Concursul de Eleganță 2019 – BMW 327 se întoarce acasă după jumătate de secol

Concursul de Eleganță (2)

A fost cumpărat la București, în 1938. A fost dezmembrat și ascuns pentru a nu fi confiscat. A bătut apoi Europa în lung și-n lat, adunând sute de mii de kilometri. După mai bine de jumătate de secol, automobilul se întoarce acasă pentru a defila la Concursul de Eleganță 2019, care va avea loc sâmbătă, la Sinaia.

Un model BMW 327, care face parte din colecția BMW Group Clasic, se aliniază la startul Concursului de Eleganță. În 1938, mașina i-a atras atenția lui Eduard Ecker, născut în România la 22 iunie 1912. A fost, de fapt, dragoste la prima vedere între absoleventul școlilor de inginerie și arhitectură și modelul elegant.

Concursul de Eleganță (4)

Tânărul de 25 de ani a cumpărat mașina nou-nouță din showroom-ul companiei Tracta din București. Denumit oficial BMW 55 PS Sports Convertible, 327 era pus în mișcare de un motor cu șase cilindri în linie. Propulsorul îi asigura 55 de cai putere și o viteză maximă de 125 km/h. Era, la acea vreme, modern, elegant, luxos.

Concursul de Eleganță Sinaia 2018

Era comunistă a fost o lovitură grea pentru Eduard Ecker. Pentru ca mașina să nu-i fie confiscată, acesta a dezmembrat-o și a ascuns-o. La începutul anilor ’60, Ecker a reușit să reînmatriculeze mașina. Pe plăcuța de înmatriculare era scris numărul “2-B-2763”. Cu acest număr, Ecker a plecat la drum prin Europa. Sute de mii de kilometri a parcurs mașina, care, la jumătatea anilor ’60,  a primit cel de-al cincilea motor, cumpărat clandestin de la un actor român.

Concursul de Eleganță (1)

Într-una dintre călătoriile sale în Italia, Ecker a rămas fără bani și cu rezervorul gol. Este salvat de prietenii săi de la Munchen, care îl ajută financiar pentru a ajunge în Austria. De aici, Ecker pleacă, în toiul nopții, pentru a traversa granița spre Germania, prin pădure. Obosit, acesta pierde controlul mașinii și o lovește de un copac. Deși zgâriat, BMW 327 își continuă drumul.

În Germania, începe să muncească în construcții și este implicat în ridicarea Parcului Olimpic din Munchen, aflat lângă sediul BMW. BMW-ul său scapă de problemele de ordin tehnic, dar caroseria poartă încă urmele aventurilor trăite împreună.

Concursul de Eleganță (3)

La peste 90 de ani, Ecker decide să doneze mașina către BMW Group Classic, acolo unde rămâne până în ziua de azi, în starea sa originală. Așa va ajunge și la Sinaia, pentru a participa la Concursul de Eleganță.

Adaugati comentariu