Concept Renault CAPTUR – Renault în viitor

Prezentat de către Carlos Ghosn in cadrul planului Renault 2016, CAPTUR este al doilea concept car ce reflectă strategia de design Renault: un crossover sportiv cu forme generoase şi atletice care ne duce cu gândul la explorarea lumii în doi.

La salonul de la Frankfurt din 2009, Renault şi-a prezentat noua identitate de marcă, ce plasează oamenii în centrul preocupărilor sale. Astfel, noua şi ambiţioasa strategie de design are drept sursă de inspiraţie etapele vieţii, fiecare dintre ele regăsindu-se într-un concept car. Primul, DeZir, un coupé cu două locuri, simbolizează momentul „în care ne îndrăgostim” , pasiunea specifică începutului unei poveşti. Acum,  CAPTUR reprezintă cea de-a doua etapă a acestui ciclu, cea a explorării lumii în doi.

Un Crossover cu atitudine

CAPTUR adoptă noua identitate faţă prezentată de DeZir.  Astfel, noua identitate se defineşte  prin  logo-ul Renault de dimensiuni mari, poziţionat vertical pe un fond cu tenta închisa pentru un maxim de vizibilitate. Aripile generoase, mate subliniază vizual robusteţea. LED-urile prelungesc semnalizatoarele printr-un efect optic de unde care se propagă de-a lungul caroseriei.

CAPTUR este mai mult decât o maşină care stârneşte emoţii, este un vehicul practic şi polivalent. Pavilionul retractabil, când se retrage lasă să se întrevadă o structură de carbon. Astfel, CAPTUR se poate metamorfoza, dintr-un coupé într-un decapotabil, dintr-o citadină într-o maşină de teren. Aspectul sportiv este accentuat de portierele ce sugerează forma unor aripi de fluturi şi de pneurile supra-dimensionate, de 22”, cu jante bi-ton (negru şi alb).

Un interior calduros si luminos

În interiorul maşinii tema cromatică principală este portocaliul cu note fluorescente care scot în evidenţă fasciculele de lumină. „Principalele teme de inspiraţie: corpul uman, sporturile outdoor şi stilul urban, explică Kana Watanabe, designer culori şi materiale. Intenţia noastră a fost ca vehiculul să transmită culoare şi dinamism”.

S-a dorit ca interiorul modelului CAPTUR să fie în acelaşi timp primitor şi uşor de folosit. Impresia de fluiditate, sugerată de designul exterior, este predominantă şi la interior cu scaunele din faţă ataşate la consola centrală ca şi cum ar fi suspendate. Habitaclul este minimalist şi nu propune niciun echipament superfluu. S-au folosit materiale inovatoare şi ingenioase, care le-au permis designerilor să se joace cu lumina şi efectele optice. De exemplu, consola centrală, panourile portierelor sau planşa de bord au fost realizate pornind de la un material translucid care ne duce cu gândul la o a doua piele.

CAPTUR este echipat cu un concept motor diesel twin-turbo,  dezvoltat pe baza noului propulsor 1.6 dCi. Pentru a-şi atinge obiectivul de lider european la capitolul emisii de CO2, Renault îşi urmează strategia privitoare la reducerea cilindreei motoarelor. Astfel, pe lângă gama de vehicule electrice, propune şi motoare termice care combină performanţa şi consumul redus. 1.6 twin-turbo se înscrie perfect în această strategie. Datorită introducerii dublei supraalimentări produce 118 kW (160 CP) pentru o cilindree de 1,6 litri, adică 100 CP/litru  – o putere specifica similară cu cea a motoarelor pentru modelele sport precum Clio RS. Cuplul maxim de 380 Nm este disponibil de la 1750 rotaţii/min, garantând reprize excelente chiar si la turaţii mici. Iar nivelul de confort dinamic este optim în orice circumstanţa. Asociat unei cutii de viteză cu dublu ambreiaj, EDC, grupul motopropulsor oferă o senzaţie foarte agreabilă pentru sofer, in timp de emisiile de CO2 sunt limitate la doar 99g/km.

În vederea unor performanţe sporite, CAPTUR dispune de un sistem inovativ care creşte motricitatea la viteze mici. Când una dintre cele două roţi motrice pierde din aderenţă, noul diferenţial mecanic autoblocant transmite integral sau parţial cuplul motor disponibil pe roata cea mai aderentă. Astfel, condusul pe drumuri şi terenuri alunecoase nu pune probleme.

CAPTUR oferă în premieră şi tehnologia Visio-system: o cameră video instalată în partea din faţă, deasupra parbrizului cu funcţii de asistenţă la condus. Această nouă tehnologie suprapune imagini de sinteză peste cele reale ale drumului retransmise pe ecranul central. Principiul este cel al realităţii augmentate care doreşte să completeze percepţia asupra lumii reale, adăugând elemente fictive. Sistemul are ca avantaj mai puţin stres la volan, întrucât  combină elemente de siguranţa şi confort.

Adaugati comentariu