CNAIR vs Gabriela Firea: războiul a ajuns la momentul explicațiilor

CNAIR vs Gabriela Firea: războiul a ajuns la momentul explicațiilor

“Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea continuă să lanseze acuzații la adresa CNAIR, fără a verifica informațiile și fără argumente reale” susține Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR).

“Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea continuă să lanseze acuzații la adresa CNAIR, fără a verifica informațiile și fără argumente reale. Deși i s-a explicat atât formal cât și informal care este parcursul unei cereri de finanțare europeană, aceasta revine cu acuze bazate pe informații prezentate trunchiat. De aceea ne vedem obligați ca pentru corecta informare a opiniei publice să reamintim procedura legală necesară obținerii fondurilor europene destinate inclusiv obiectivelor Centurii București (autostrada de Centura București Sud, pasajele Mogoșoaia, Domnești, Berceni și Oltenița, lărgirea la 4 benzi a secțiunilor cuprinse între A1 și DN7,DN2 și A2 și A1 și DN5, aflate pe actuala Centură a Capitalei)” se arată într-un comunicat al CNAIR.

Reprezentanţii CNAIR explică faptul că odată cu transmiterea prin MYSMIS 2014+ a documentaţiei privind proiectul “Infrastructura Integrată pentru Zona orbitală a Municipiului Bucureşti”, se declanşează practic procesul de evaluare a proiectului de către organismul intermediar pentru transporturi (DGOIT), aflat în subordinea Ministerului Transporturilor. Această structură, în colaborare cu experţii Jaspers (organism tehnic al Comisiei Europene), evaluează şi validează documentaţia tehnico-economică, iar formularul final al cererii de finanţare, împreună cu documentaţia suport, verificată şi validată, sunt transmise Comisiei Europene pentru acordarea finanţării.

“În orice moment Comisia Europeană poate avea cunoştinţă de situaţia parcursului Cererilor de finanţare prin solicitarea unei informări din partea entităţilor implicate în procesul de evaluare. Subliniem că Ministerul Transporturilor este cel care poate accesa fondurile europene în domeniu şi de aceea procedura prevede ca evaluarea aplicaţiei de finanţare să se facă prin colaborarea directă între DGOIT şi Jaspers, pe baza documentaţiei transmise de CNAIR S.A”, se subliniază în comunicat.

În ceea ce priveşte întabularea suprafeţelor aferente lucrărilor de modernizare a Centurii Bucureşti, conform sursei citate aceasta procedură are loc legal în momentul în care sunt expropriate suprafeţele de teren în cauză şi trecute în patrimoniul statului român, în administrarea MT şi în concesiunea CNAIR S.A.

Referitor la transferul dreptului de administrare al drumurilor aflate în concesiunea CNAIR S.A., reprezentanţii companiei semnalează că acesta presupune declasarea de la nivel de Drum Naţional la nivel de Drum Judeţean sau local. Ca atare administrarea acestor căi rutiere, revine ulterior declasării, Unităţilor Administrativ Teritoriale pe raza cărora se află. În ceea ce priveşte Centura Bucureşti, o mare parte din obiectivele acesteia se află pe raza Judeţului Ilfov.

CNAIR vs Gabriela Firea – războiul declarațiilor

Primarul general al capitalei, Gabriela Firea, a afirmat sâmbătă, într-un comunicat de presă, că se impune o “schimbare majoră” la nivelul conducerii CNAIR, precizând că va supune acest subiect spre dezbatere în forurile statutare ale PSD.

Reabilitarea şoselei de Centură este un proiect de importanţă majoră pentru Capitală, iar orice abordare neprofesionistă faţă de un proiect de asemenea anvergură denotă dezinteres faţă de bucureşteni şi faţă de cei care tranzitează oraşul. Nu putem asista pasivi la modul în care CNAIR temporizează acest proiect, din lipsă de profesionalism şi/sau din cauza unor interese politice şi economice nelegitime, acesta fiind motivul pentru care solicităm insistent şi, se pare, foarte deranjant, să preluăm acest obiectiv de investiţii. Întrucât am epuizat toate variantele constructive şi am constatat că grupurile de lucru constituite pentru acest obiectiv au fost doar un mijloc de a tergiversa în mod birocratic lucrurile, cred că se impune o schimbare majoră la nivelul conducerii CNAIR, iar pentru asta sunt doar două variante: demisia sau demiterea. Voi supune acest subiect spre dezbatere în forurile statutare ale partidului”, a declarat Firea.

Potrivit PMB, declaraţiile publice făcute la începutul acestei săptămâni de premierul Viorica Dăncilă, potrivit cărora dosarul prin care se solicită finanţarea din bani europeni pentru şoseaua de Centură este gata şi luni va fi transmis Comisiei Europene, sunt infirmate de reprezentanţi ai CE.

Sursa foto: https://www.facebook.com/gabifirea/

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Fiat 500 sh AutoExpert

Fiat 500 Second Hand

Istoria se dovedește tot mai des cheia spre renașterea mărcilor. Iar cel mai celebru model, Fiat 500, este dovada cea mai clară.

Scroll to Top