierea cablajului pompei de alimentare carburant).

Te-ar putea interesa si

3 lucruri de luat în calcul în alegerea unui furnizor de echipamente pentru service-ul tău auto

Proba finală presupunea ca, într-o întrecere contra cronometru, ultimii doi cei mai bine clasați din concurs să identifice defecțiunile a 2 mașini identice, cel care reușea să o pornească primul adjudecându-și trofeul.

Dintr-o simplă pasiune venită din plăcerea de-a analiza și de-a desface mecanismele mecanice și electrice, Juhasz a decis să urmeze o carieră în domeniul auto atunci când a optat pentru facultate, deși inițial voia să fie… medic. Iar de atunci, nu s-a mai oprit.

Tânărul născut în Miercurea Ciuc, dar mutat în Cluj, face asta de aproape 10 ani. Astăzi, el este tehnician de diagnoză și de service, HVT (High Voltage Technician) acreditat internațional în grupul VAG. „Am venit anul trecut pentru prima oară la Mecanicul Anului și chiar dacă nu am câștigat, am rămas plăcut surprins de organizare. Anul acesta am mers pe premisa să încerc, să vedem ce se întâmplă.

Endre Juhasz: “Dacă te implici, câștigi. Dacă nu, nu!”

Nu mi s-a părut foarte greu, însă stresul și emoțiile m-au încurcat un pic. N-am făcut niciodată asta în fața a sute de oameni. Însă, în general, dacă dau de o problemă, nu contează cât îmi ia, nu mă opresc până nu-i dau de cap!”, a declarat câștigătorul, recunoscând că încăpățânarea a fost cea care l-a ajutat să meargă mai departe în momentele de maximă tensiune. „Dacă ar trebui să le dau un sfat tinerilor care se gândesc să intre în același domeniu, le-aș spune că pe lângă pasiunea pentru mașini și pentru elementele mecanice și electronice, îți trebuie curiozitate. Multă. Dacă te implici, câștigi. Dacă nu, nu” a mai adăugat Juhasz. 

La secțiunea MECANICĂ AUTO, după proba scrisă, au rămas pe baricade doi finaliști care au avut de executat concomitent aceeași operațiune mecanică. Orădeanul Toth Ferenc a reușit o înlocuire a ambreiajului la o cutie de viteze DSG, încadrându-se la limită în minutele puse la dispoziție.

„Ediția de anul acesta a pus accentul pe partea tehnică. Întrebările au fost complexe, probele s-au prezentat într-o formă nouă și au intervenit mai multe etape eliminatorii. Piața de muncă în industria auto este într-un mare deficit de personal, iar acest concurs le oferă încredere tuturor participanților, chiar dacă nu ies câștigători.

„Ediția de anul acesta a pus accentul pe partea tehnică.”

Învingătorii din anii trecuți mereu ne spun că după concurs văd lucrurile altfel și sunt recunoscuți în industrie” spune Ionuț Ion, membru al juriului și trainer al ACADEMIEI AUTO AD AUTO TOTAL. Alături de el, din juriu au făcut parte trainerii  Adrian Ilinescu, Cristian Ilie și Cristian Nunwailer, profesioniști care au la activ mii de ore de formare furnizate mecanicilor și diagnosticienilor din toată țara, și care specializează și traineri din Bulgaria, Marea Britanie sau Irlanda. Au retrăit emoțiile concursului, de data aceasta în calitate de arbitrii, și șase dintre câștigătorii edițiilor precedente ale concursului Mecanicul Anului.

AD Auto Total mulțumește sponsorilor oficiali Bosch, Castrol și Mann Filter. „Avem nevoie de specialiști și de excelență. Ne luăm în serios rolul de susținător al acestor tipuri de activități care promovează excelența, pentru că industria are nevoie de specialiști în acest moment. E bine să cunoaștem și să învățăm unii de la alții”, afirmă Bogdan Decusară, reprezentant vânzări Bosch România. „Misiunea Castrol este aceea de a fi alături de mecanicii din service-urile independente și reprezentanțele auto, iar acest eveniment de tradiție se potrivește perfect cu dorința noastră”, spune Bogdan Avrigeanu, Distribuitor Business Manager Castrol România. „În acest concurs nu este vorba despre noi, ci despre mecanici, ei sunt eroii! Și este normal. Cu toții beneficiem de mecanici mai pricepuți, atât producătorii de piese și distribuitorii, cât și proprietarii de autovehicule care pot avea mai multă încredere pe mâna cui își lasă mașinile”, afirmă Florin Văsuț, reprezentant Mann Filter România.

AD Auto Total mulțumește de asemenea pentru suportul acordat partenerilor KYB, VALVOLINE, HENGST, SCHAEFFLER, ATE, ROMBAT, ELRING, Filters PURFLUX, TEXA, ZF AFTERMARKET și VARTA.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

B13 – O noutate la GMOTO

B13 – O noutate la GMOTO. Indiferent de anotimp, merită să ai grijă de curățenia și starea mecanică a motocicletei tale. Vara,

Chery Cars China

Chery ar putea construi o uzină în Turcia

Turcia se află în etapele finale ale discuțiilor privind o investiție Chery, după ce guvernul țării a curtat producătorii auto chinezi pentru

Scroll to Top